De Havilland D.H.110 Sea Vixen FAW.1

     
Název:
Name:
De Havilland D.H.110 Sea Vixen FAW.1 De Havilland D.H.110 Sea Vixen FAW.1
Originální název:
Original Name:
De Havilland D.H.110 Sea Vixen FAW.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.02.1957-DD.MM.1963 The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Christchurch
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1957-DD.MM.1963
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
119
První vzlet:
Maiden Flight:
26.09.1951 D.H.110 WG236 (první prototyp)
20.06.1955 D.H.110 Sea Vixen Mk.2OX XF828 (první námořní prototyp)
20.03.1957 D.H.110 Sea Vixen FAW.1 XJ474
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - Standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - Conventional Take Off But Arested Recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11113 kg 24500 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15876 kg 35000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18858 kg 41575 lb
Rozpětí:
Wingspan:
15.24 m 50ft
Délka:
Length:
16.94 m 55ft 7in
Výška:
Height:
3.28 m 10ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
60.2 m2 648 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Rolls-Royce Avon 208 o tahu 44,48 kN Rolls-Royce Avon 208, thrust 10000 lb.st. thrust
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
2x 682 l prídavná nádrž
?
2x 150 UK gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1038 km/h v 3048 m 645 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
85.9 m/s 16900 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,5 min do 12192 m 6,5 min to 40000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
14630 m 48000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3218.7 km 2000 mi
Výzbroj:
Armament:
28 neřízených raket Microcell ve dvou kontejnerech zatahovatelných do trupu

na pylonech pod křídly:
4x řízená střela Firestreak nebo
4x raketnice Matra, každá s 24 raketami Microcell nebo
4x 227kg bomba nebo kontejner s napalmem nebo
2x 454kg bomba nebo
2x 3 neřízené rakety RP-3 nebo
2x protizemní řízená střela Martin AGM-12B Bullpup
28 unguided Microcell rockets in the ventral retractable batteries

Underwing pylons:
4x Firestreak guided missile or
4x Matra rocket pod with 24 2-inch Microcell rockets each or
4x 500 lb bomb or napalm tank or
2x 1000 lb bomb or
2x 3 RP-3 unguided rockets or
2x Martin AGM-12B Bullpup guided missile
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Jackson, A.J. de Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2
Hazell, Steve. De Havilland Sea Vixen, Warpaint No.11. Hall Park Books, Husborne Crawley. ISSN 1361-0369
http://www.vectorsite.net/avvamp_3.html#m4
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-110-Sea-Vixen-FAW-1-t93723#351038 Verze : 0
Sea Vixeny FAW.1 899. peruti předvádějí ve Farnborough tankování za letu pomocí podvěšené sady Flight Refueling Ltd. Mk.20, cca 1961. Oba mají podvěšené rakety Firestreak.

Zdroj:
en.wikipedia.org

De Havilland D.H.110 Sea Vixen FAW.1 -


URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-110-Sea-Vixen-FAW-1-t93723#351097 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více