Bloch MB.220

     
Název:
Name:
Bloch MB.220 Bloch MB.220
Originální název:
Original Name:
Bloch MB.220
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Société des avions Marcel Bloch, Courbevoie /
DD.MM.1937-DD.MM.1938 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Courbevoie /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
17
První vzlet:
Maiden Flight:
11.06.1936
Osádka:
Crew:
3-4 + 16
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6160 kg 13580 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9300 kg 20503 lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,82 m 74ft 10,42in
Délka:
Length:
19,59 m 64ft 3,25in
Výška:
Height:
5,90 m 19ft 4,28in
Plocha křídla:
Wing Area:
72,00 m2 775 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14N 16/17 o výkonu 662 kW
třílistá stavitelnýmá vrtule Ratier
Gnome-Rhône 14N 16/17, power 888 hp
three-bladed variable-pitch propeller Ratier
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2217 l 488 Imp gal / 586 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
350 km/h v 2400 m 217.5 mph in 7874 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
280 km/h v ? m 174 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6 min do 2000 m 6 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7500 m 24606 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1400 km 869.9 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Munson, Kenneth. Airliners between the wars 1919-1939. Blandford Press, London 1972. ISBN 0-7137-05671.
http://airwar.valka.cz/francie/mb_220/index.php
www.dassault-aviation.com
www.aviafrance.com
http://www.aviastar.org/air/france/bloch-220.php
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-220-t9367#28605 Verze : 0
Bloch MB.220

V roce 1935 bylo potřeba obnovit letový park francouzských státních aerolinek. Továrna Marcela Blocha proto na základě svého čerstvě navrženého bombardéru MB.210 postavila celokovový dolnokřídlý samonosný dopravní letoun Bloch MB.220. Poháněn byl dvěma dvěma hvězdicovými motory Gnome-Rhône 14K po 595 kW a měl zatahovací podvozek. Osádku tvořili tři nebo čtyři, pro cestující bylo určeno 16 nastavitelných polstrovaných sedadel. První start prototypu se odehrál ve Villacoublay 11. června 1936 a pilotoval André Curvale. Brzy bylo Air France objednáno dalších 16 strojů.
První z nich, pokřtěný F-AOHB "Gascogne", vzlétl v květnu 1937, poslední, F-ARIQ "Rousillion", byl doručen v červnu 1939. I ostatní stroje dostaly podle zvyku Air France jména podle francouzských regionů - F-AOHC "Guyenne", F-AOHD "Auvergne", F-AOHE "Aunis", F-AOHF "Saintonge", F-AOHG "Flandre", F-AOHH "Savoie", F-AOHI "Berry", F-AOHJ "Poitou", F-AQNK "Anjou", F-AQNL "Languedoc", F-AQNM "Provence", F- AQNN "Champagne", F-AQNO "Alsace" a F-AQNP "Lorraine". Používány byly na evropských trasách, nejprve po Francii, brzy ale i do Londýna. S oblibou je používali francouzští státní úředníci, tímto typem byl dopraven i Edouard Daladier do Mnichova, aby mohl podepsat jistou dohodu...
Po vypuknutí války byly Blochy zabaveny a předány Groupement Aérien de Transport 1/444 jako transportní. Dostaly kamufláž a také nová jména po slavných vojácích. Jeden stroj byl zničen při havárii, tři další ale ukořistili Němci, kteří je předali Lufthanse. Další čtyři létaly nadále u Air France, ovšem vichystické. Některé z nich se později také dostaly do rukou Němců. Určitě čtyři stroje létaly také na opačné straně, v severní Africe u Svobodných Francouzů.
Pět strojů se dočkalo konce války, kdy byly opraveny, vybaveny silnějšími motory Wright R-1820-97 Cyclone o výkonu 882 kW a přeznačeny na MB.221. Tyto stroje si zalétaly v civilních službách až do roku 1949, kdy byly vyřazeny. Jeden z nich se znovu dostal k Armée de l Air, kde sloužil do roku 1952, další tři převzala společnost SANA (Societé Auxiliaire de Navigation Aérienne), kde ale vydržely pouze rok.

Zdroj:
airwar.valka.cz
http://en.wikipedia.org/wiki/Bloch_MB.220
www.dassault-aviation.com
http://www.aviastar.org/air/france/bloch-220.php
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-220-t9367#246726 Verze : 0
...
Bloch MB.220 -


URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-220-t9367#109659 Verze : 0
Snímek MB.220 v německých barvách.

Zdroj

Bloch MB.220 -


URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-220-t9367#337870 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více