Název: Name: | Eurocopter EC225 LP | |
Originální název: Original Name: | Eurocopter EC225 LP | |
Kategorie: Category: | víceúčelový vrtulník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2000-DD.MM.201R Eurocopter Group SAS, Marignane | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2000-DD.MM.201R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 170+ | |
První vzlet: Maiden Flight: | 27.11.2000 prototyp EC225 | |
Osádka: Crew: | 2 (pilot + co-pilot) | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 5256 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 11200 kg | |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 19,50 m | |
Délka trupu: Fuselage Length: | 15,90 m | |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 2,00 m | |
Celková výška: Overall Height: | 4,97 m | |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 16,20 m | |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 3,15 m | |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 206,12 m2 | |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 7,79 m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Turbomeca Makila 2A1 - s plně digitálním řízením chodu motoru (FADEC) - 1.395 kW (krátkodobě až 1.801 kW) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2.297 kg + přídavné palivové nádrže (474 kg) | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 324 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 262 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8.7 m/s | |
Statický dostup: Static Ceiling: | ? m | |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 5900 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1135 km | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | Dopravní verze - standardně až 19 cestujících (v křeslech) Pátrací a záchranná verze (SAR) - 4 zachranáři (v křeslech) a až 20 osob, resp. 3 nosítka Salónní verze - od 8 do 12 cestujících Náklad - až 5.457 kg nákladu | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | - | |
Vybavení: Equipment: | ? | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | od EC225 byla odvozena vojenská verze Eurocopter EC725 Caracal | |
Zdroje: Sources: | https://www.airbushelicopters.com/ en.wikipedia.org |
URL : https://www.valka.cz/Eurocopter-EC225-LP-t93744#532499Verze : 0
FiBe
MOD
Eurocopter EC 225
Eurocopter EC 225 je vylepšené provedení víceúčelového vrtulníku Eurocopter AS 332 Super Puma. Bývá též označován jako Super Puma Mk II+. Rozhodnutí o jeho vývoji oznámil Eurocopter v červnu 1998. První prototyp vzlétl dne 27. listopadu 2000. Certifikaci od European Aviation Safety Agency obdržel v červenci 2004. Vrtulník je vybaven dvěma motory Turbomeca Makila 2A a tzv. skleněným kokpitem. Upravený nosný rotor s novým profilem snižuje oproti předchůdci hladinu vibrací. Tento model je v současné době dodáván ve čtyřech provedeních. Vedle základní dopravní verze je k dostání i v provedení pro přepravu VIP se salónkem. Dalšími variantami jsou záchranná / zdravotnická verze a model SAR.
Eurocopter EC 225 u pobřeží Bretaně
Francouzské ministerstvo obrany objednalo dva vrtulníky EC 225, které mají sloužit k pátrací a záchranné službě podél pobřeží Bretaně. Oba stroje mají být dodány v polovině letošního roku. Vrtulníky jsou určeny pro francouzské námořnictvo.
Zdroje:
www.aerospace-technology.com
https://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_EC225
LETECTVÍ + KOSMONAUTIKA, 2/2010
commons.wikimedia.org
Eurocopter EC 225 je vylepšené provedení víceúčelového vrtulníku Eurocopter AS 332 Super Puma. Bývá též označován jako Super Puma Mk II+. Rozhodnutí o jeho vývoji oznámil Eurocopter v červnu 1998. První prototyp vzlétl dne 27. listopadu 2000. Certifikaci od European Aviation Safety Agency obdržel v červenci 2004. Vrtulník je vybaven dvěma motory Turbomeca Makila 2A a tzv. skleněným kokpitem. Upravený nosný rotor s novým profilem snižuje oproti předchůdci hladinu vibrací. Tento model je v současné době dodáván ve čtyřech provedeních. Vedle základní dopravní verze je k dostání i v provedení pro přepravu VIP se salónkem. Dalšími variantami jsou záchranná / zdravotnická verze a model SAR.
Eurocopter EC 225 u pobřeží Bretaně
Francouzské ministerstvo obrany objednalo dva vrtulníky EC 225, které mají sloužit k pátrací a záchranné službě podél pobřeží Bretaně. Oba stroje mají být dodány v polovině letošního roku. Vrtulníky jsou určeny pro francouzské námořnictvo.
Zdroje:
www.aerospace-technology.com
https://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_EC225
LETECTVÍ + KOSMONAUTIKA, 2/2010
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
commons.wikimedia.org
URL : https://www.valka.cz/Eurocopter-EC225-LP-t93744#351161Verze : 2
Reklama
Další dva vrtulníky EC 225 pro Čínu
Čínské ministerstvo dopravy objednalo další dva vrtulníky Eurocopter EC 225. Oba mají být dodány ve verzi SAR. Jsou určeny především k plnění pátracích a záchranných úkolů. Tyto dva nové stroje se přidají ke dvěma EC 225, které byly objednány v roce 2006 a následně dodány v prosinci 2007. Všechny čtyři pak budou provozovány úřadem CRS (China Rescue and Salvage).
Zdroj:
LETECTVÍ + KOSMONAUTIKA, 12/2009, Informujeme, Armáda
Čínské ministerstvo dopravy objednalo další dva vrtulníky Eurocopter EC 225. Oba mají být dodány ve verzi SAR. Jsou určeny především k plnění pátracích a záchranných úkolů. Tyto dva nové stroje se přidají ke dvěma EC 225, které byly objednány v roce 2006 a následně dodány v prosinci 2007. Všechny čtyři pak budou provozovány úřadem CRS (China Rescue and Salvage).
Zdroj:
LETECTVÍ + KOSMONAUTIKA, 12/2009, Informujeme, Armáda
URL : https://www.valka.cz/Eurocopter-EC225-LP-t93744#351330Verze : 0
Tchaj-wan chce nakoupit vrtulníky Eurocopter EC 225
Tchajwanské úřady počátkem února 2010 oznámily, že od evropského výrobce Eurocopter hodlají nakoupit až 20 víceúčelových vrtulníků EC-225, určených zejména k plnění pátracích a záchranných úkolů. Je tedy velmi pravděpodobné, že větší část strojů by měla být v provedení SAR. Kontrakt v celkové hodnotě cca 111 milionů dolarů by měl být uzavřen již v první polovině tohoto roku. Nejmenovaný armádní zdroj citovaný agenturou Reuters řekl, že smlouva je "prakticky hotová".
Mnozí odborníci na mezinárodní vztahy připouštějí, že po roztržce mezi Čínou a USA, kvůli prodeji zbraní na Tchaj-wan, může tento kontrakt obrátit "hněv" Číny také proti Evropě.
Zdroje:
zahranicni.ihned.cz
www.mediafax.cz
Tchajwanské úřady počátkem února 2010 oznámily, že od evropského výrobce Eurocopter hodlají nakoupit až 20 víceúčelových vrtulníků EC-225, určených zejména k plnění pátracích a záchranných úkolů. Je tedy velmi pravděpodobné, že větší část strojů by měla být v provedení SAR. Kontrakt v celkové hodnotě cca 111 milionů dolarů by měl být uzavřen již v první polovině tohoto roku. Nejmenovaný armádní zdroj citovaný agenturou Reuters řekl, že smlouva je "prakticky hotová".
Mnozí odborníci na mezinárodní vztahy připouštějí, že po roztržce mezi Čínou a USA, kvůli prodeji zbraní na Tchaj-wan, může tento kontrakt obrátit "hněv" Číny také proti Evropě.
Zdroje:
zahranicni.ihned.cz
www.mediafax.cz
URL : https://www.valka.cz/Eurocopter-EC225-LP-t93744#351357Verze : 0
Eurocopter EC 225 – nejnovější model / verze (protipožární)
Na veletrhu Heli-Expo 2010 v Houstonu, který se konal ve dnech 20. až 23. února, byla veřejnosti představena nejnovější verze vrtulníku EC 225. Jednalo se o protipožární modifikaci „staré, dobré Super Pumy“, která je ale díky promyšlenému technickému řešení po několika minutách práce posádky využitelná i jako klasický dopravní model. Nejedná se tedy o specializovanou jednoúčelovou verzi, ale opět o víceúčelový stroj.
Hlavním úkolem této verze je hašení požárů nejrůznějšího druhu. Celý hasící systém je umístěn v kabině vrtulníku. Skládá se ze 4 000 l nádrže na vodu (nebo hasící směs) připevněné k podlaze „transportní“ kabiny a sacího / rozprašovacího zařízení, které se při čerpání vody spouští přes palubu. Celý tento systém lze nainstalovat či demontovat během dvaceti minut. Pro rychlé vyprázdnění nádrže (kdy je potřeba velké množství vody na malou plochu) byl v kabině vrtulníku vytvořen otvor, který lze po demontáži hasícího systému „zaslepit“. Je-li hasící systém demontován, je možné vrtulník bez omezení využít k dopravě nákladů nebo osob.
Tato verze vrtulníku EC 225 je vybavena motory Turbomeca MAKILA 2A, vylepšeným převodovým systémem, novým hlavním pětilistým rotorem a tzv. skleněným kokpitem s velkými multifunkčními displeji. Tento nový model nese také velkou zásobu paliva (5000 liber), která umožňuje tomuto vrtulníku vydržet ve vzduchu až 5 hodin.
Protipožární EC 225 byl rozsáhle testován během lesních požárů na Korsice. Je zcela jistě jedním z nejúčinnějších a nejvýkonnějších vrtulníků tohoto typu, které jsou v současnosti dostupné na trhu. Prvním provozovatelem těchto nových protipožárních vrtulníků bude pravděpodobně jihokorejská National 119 Rescue Service.
Zdroj:
www.arabianaerospace.aero
avstop.com
Na veletrhu Heli-Expo 2010 v Houstonu, který se konal ve dnech 20. až 23. února, byla veřejnosti představena nejnovější verze vrtulníku EC 225. Jednalo se o protipožární modifikaci „staré, dobré Super Pumy“, která je ale díky promyšlenému technickému řešení po několika minutách práce posádky využitelná i jako klasický dopravní model. Nejedná se tedy o specializovanou jednoúčelovou verzi, ale opět o víceúčelový stroj.
Hlavním úkolem této verze je hašení požárů nejrůznějšího druhu. Celý hasící systém je umístěn v kabině vrtulníku. Skládá se ze 4 000 l nádrže na vodu (nebo hasící směs) připevněné k podlaze „transportní“ kabiny a sacího / rozprašovacího zařízení, které se při čerpání vody spouští přes palubu. Celý tento systém lze nainstalovat či demontovat během dvaceti minut. Pro rychlé vyprázdnění nádrže (kdy je potřeba velké množství vody na malou plochu) byl v kabině vrtulníku vytvořen otvor, který lze po demontáži hasícího systému „zaslepit“. Je-li hasící systém demontován, je možné vrtulník bez omezení využít k dopravě nákladů nebo osob.
Tato verze vrtulníku EC 225 je vybavena motory Turbomeca MAKILA 2A, vylepšeným převodovým systémem, novým hlavním pětilistým rotorem a tzv. skleněným kokpitem s velkými multifunkčními displeji. Tento nový model nese také velkou zásobu paliva (5000 liber), která umožňuje tomuto vrtulníku vydržet ve vzduchu až 5 hodin.
Protipožární EC 225 byl rozsáhle testován během lesních požárů na Korsice. Je zcela jistě jedním z nejúčinnějších a nejvýkonnějších vrtulníků tohoto typu, které jsou v současnosti dostupné na trhu. Prvním provozovatelem těchto nových protipožárních vrtulníků bude pravděpodobně jihokorejská National 119 Rescue Service.
Zdroj:
www.arabianaerospace.aero
avstop.com
URL : https://www.valka.cz/Eurocopter-EC225-LP-t93744#355063Verze : 0
Reklama
Eurocopter EC225
Airbus Helicopters H225
Airbus Helicopters H225
Airbus Helicopters H225
Airbus Helicopters H225
Airbus Helicopters H225
Zdroj: https://www.airbushelicopters.com/
Období | - |
Výrobce | Eurocopter / Airbus Helicopters |
Typ letounu | Eurocopter EC225 LP |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Airbus Helicopters H225
Období | - |
Výrobce | Eurocopter / Airbus Helicopters |
Typ letounu | Eurocopter EC225 LP |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | LN-ONK |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Airbus Helicopters H225
Období | - |
Výrobce | Eurocopter / Airbus Helicopters |
Typ letounu | Eurocopter EC225 LP |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | LN-ONK |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Airbus Helicopters H225
Období | - |
Výrobce | Eurocopter / Airbus Helicopters |
Typ letounu | Eurocopter EC225 LP |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Airbus Helicopters H225
Období | - |
Výrobce | Eurocopter / Airbus Helicopters |
Typ letounu | Eurocopter EC225 LP |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | LN-ONK |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Airbus Helicopters H225
URL : https://www.valka.cz/Eurocopter-EC225-LP-t93744#532501Verze : 0
FiBe
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.