Main Menu
User Menu

Mikojan-Gurevič MiG-21I

Mikoyan-Gurevich MiG-21I

Микоян-Гуревич МиГ-21И

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-21I
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-21И
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1968-DD.MM.1969 Gorkovský letecký závod Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1968-DD.MM.1969
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 letové / flying
1 neletový / non-flying
První vzlet:
Maiden Flight:
18.04.1968
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
bezocasé
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5740 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8750 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8,15 m
Délka:
Length:
14,70 m
Výška:
Height:
4,13 m
Plocha křídla:
Wing Area:
43,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij R-13-300 o tahu 39,91 kN / 63,65 kN s přídavným spalováním
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3270 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2500 km/h v 13000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
2000+ m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
~1800 km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3.
Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5.
Gordon, Yefim; Guston, Bill. Soviet X-Planes. Midland Publishing, Leicester 2000. ISBN 1-85780-099-0.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21I-t9583#566623Verze : 0
MOD
Mikojan-Gurevič MiG-21I


Zkušební letoun použitý při vývoji křídla dopravního stroje Tupolev Tu-144. Typ MiG-21I byl postaven celkem ve dvou létajících prototypech. První byl používán při vývoji systému řízení pomocí elevonů u letadel bez ocasních ploch. Druhý stroj podstoupil testy v leteckém institutu Gromovo. Premiérový let MiGu-21I se odehrál 18. dubna 1968, přičemž za kniplem letounu seděl O. V. Gudkov. Do konce roku 1969 proběhlo na 140 letů, během nichž MiG-21I dosáhl výšky 19 000 m a maximální rychlosti Mach 2,06. Po dokončení hlavního zkušebního programu byl v roce 1970 ztracen první prototyp, když jeho pilot V. S. Konstantinov nezvládl vyšší techniku pilotáže. Druhý prototyp pak sloužil při výcviku budoucích letců stroje Tu-144, svou kariéru nakonec završil jako exponát leteckého muzea v Moninu.
Mikojan-Gurevič MiG-21I -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21I-t9583#29101Verze : 3
MOD
výkres:
Mikojan-Gurevič MiG-21I -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21I-t9583#160297Verze : 0
MOD
MiG-21I, Ústřední muzeum vojenského letectva Ruské federace, Monino, 2006.
Mikojan-Gurevič MiG-21I -


Mikojan-Gurevič MiG-21I -


Mikojan-Gurevič MiG-21I -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21I-t9583#160429Verze : 1
MOD
Jeden z letounů na ploše testovacího letiště v SSSR. Nedatováno.
Archiv vlastní.
Mikojan-Gurevič MiG-21I -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21I-t9583#718053Verze : 0