CZK - SUF (spojovací uzol frontu)

     
Název:
Name:
SUF SUF
Originální název:
Original Name:
SUF
Kategorie:
Category:
spojovací uzel frontu front communications node
Výrobce:
Producer:
Výzkumné a zkušební středisko 063, Praha (?)
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.197X-DD.MM.197X (?)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.197X (?)
Obsluha:
Crew:
?
Složení:
Composition:
ústřední rozvod / central distribution network:
- 6x N-10S


vozidla MR / MR vehicles:
- 2x V3S


stavební soupravy K-60-8, K-20-10 / K-60-8, K-20-10 construction sets:
- 7x T-138 VNV


kabelová souprava K-20M / K-20M cable set:
- 2x T-138 VNV


kabelová souprava K-12 / K-12 cable set:
- 2x T-138 VNV (?)


vozidla s příslušenstvím / vehicles with accessories:
- 2x nákladní automobil / truck
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
viz níže / see below
URL : https://www.valka.cz/CZK-SUF-spojovaci-uzol-frontu-t93945#352237 Verze : 0
Spojovací uzol frontu SUF nahradil kapacitou nevyhovujúce SUD 1-1 a SUD 3 (spojovací uzol divízie), ktoré predovšetkým neumožňovali utajené spojenie.


Úlohou sa zaoberalo Výskumné a vývojové stredisko 063 pod označením NÁVES – spojovací uzol frontu.


V roku 1971 boli realizované kontrolné skúšky jednotlivých prvkov a v roku 1972 boli zaistené vojskové skúšky.


SUF bol zavedený v dvoch súpravách (každá pre jedno položenie veliteľského stanoviska frontu).



SUF sa skladal :


- Ústredný rozvod ( UR), ktorý plnil funkciu telefónneho a telegrafného Kontrolného rozvodu skúšobného (KROZ) – bol zabudovaný do návesu N-10S ťahanom ťahačom T-138 NTt,


- Automatická telefónna ústredňa 200/200 – dva návesy N-10S,


- Automatická ďalekopisná ústredňa o kapacite 100 účastníkov – náves N-10S,


- Súprava veliteľsko-dispečerského stanoviska k riadeniu rádiového a diaľkového spojenia – náves N-10S,


- Rozvodňa silnoprúdu,


- Stavebné Súpravy K 60-8, K 20-10 a K 20-M,


K zabezpečeniu vnútorného spojenia a k vhodnému zoradeniu spojov do uzlového jadra boli do súpravy SUF zaradené dve Súpravy medziľahlých rozvodov (MR) vo vozidlách P V3S.


Pre budovanie spojenia k vzdialeným účastníkom bol SUF doplnený štyrmi káblovými Súpravami K-12 a ďalšími vozidlami pre dopravu účastníckych prístrojov.


Celkom mal SUF :


- päť 10 t návesov N-10S uzlového jadra,
- jeden valníkový náves rozvodne (N-10S),
- dve súpravy MR P V3S,
- sedem nákladných vozidiel T-138 pre súpravy K 60-8 a K 20-10,
- dve vozidlá pre súpravy K 20-M,
- dve vozidlá pre súpravy K-12,
- dve vozidlá pre príslušenstvo SUF.


Spojovací uzol frontu, bez uzlu pre utajené spojenie, obsahoval celkom 21 vozidiel.



Súčasťou SUF bol špeciálny spojovací uzol, tvorený prevádzkami Zvláštneho armádneho spojenia (ZAS), ktorý zaisťoval utajovanie telefónnych a ďalekopisných kanálov.



Zdroj : BURIAN Michal, RÝC Jiří - Historie spojovacího vojska, Ministerstvo obrany – Agentura vojenských informací a služeb, Praha 2007
CZK - SUF  (spojovací uzol frontu) - Súprava T 138 NTt + náves N-10S

Súprava T 138 NTt + náves N-10S
URL : https://www.valka.cz/CZK-SUF-spojovaci-uzol-frontu-t93945#351912 Verze : 0
Špeciálny spojovací uzol ZAS v roku 1972 tvorilo:


- päť telegrafných prevádzkarní P-227 (ZIL-157),
- dve telefónne prevádzkarne P-233 (GAZ-63),
- tri telefónne prevádzkarne P-233T (GAZ-66),
- výpravňa / pracovisko náčelníka uzlu (P-V3S),
- nákladná P-V3S s prívesom.


Prevádzku zabezpečovali: 3 dôstojníci, 32 práporčíkov a 13 vojakov a poddôstojníkov.
Celkom mala rota ZAS 12 vozidiel.


Spojovacie uzly (VS a ZVS) sa navzájom prekračovali a menili svoje poslanie podľa potrieb veliteľstva frontu.SUF bol na danú dobu veľmi moderný, umožňoval rýchle rozvinutie a zvinutie.Časová norma výstavby uzlu bola 4 hod.




K plnému zabezpečeniu spojenia pre potreby veliteľstva frontu sa podielali:
5. spojovací pluk Pardubice,
52. kabelo-smerový pluk Lipník nad Bečvou,
59. pluk smerových staníc Praha - Ruzyň,
60. spojovací prápor Unhošť - Čeperka.


Zdroj: vlastné skúsenosti;
http://www.isn.ethz.ch/php/ Plán použití Československé lidové armády v době války, zpracovaný Generálním štábem ČSLA, 1964, 14. října, Praha.
URL : https://www.valka.cz/CZK-SUF-spojovaci-uzol-frontu-t93945#568381 Verze : 5
Technická poznámka k uzlu:


Na spojovacích uzloch frontu sa používali dva typy bleskoistkových univerzálnych svorkovníc. Svorkovnica US-Z (zas-ová) mala vo výstupnej krytke hlavici kolík a dutinku, ktoré vytvorili signalizačný okruh na kontrolu celistvosti účastníckeho kábla. Signalizácia upozornila obsluhu ústredne P-243T, aby účastníkov v narušenom kábli nespojovala, až do odstránenia poruchy. Svorkovnica US nemala takúto úpravu v krytke a používala sa na rozvod neutajeného spojenia. Signálny panel bol dodaný výrobcom SUF.


Zdroj: vlastné skúsenosti

CZK - SUF  (spojovací uzol frontu) - Principiálna schéma zapojenia SUF.

Principiálna schéma zapojenia SUF.
URL : https://www.valka.cz/CZK-SUF-spojovaci-uzol-frontu-t93945#577271 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více