Název: Name: | Typ VIIC | |
Originální název: Original Name: | Typ VIIC | |
Kategorie: Category: | oceánská ponorka | |
Přehled vyrobených plavidel: Summary of Built Boats: | U-69, U-70, U-71, U-72 U-77, U-78, U-79, U-80, U-81, U-82 U-88, U-89, U-90, U-91, U-92, U-93, U-94, U-95, U-96, U-97, U-98 U-132, U-133, U-134, U-135, U-136 U-201, U-202, U-203, U-204, U-205, U-206, U-207, U-208, U-209, U-210, U-211, U-212 U-221, U-222, U-223, U-224, U-225, U-226, U-227, U-228, U-229, U-230, U-231, U-232 U-235, U-236, U-237, U-238, U-239, U-240, U-241, U-242, U-243, U-244, U-245, U-246, U-247, U-248, U-249, U-250, U-251, U-252, U-253, U-254, U-255, U-256, U-257, U-258, U-259, U-260, U-261, U-262, U-263, U-264, U-265, U-266, U-267, U-268, U-269, U-270, U-271, U-272, U-273, U-274, U-275, U-276, U-277, U-278, U-279, U-280, U-281, U-282, U-283, U-284, U-285, U-286, U-287, U-288, U-289, U-290, U-291 U-301, U-302, U-303, U-304, U-305, U-306, U-307, U-308, U-309, U-310, U-311, U-312, U-313, U-314, U-315, U-316 U-331, U-332, U-333, U-334, U-335, U-336, U-337, U-338, U-339, U-340, U-341, U-342, U-343, U-344, U-345, U-346, U-347, U-348, U-349, U-350, U-351, U-352, U-353, U-354, U-355, U-356, U-357, U-358, U-359, U-360, U-361, U-362, U-363, U-364, U-365, U-366, U-367, U-368, U-369, U-370, U-371, U-372, U-373, U-374, U-375, U-376, U-377, U-378, U-379, U-380, U-381, U-382, U-383, U-384, U-385, U-386, U-387, U-388, U-389, U-390, U-391, U-392, U-393, U-394 U-396, U-397, U-398, U-399, U-400, U-401, U-402, U-403, U-404, U-405, U-406, U-407, U-408, U-409, U-410, U-411, U-412, U-413, U-414, U-415, U-416, U-417, U-418, U-419, U-420, U-421, U-422, U-423, U-424, U-425, U-426, U-427, U-428, U-429, U-430, U-431, U-432, U-433, U-434, U-435, U-436, U-437, U-438, U-439, U-440, U-441, U-442, U-443, U-445, U-446, U-447, U-448, U-449, U-450, U-451, U-452, U-453, U-454, U-455, U-456, U-457, U-458 U-465, U-466, U-467, U-468, U-469, U-470, U-471, U-472, U-473 U-475, U-476, U-477, U-478, U-479, U-480, U-481, U-482, U-483, U-484, U-485, U-486 U-551, U-552, U-553, U-554, U-555, U-556, U-557, U-558, U-559, U-560, U-561, U-562, U-563, U-564, U-565, U-566, U-567, U-568, U-569, U-570, U-571, U-572, U-573, U-574, U-575, U-576, U-577, U-578, U-579, U-580, U-581, U-582, U-583, U-584, U-585, U-586, U-587, U-588, U-589, U-590, U-591, U-592, U-593, U-594, U-595, U-596, U-597, U-598, U-599, U-600, U-601, U-602, U-603, U-604, U-605, U-606, U-607, U-608, U-609, U-610, U-611, U-612, U-613, U-614, U-615, U-616, U-617, U-618, U-619, U-620, U-621, U-622, U-623, U-624, U-625, U-626, U-627, U-628, U-629, U-630, U-631, U-632, U-633, U-634, U-635, U-636, U-637, U-638, U-639, U-640, U-641, U-642, U-643, U-644, U-645, U-646, U-647, U-648, U-649, U-650, U-651, U-652, U-653, U-654, U-655, U-656, U-657, U-658, U-659, U-660, U-661, U-662, U-663, U-664, U-665, U-666, U-667, U-668, U-669, U-670, U-671, U-672, U-673, U-674, U-675, U-676, U-677, U-678, U-679, U-680, U-681, U-682, U-683 U-701, U-702, U-703, U-704, U-705, U-706, U-707, U-708, U-709, U-710, U-711, U-712, U-713, U-714, U-715, U-716, U-717, U-718, U-719, U-720, U-721, U-722 U-731, U-732, U-733, U-734, U-735, U-736, U-737, U-738, U-739, U-740, U-741, U-742, U-743, U-744, U-745, U-746, U-747, U-748, U-749, U-750, U-751, U-752, U-753, U-754, U-755, U-756, U-757, U-758, U-759, U-760, U-761, U-762, U-763, U-764, U-765, U-766, U-767, U-768 U-771, U-772, U-773, U-774, U-775, U-776, U-777, U-778, U-779 U-821, U-822 U-825, U-826 U-901, U-902, U-903, U-904, U-905 U-907 U-921, U-922, U-923, U-924, U-925, U-926, U-927, U-928 U-951, U-952, U-953, U-954, U-955, U-956, U-957, U-958, U-959, U-960, U-961, U-962, U-963, U-964, U-965, U-966, U-967, U-968, U-969, U-970, U-971, U-972, U-973, U-974, U-975, U-976, U-977, U-978, U-979, U-980, U-981, U-982, U-983, U-984, U-985, U-986, U-987, U-988, U-989, U-990, U-991, U-992, U-993, U-994 U-1051, U-1052, U-1053, U-1055, U-1056, U-1057, U-1058 U-1001, U-1002 U-1131, U-1132 U-1161, U-1162 U-1191, U-1192, U-1193, U-1194, U-1195, U-1196, U-1197, U-1198, U-1199, U-1200, U-1201, U-1202, U-1203, U-1204, U-1205, U-1206, U-1207, U-1208, U-1209, U-1210 | |
Posádka: Crew: | 44–52 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Standardní výtlak: Standard Displacement: | 761 t | |
Plný výtlak: Full Load Displacement: | 865 t | |
Výtlak pod hladinou: Submerged Displacement: | 1070 t | |
Délka: Length: | 67.1 m | |
Šířka: Beam: | 6.2 m | |
Ponor: Draught: | 4.74 m | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 2 x dieselový motor MAN M6V 40/46 nebo 2 x dieselový motor Germaniawerft F46 2 x elektrický motor AEG GU 460/8-276 nebo 2 x elektrický motor BBC GG UB 720/8 nebo 2 x elektrický motor Garbe, Lahmeyer & Co. RP 137/c nebo 2 x elektrický motor Siemens-Schuckert-Werke (SSW) GU 343/38-8 | |
Výkon: Power: | kW při ot/min | |
Šrouby: Propellers: | 2 | |
Zásoba paliva: Fuel Load: | ? t | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na hladině: Surfaced Speed: | 32.6 km/h | |
Rychlost pod hladinou: Submerged Speed: | 14.1 km/h | |
Dosah na hladině: Surfaced Range: | 15700 km při rychlosti 19 km/h | |
Dosah pod hladinou: Submerged Range: | 150 km při rychlosti 7.4 km/h | |
Maximální hloubka ponoření: Maximum Depth: | 250 m | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 5 × 53.3 cm torpédomet (4 přední, 1 zadní) 14 × torpédo nebo 26 x TMA nebo 39 x TMB mina 1 x 8.8 cm SK C/35 námořní kanon; 220 nábojů | |
Vybavení: Equipment: | - | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | https://de.wikipedia.org/wiki/U-Boot-Klasse_VII The U-Boat War in the Atlantic Volume 1: 1939-1941, Bob Carruthers, Coda Books Ltd, 2011, ISBN: 978 1 78159 159 8 |
URL : https://www.valka.cz/SS-Typ-VIIC-t9778#688903Verze : 32
Siegfried
MOD
zdroj:
https://de.wikipedia.org/wiki/U-Boot-Klasse_VII
URL : https://www.valka.cz/SS-Typ-VIIC-t9778#688947Verze : 0
Siegfried
MOD
Tento typ bol asi najznamejsi model.Bola to najviac vyrabana ponorka v dejinach.Jej predobrazom bol typ UBIII z 1 sv. vojny. Islo o ponorku strednej kategorie, vhodnu aj na oceansku sluzbu. Prva 10 kusova seria mala oznacenie VIIA z rokov 1936 - 1937.Torpedova vyzbroj bola standartna pre tento typ. 4 predne a 1 zadny..Dalej 1 delo raze 88 mm a flak 20 mm. Motory diesel 1160 HP a elektr. 375 HP.. Po tejto nabehovej verzii prisiel typ VIIB, ktorych 24 kusov bolo spustenych na vodu v rokoch 1937-1941.Vyzbroj zostala zhodna zvetsil sa vsak vytlak a dlzka.Mala vyssi vykon diesel. motorov (1400 HP).Bol upraveny aj tvar veze. Na tomto type sluzili esa ako Prien, Kretschmer, Schepke ( cize ja
), Suhren.
V rokoch 1940-1944 prebiehala vyroba najpocetnejsej ponorky vojny typu VIIC, ktorych vzniklo vcitane podverzii viac ako 600 kusov.Tento typ predstavoval oporu ponorkoveho lodstva defacto po celu dobu vojny.Vyzbroj bola standartna. Vzniklo vsak viac subverzii napr typ VIIC/42 na ktore bol pripojeny na koniec veze kanonovy balkon a niesla rozne kombinacie az osmych rychlopalnych kanonov raze 20 mm.Vznikla aj jedna modifikacia planovana ako pasca na bombardery utociace v Biskajskom zalive..U441 oznacovana ako U-flak-1 niesla dve stvorcata 20 mm a jeden 37mm kanon.Uspech sa vsat nedosiahol. Po tomto vzore boli modifikovane aj ine typy. Od roku 1942 ked zacali demontovavat namorne dela vznikol aj typ VIID ktory bol dlhsi o 6,2 metra a mohol niest 15 min.Dalej boli postavene aj 4 kusy VIIF (typ VIIE zostal na stole) ktory bol este o 70 cm dlhsi a niesol az 27 torped ktore mohol odovzdat aj inym ponorkam na mori..
Udaje pre typ VIIC
vytlak na hladine ---769 t
pod hladinou ---871 t
rozmery - 67,1x6,18 m
Stroje diesel - 2x1400 HP
elektro. - 2x 375 HP
posadka - 44 muzov

V rokoch 1940-1944 prebiehala vyroba najpocetnejsej ponorky vojny typu VIIC, ktorych vzniklo vcitane podverzii viac ako 600 kusov.Tento typ predstavoval oporu ponorkoveho lodstva defacto po celu dobu vojny.Vyzbroj bola standartna. Vzniklo vsak viac subverzii napr typ VIIC/42 na ktore bol pripojeny na koniec veze kanonovy balkon a niesla rozne kombinacie az osmych rychlopalnych kanonov raze 20 mm.Vznikla aj jedna modifikacia planovana ako pasca na bombardery utociace v Biskajskom zalive..U441 oznacovana ako U-flak-1 niesla dve stvorcata 20 mm a jeden 37mm kanon.Uspech sa vsat nedosiahol. Po tomto vzore boli modifikovane aj ine typy. Od roku 1942 ked zacali demontovavat namorne dela vznikol aj typ VIID ktory bol dlhsi o 6,2 metra a mohol niest 15 min.Dalej boli postavene aj 4 kusy VIIF (typ VIIE zostal na stole) ktory bol este o 70 cm dlhsi a niesol az 27 torped ktore mohol odovzdat aj inym ponorkam na mori..
Udaje pre typ VIIC
vytlak na hladine ---769 t
pod hladinou ---871 t
rozmery - 67,1x6,18 m
Stroje diesel - 2x1400 HP
elektro. - 2x 375 HP
posadka - 44 muzov
URL : https://www.valka.cz/SS-Typ-VIIC-t9778#29913Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.