Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
PZL P.7a
Originální název:
Original Name:
PZL P.7a
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.11.1933 Państwowe Zakłady Lotnicze, Warszawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1932-DD.11.1933 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy a
149 sériových letadel
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1930
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1090 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1476 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10570 m
Délka:
Length:
6,980 m
Výška:
Height:
2,690 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,90 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
82,46 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Skoda-Bristol Jupiter VII F, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 331 kW, max. výkon 382 kW v h= 3 050 m a nominální výkon 353 kW v h= 2 750 m při 1 775 ot./min.
Vrtule dvoulistá dřevěná typu Szomański P7 s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
290 l + 7 l palivo
30 l olej
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
237 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
285 km/h v 1000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,4 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,60 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8500 m
Dolet:
Range:
600 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný kulomet Vickers E ráže 7,92 mm se zásobou střeliva 700 nábojů pro každý.
Později byly montovány kulomety FK wz. 33 shodné ráže a se shodnou zásobou střeliva.
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
PZL P.7a byl navržen inženýrem Zygmuntem Puławskim, celokovová konstrukce byly potažena duralovým plechem. Charakteristickým znakem bylo křídlo v hornoplošné poloze, svým prolomením připomínalo křídlo racka a pilot díky tomu velmi dobrý výhled. Tvar křídel byl nazýván "polská křídla" nebo "Pulawského křídlo".

V době vypuknutí druhé světové války mělo polské letectvo ve stavu ještě 106 těchto již zastaralých stíhaček, 30 letadel z tohoto počtu bylo u bojových lednotek, 40 jich bylo v leteckých školách a zbytek v rezervě nebo v opravnách.
Zdroje:
Sources:
Tomasz J. Kopański, PZL P.7, Cz.2. Gdańsk, Poland, AJ Press, 2001. ISBN: 83-7237-081-8.
Krzystof Cieślak, Wojciech Gawrych a Andrzej Glass, Samoloty Myśliwskie września 1939, Serie AEROHOBBY, Wydawatelstwo Not Sigma, Warszawa, 1987, ISBN 83-85001-11-05
https://www.aviastar.org/air/poland/pzl_p-7.php
archiv autora

PZL P.7a -


URL : https://www.valka.cz/PZL-P-7a-t9771#392080Verze : 0
MOD
PZL P.7a z výzbroje polského letectva, který na začátku 2. světové války sloužil u Stíhací letky 162.
PZL P.7a -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/PZL-P-7a-t9771#396535Verze : 2
MOD
P.7a v markingu Luftwaffe
PZL P.7a - https://www.airwar.ru/enc/fww2/p7.html

https://www.airwar.ru/enc/fww2/p7.html
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-7a-t9771#39440Verze : 1
https://www.airwar.ru/enc/fww2/p7.html

PZL P.7a - První prototyp.

První prototyp.
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-7a-t9771#542974Verze : 0
MOD