Berijev Be-8 [kód NATO: Mole]

Beriev Be-8
Бериев Бе-8
     
Název:
Name:
Berijev Be-8 Beriev Be-8
Originální název:
Original Name:
Бериев Бе-8
Kategorie:
Category:
víceúčelový letoun utility aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1947-DD.MM.1948 Taganrožský letecký závod č. 86 G. M. Dimitrova, Taganrog /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.1946 předvedení projektu
11.03.1947-DD.MM.RRRR oficiální zahájení projektových prací
DD.MM.RRRR-08.07.1947 maketa 1:1 / technological mock in real size
DD.MM.RRRR-22.11.1947 první prototyp / 1st prototype
DD.MM.RRRR-DD.01.1949 druhý prototyp / 2nd prototype
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
13.12.1947 vzlet z vodní hladiny / take-off from the water level
11.02.1948 vzlet z letiště / take-off from the ground
Osádka:
Crew:
1-2 + 4-6 cestujících
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
obojživelné amphibious
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2815 kg 6206 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3624 kg 7990 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3808 kg 8395 lb
Rozpětí:
Wingspan:
19,000 m 62ft 4in
Délka:
Length:
13,000 m 42ft 7,85in
Výška:
Height:
4,480 m 14ft 8,33in
Plocha křídla:
Wing Area:
40,00 m2 430.56 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
90,600 kg/m2 18.56 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov AŠ-21 vzduchem chlazený sedmiválcový hvězdicový motor o vzletovém výkonu 515 kW (700 k) a 452,3 kW (615 k) v h= 1 700 m.
Vrtule trojlistá stavitelná AV-29E-81A o průměru 3 000 mm.
Shvetsov ASh-21 seven-cylinder air-cooled supercharged single-row radial engine rated at 690 hp for take-off and 607 hp at 5.580 ft, driving a three-blade variable-pitch AV-29E-81A propeller of the diameter 9ft 10in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
630 l, 60 l oleje 138.6 UK gallons (166.4 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
266 km/h v 1800 m 165.3 mph in 5906 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
165 km/h v 650 m 102.5 mph in 2133 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
31,6 min do 5000 m 31,6 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5500 m 18045 ft
Dolet:
Range:
810 km 503.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1200 km 745.6 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
kód NATO: Mole


Do jednoho z prototypů byly zabudovány tyto fotoaparáty: 1x AFA-3s, instalovaný v zadní části trupu a 1x ruční fotoaparát typu AFA-27T, umístěný v kabině pilota.
NATO reporting name: Mole


The Beriev Be-8 'Mole' of 1947 was an all-metal utility amphibian flying-boat, with the main units of the landing gear retracting into the sides of the hull just below the pilot's cabin.
Zdroje:
Sources:
Václav Němeček, Atlas letadel, svazek 6., Vodní a obojživelná dopravní letadla, 1. vydání, Praha, NADAS, str. 69, 1986.
ww2drawings.jexiste.fr
http://www.airwar.ru/enc/sea/be8.html
http://www.airpages.ru/eng/ru/be8.shtml
http://www.aviastar.org/air/russia/be-8.php

Berijev Be-8 [kód NATO: Mole] -


Berijev Be-8 [kód NATO: Mole] -


Berijev Be-8 [kód NATO: Mole] -


Berijev Be-8 [kód NATO: Mole] -


Berijev Be-8 [kód NATO: Mole] -


URL : https://www.valka.cz/Berijev-Be-8-kod-NATO-Mole-t9436#490961 Verze : 1
Trocha doplnění
Vytrvalost letu (normální): 4,6 h
Vytrvalost letu (max. zásoba paliva): 4,0 h


Letoun byl odvozen od svého předchůdce Be-4 jako jeho těžší a větší verze. Koncepce shodná - jednomotorový hornoplošník s křídlem na štíhlém pylonu a párem vyrovnávacích plováků.
Stejně jako předchůdce byl vybaven sklopným podvozkem, kabina pilota a cestujících byla vytápěná, vyhřívaná teplem od motoru. .
Letadlo dostalo systém odledování, neslo dvojí řízení, bylo vybaveno jako čistě civilní - neneslo žádnou výzbroj.
Postaveno v r. 1947, první let 3. prosince prokázal dobré letové vlastnosti.
Byly postaveny 2 stroje v kategorii Experimental a předvedeny i na letecké přehlídce v Tušinu 1951 při oslavách Dne letectva.
Jeden ze strojů byl pokusně vybyven podvodními křídly vyvinutými v CAGI. (viz 2. obrázek) "Podvodní křídla" byla instalována na místo podvozku a umožňovala snadnější start, neboť rychle vyzvedla stroj z vody, dříve než to umožnila vztlaková síla křídel. Omezilo se i riziko poškození trupu vlnami. Protože vývoj křídel nebyl dokončen, pokusy byly zastaveny. Navíc pro stroj nebylo v této podobě využití.


a pár obrázků z mého archívu
pramen - http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/be-8.html
blueprints.onnovanbraam.com
Berijev Be-8 [kód NATO: Mole] -


Berijev Be-8 [kód NATO: Mole] -


URL : https://www.valka.cz/Berijev-Be-8-kod-NATO-Mole-t9436#133880 Verze : 0
Exclamation Exclamation Exclamation
Ještě jedno upozornění. Označení Be-8 se objeví ještě jednou. Ponese je stroj zcela jiný, dvoumotorový létající člun s proudovými motory, vzniklý na základě Be-6 Madge.


viz: /topic/view/9371/
URL : https://www.valka.cz/Berijev-Be-8-kod-NATO-Mole-t9436#156702 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více