Název: Name: | Dornier Do 17 Z-2 | |
Originální název: Original Name: | Dornier Do 17 Z-2 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.07.1940 Dornier-Werke GmbH, München / DD.MM.19RR-DD.MM.1940 Henschel Flugzeug-Werke AG, Berlin-Schönefeld / DD.MM.1940-DD.MM.1940 Blohm & Voss, Abt. Flugzeugbau, Hamburg / DD.MM.1939-DD.MM.1939 Siebel Flugzeugwerke KG, Halle / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.07.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 382: Dornier: 74 Henschel: 205 Blohm und Voss: 26 Siebel: 77 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.03.1938 (Do 17 Z) | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5210 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8800 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 18,00 m | |
Délka: Length: | 15,80 m | |
Výška: Height: | 4,55 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 55 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 156,1 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Bramo 323 P-1 - hvězdicový - počet válců: 9 - maximální výkon: 735 kW (1000 PS) při ? ot/min | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2435 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 410 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 376 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,3 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8200 m | |
Dolet: Range: | 3201) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1160 km | |
Výzbroj: Armament: | hmotnost pum: 1000 kg - 20x SC 50 - 4x SC 250 obranná výzbroj: 6x-8x MG 15, ? nábojů | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) akční radius s 1000 kg pum | |
Zdroje: Sources: | Nowarra, H. J.: Der fliegende Bleistifft, Podzun-Pallas-Verlag, 1978 Regnat, K. H.: Vom Original zum Modell - Dornier Do 17, Bernard & Graefe Verlag, 2005 http://de.wikipedia.org/wiki/Dornier_Do_17 |
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#4490Verze : 0
Schlange
MOD
.
V roce 1942 sloužila na východní frontě skupina chorvatských letců, přičleněná ke KG 53 jako její 15. Staffel. Letka se stala na východní frontě posledním uživatelem Do 17 jakožto denních bombardérů, patřil mezi ně i tento Do 17 Z. Stroje v zimním období dostaly smytelný bílý nátěr na horních a bočních plochách, spodní kryla světle modrá barva RLM 65. Všechny stroje 15./KG 53 nosily pod kabinou ustašovský znak. Tento konkrétní letoun pak měl navíc špičky vrtulových kuželů z poloviny červené a z poloviny bílé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Dornier |
Typ letounu | Dornier Do 17 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | A1TZ |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Bombardovací eskadra 53 [1939-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1942 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
V roce 1942 sloužila na východní frontě skupina chorvatských letců, přičleněná ke KG 53 jako její 15. Staffel. Letka se stala na východní frontě posledním uživatelem Do 17 jakožto denních bombardérů, patřil mezi ně i tento Do 17 Z. Stroje v zimním období dostaly smytelný bílý nátěr na horních a bočních plochách, spodní kryla světle modrá barva RLM 65. Všechny stroje 15./KG 53 nosily pod kabinou ustašovský znak. Tento konkrétní letoun pak měl navíc špičky vrtulových kuželů z poloviny červené a z poloviny bílé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#396182Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
.
11. listopadu daroval Hermann Göring Finsku celkem 15 bombardérů Dornier Do 17 (verzí Z-1,Z-2,Z-3) plus 300 tun pum. Ve Finsku dostaly označení DN-51 až DN-65. Stroje pak byly zařazeny k LeLv 46 a postupně dostaly typickou finskou kamufláž. Letoun s označením DN-63 má pod kabinou znak jednotky LeLv 46 (později ještě nad spodní okna přibyl černý skákající sob). Žluté doplňky sloužily k rychlé identifikaci cizí-vlastní a používaly je všechny stroje Osy na východní frontě.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Dornier |
Typ letounu | Dornier Do 17 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | DN-63 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 46. peruť [1933-1944] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1942 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
11. listopadu daroval Hermann Göring Finsku celkem 15 bombardérů Dornier Do 17 (verzí Z-1,Z-2,Z-3) plus 300 tun pum. Ve Finsku dostaly označení DN-51 až DN-65. Stroje pak byly zařazeny k LeLv 46 a postupně dostaly typickou finskou kamufláž. Letoun s označením DN-63 má pod kabinou znak jednotky LeLv 46 (později ještě nad spodní okna přibyl černý skákající sob). Žluté doplňky sloužily k rychlé identifikaci cizí-vlastní a používaly je všechny stroje Osy na východní frontě.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#396189Verze : 0
Rad
MOD
Jedním z 15 Dornierů Do 17 Z, které obdrželo finské letectvo od Německa, byl i tento Do 17 Z-3, jenž dostal finské kódové označení DN-64. Byl zařazen k LeLv 46, avšak kvůli svému vybavení fotokamerami je již po dvou měsících (25. 5. 1942) přidělen k průzkumné letce "Ahtainen" ze stavu LeLv 48. Průzkumná letka však byla zakrátko převedena k LeLv 42, kde letoun zůstal do 30.10.1942, kdy byl převelen zpět k LeLv 46, která v té době jako jediná užívala letouny typu Dornier. Nicméně 19. 4. 1943 již opět působí jako průzkumný u LeLv 48. Po přečíslování finských leteckých jednotek ve druhé polovině roku 1944 sloužil střídavě u PLeLv 46 a 48. Po uzavření příměří mezi Finskem a SSSR 5. září 1944 je převelen k meteorologické letce LeR 4. PO skončení bojů byl využíván k mapování finského vnitrozemí.
Zdroj: HPM 2/93
Do 17 Z-3 DN-64 v podobě, v jaké létal v dubnu 1943 u Lentolaivue 48. Pikové eso bylo na obou stranách přídě, černý skákající sob na levé kýlovce. Na levé směrovce potom nechyběl počet úspěšných průzkumných letů.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Půdorys téhož stroje. Pod bílými skvrnami finské zimní kamufláže jsou patrná lomená pole původní německé kamufláže, tvořené černozelenou RLM 70 a tmavé zelenou RLM 71. Spodní a částečně boční plochy kryje světlá modrá RLM 65.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zdroj: HPM 2/93
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Dornier |
Typ letounu | |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 2622 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | DN-64 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 48. peruť [1941-1944] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.04.1943 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Do 17 Z-3 DN-64 v podobě, v jaké létal v dubnu 1943 u Lentolaivue 48. Pikové eso bylo na obou stranách přídě, černý skákající sob na levé kýlovce. Na levé směrovce potom nechyběl počet úspěšných průzkumných letů.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Dornier |
Typ letounu | |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 2622 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | DN-64 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 48. peruť [1941-1944] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.04.1943 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Půdorys téhož stroje. Pod bílými skvrnami finské zimní kamufláže jsou patrná lomená pole původní německé kamufláže, tvořené černozelenou RLM 70 a tmavé zelenou RLM 71. Spodní a částečně boční plochy kryje světlá modrá RLM 65.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#396228Verze : 0
Rad
MOD
.
Také při balkánském tažení používala Luftwaffe žluté doplňky pro rychlou identifikaci jako u tohoto Do 17 Z.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Dornier |
Typ letounu | Dornier Do 17 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Bombardovací eskadra 2 [1939-1944] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1941 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Také při balkánském tažení používala Luftwaffe žluté doplňky pro rychlou identifikaci jako u tohoto Do 17 Z.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#396263Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
.
Do 17 byly často používány u velitelských letek Geschwader, které jinak byly vyzbrojeny zcela jiným typem letounů. Příkladem může být tento Do 17 Z, jenž sloužil u ZG 26. Stroj působil v severní Africe, horní plochy kryl nátěr pískové RLM 79, doplněný skvrnami zelené RLM 80. Spodní plochy kryla světlá modrá RLM 78
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Dornier |
Typ letounu | Dornier Do 17 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Těžká stíhací eskadra 26 [1939-1941] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Do 17 byly často používány u velitelských letek Geschwader, které jinak byly vyzbrojeny zcela jiným typem letounů. Příkladem může být tento Do 17 Z, jenž sloužil u ZG 26. Stroj působil v severní Africe, horní plochy kryl nátěr pískové RLM 79, doplněný skvrnami zelené RLM 80. Spodní plochy kryla světlá modrá RLM 78
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#396420Verze : 0
Rad
MOD
.
Tento Do 17 Z od 3./KG 76 se v období květen-červen 1940 zúčastnil leteckých bojů v rámci operace Fall Gelb (útok na Francii). Letoun nesl standardní kamufláž Luftwaffe: na spodních plochách světle modrá (RLM 65), na horních plochách ostře lomená pole tmavé zelené (RLM 71) a černozelené (RLM 70).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Dornier |
Typ letounu | Dornier Do 17 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | F1AL |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Bombardovací eskadra 76 [1942-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR květen-červen 1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tento Do 17 Z od 3./KG 76 se v období květen-červen 1940 zúčastnil leteckých bojů v rámci operace Fall Gelb (útok na Francii). Letoun nesl standardní kamufláž Luftwaffe: na spodních plochách světle modrá (RLM 65), na horních plochách ostře lomená pole tmavé zelené (RLM 71) a černozelené (RLM 70).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#413319Verze : 0
Rad
MOD
.
Bitvy o Británii se zúčastnil i tento Do 17 Z ze stavu Stab/KG 3. Stroj měl standardní zbarvení německých bombardovacích letadel té doby. Horní a boční plochy kryla lomená pole černozelené RLM 70 a tmavě zelené barvy RLM 71 se světle modrými spodními RLM 65. Příď zdobil znak města Elbing.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Dornier |
Typ letounu | Dornier Do 17 Z-2 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 5K+EA |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Bombardovací eskadra 3 [1939-1944] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Bitvy o Británii se zúčastnil i tento Do 17 Z ze stavu Stab/KG 3. Stroj měl standardní zbarvení německých bombardovacích letadel té doby. Horní a boční plochy kryla lomená pole černozelené RLM 70 a tmavě zelené barvy RLM 71 se světle modrými spodními RLM 65. Příď zdobil znak města Elbing.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#420135Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
.
Do 17 Z-2 (5K+HR) z výzbroje 7./KG 3 "Blitz", východní fronta.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Dornier |
Typ letounu | Dornier Do 17 Z-2 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 5K+HR |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Bombardovací eskadra 3 [1939-1944] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Do 17 Z-2 (5K+HR) z výzbroje 7./KG 3 "Blitz", východní fronta.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#435773Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Do 17 Z-2 patřící do výzbroje KG 3, cca 1940.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#375886Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Do 17 Z-2 ze sestavy KG 76 zachycený během německého západního tažení, 1940.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#375887Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Trojpohledový náčrtek Do 17 Z-2
z mého archivu
z mého archivu
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-Z-2-t997#213701Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.