Opancierovaná drezína Tatra T 18 vznikla na základe poľského požiadavku na podvozku obyčajnej drezíny Tatra T 14 (vyrábaná od roku 1924 do roku 1968) v roku 1925 v Kopřivnici. V roku 1926 si Poľsko objednalo 6 kusov dreziny T 18 (č. 5545 až 5550), ktoré potom slúžili u cvičného železničného bataliónu pancierových vlakov v obci Jabłonna pri Varšave. V apríli 1927 Poľsko objednalo ďalšich 9 podvozkov drezín, ku ktorým vyrobili korby doma v Poľsku (Centralny Warsztat Samochodowy – Centrálne automobilové dielne).
Pre československú armádu vyrobila Tatra na skúšku jednu drezinu T 18 s označením D 2001, ktorá až do roku 1939 slúžila v Miloviciach. Podľa poľských prameňov skončila svoju bojovú púť niekde na Ukrajine potom, čo ju zabavili Nemci a zaradili ju v roku 1941 do svojich pancierových vlakov (Panzerzug 1?).
Poľské dreziny boli v septembri 1939 priradené k pancierovým vlakom č. 13 "Generał Sosnkowski" (4 ks) a č. 15 „Smrť“ (2 ks). Podľa poľských zdrojov niektoré poľské drezíny neskôr v nemeckej službe slúžli vo vlakoch Panzerzug 1 a 7.
Technické údaje:
Československá verzia (poľská verzia)
OSÁDKA: 3-5 osôb (1 veliteľ, 2 vodiči, 2 pozorovatelia-strelci)
HMOTNOSŤ: 4 268 kg (3700 kg bez výzbroje)
DĹŽKA: 3675 mm (3350 mm)
ŠÍRKA: 1750 mm
VÝŠKA 2100 mm (2140 mm)
SVETLÁ VÝŠKA: 150 mm
PANCIEROVANIE: 5-8 mm
VÝZBROJ: 2x 7,92mm ťažký guľomet vz. 7/24 (2x Maxim vz. 08 alebo 2x Hotchkiss vz. 14)
TYP MOTORA: Tatra T-12, 4-taktný dvojvalcový vzduchom chladený plochý motor (boxer), 9,5-10,2 kW (13-14 k) pri 2800 ot/min., rozvod OHV
POČET VALCOV: 2
OBJEM VALCOV: 1056 ccm
VŔTANIE x ZDVIH: 82x100 mm
ZÁSOBA PHM: 80 litrov
MAX. RÝCHLOSŤ 45 km/h
DOJAZD: 700 km
https://www.vojna.net/portal/viewtopic.php?t=2126
Pre československú armádu vyrobila Tatra na skúšku jednu drezinu T 18 s označením D 2001, ktorá až do roku 1939 slúžila v Miloviciach. Podľa poľských prameňov skončila svoju bojovú púť niekde na Ukrajine potom, čo ju zabavili Nemci a zaradili ju v roku 1941 do svojich pancierových vlakov (Panzerzug 1?).
Poľské dreziny boli v septembri 1939 priradené k pancierovým vlakom č. 13 "Generał Sosnkowski" (4 ks) a č. 15 „Smrť“ (2 ks). Podľa poľských zdrojov niektoré poľské drezíny neskôr v nemeckej službe slúžli vo vlakoch Panzerzug 1 a 7.
Technické údaje:
Československá verzia (poľská verzia)
OSÁDKA: 3-5 osôb (1 veliteľ, 2 vodiči, 2 pozorovatelia-strelci)
HMOTNOSŤ: 4 268 kg (3700 kg bez výzbroje)
DĹŽKA: 3675 mm (3350 mm)
ŠÍRKA: 1750 mm
VÝŠKA 2100 mm (2140 mm)
SVETLÁ VÝŠKA: 150 mm
PANCIEROVANIE: 5-8 mm
VÝZBROJ: 2x 7,92mm ťažký guľomet vz. 7/24 (2x Maxim vz. 08 alebo 2x Hotchkiss vz. 14)
TYP MOTORA: Tatra T-12, 4-taktný dvojvalcový vzduchom chladený plochý motor (boxer), 9,5-10,2 kW (13-14 k) pri 2800 ot/min., rozvod OHV
POČET VALCOV: 2
OBJEM VALCOV: 1056 ccm
VŔTANIE x ZDVIH: 82x100 mm
ZÁSOBA PHM: 80 litrov
MAX. RÝCHLOSŤ 45 km/h
DOJAZD: 700 km