T-100

Т-100
     
Název:
Name:
T-100 T-100
Originální název:
Original Name:
T-100
Kategorie:
Category:
těžký tank heavy tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Leningradský závod pokusného strojírenství č. 185 S. M. Kirova, Leningrad /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
31.07.1939
Osádka:
Crew:
7
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
58000 kg 127868 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
8495 mm 27 ft 10 ½ in
Délka korby:
Hull Length:
8495 mm 27 ft 10 ½ in
Celková šířka:
Overall Width:
3400 mm 11 ft 1 ⅞ in
Celková výška:
Overall Height:
3430 mm 11 ft 3 in
Světlá výška:
Ground Clearance:
525 mm 1 ft 8 ⅝ in
Šířka pásu:
Track Width:
710 mm 2 ft 4 in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,68 MPa 98.63 psi
Pancéřování:
Armour:
Trup - čelo, boky, záď - 60 mm, strop - 20 mm, dno - 20 - 30 mm
Věže - čelo, boky, záď - 60 mm, strop - velká - 30 mm, malá - 20 mm
Hull - front, sides, rear - 60 mm, top - 20 mm, bottom - 20-30 mm
Towers - front, sides, rear - 60 mm, top - big - 30 mm, small - 20 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
GAM-34BT (licence Izotta-Fraschini), čtyřdobý zážehový vodou chlazený dvanáctiválec do V o objemu 45 820 ccm GAM-34BT (license Izotta-Fraschini), four-stroke, gasoline water cooled V-twelve-volume of 45,820 ccm
Výkon:
Power:
615 kW při 1850 ot/min 824.7 bhp at 1850 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Mechanická převodovka 5+1, pneumatická suchá tříkotoučová třecí spojka, boční převodovky, pneumatické boční třecí spojky Manual transmission 5 +1, air three-disc dry clutch, gearbox side, air side friction clutch
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
35,7 km/h 22 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
15 km/h 9 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
160 km 99 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
120 km 75 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
42 ° 93 %
Boční náklon:
Side Slope:
25 ° 56 %
Překročivost:
Trench Crossing:
4 m 157 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
1,2 m 47 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,25 m 49 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
1x kanón 76,2 mm L10 nebo L11 (120 nábojů) 1x cannon 76,2 mm L10 or L11 (120 rounds)
Vedlejší:
Secondary:
1x 45 mm vz.32/38 K20 (393 nábojů)
3x 7,62 mm DT (4.284 nábojů)
1x 45 mm M32/38 K20 (393 rounds)
3x 7,62 mm DT (4.284 rounds)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Palivo - letecký benzin
Palivové nádrže - 1160 litrů
Radiostanice - 71-TK-3
Vnitřní pojítko - TPU-6a
Motory GAM-34 byly používány i u dělových člunů typ 1124 a 1125
Fuel - kerosene
Fuel tank - 1160 l
Radios - 71-TK-3
Internal links - TPU-6
GAM-34 engines also powered gunboats type 1124 and 1125
Zdroje:
Sources:
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
ru.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/T-100-t9322#373823 Verze : 1
Jedna z dvoch, navzájom si konkurujúcich, no veľmi podobných konštrukcií v programe na náhradu ťažkých 5 vežových tankov T-35. Tou druhou bol typ SMK.

Na vývoji T-100 sa podieľala konštrukčná skupina vedená E.Š. Palejom z leningradského závodu č. 185 (Kirovov závod). Podvozok T-100 mal oproti konkurenčnému SMK staršiu konštrukciu odpruženia listovými pružinami, zatiaľ čo jeho konkurent SMK mal pruženie torznými tyčami. Obe konštrukcie však charakterizovala stará a prežitá konštrukcia viacvežových tankov. T-100 rovnako ako konkurent SMK niesol dva veže. Väčšia bola umiestnená v strede korby a druhá menšia pred ňou. V hlavnej väčšej veži niesol 76,2 mm kanón L-10, ktorý však bol takmer ihneď nahradený modernejším L-11. V malej veži bol lafetovaný 45 mm kanón. Stroj zároveň dostal tri guľomety. Po jednom boli spriahnuté s kanónmi a jeden bol vo veliteľskej kupole na streche väčšej veže. Počet mužov posádky bol podľa rôznych, navzájom odporojúcich si zdrojov, 6-8 mužov. Najpravdepodobnejší počet bol 7 mužov. Na základe T-100 vzniklo samohybné delo SU-100U. Existovali zároveň projekty na verziu T-100Z, ktorá mala niesť húfnicu ráže 152 mm. Štádiom úvah neprešlo ani dielenské a vyprosťovacie vozidlo. Nie úplne dokončený prototyp bol predvedený Stalinovi v 8/1939. Typ sa sériovo nevyrábal, pretože sa cesta monštróznych viacvežových obrov ukázala ako slepá cesta vývoja a prednosť bola daná modernému jednovežovém KV-1.
Prototyp T-100 bol bojovo nasadený vo vojne proti Fínsku na prelome rokov 1939/40 v rámci 20. ťažkej tankovej brigády. O jeho bojovej činnosti niesú veľké poznatky. Po podpísaní prímeria s Fínskom, bol stroj stiahnutý a následne prekonvertovanaý na samohybné delo SU-100U.
Okrem toho existoval projekt T-100Z.

Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
ru.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/T-100-t9322#73752 Verze : 10
T-100 s kanonem L-11

Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000

T-100 - T-100
nákres vozidla - pohled z boku a zhora

T-100
nákres vozidla - pohled z boku a zhora

T-100 - T-100 
nákres vozidla - pohled zepředu a zezadu

T-100
nákres vozidla - pohled zepředu a zezadu

URL : https://www.valka.cz/T-100-t9322#373805 Verze : 2
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000

T-100 - T-100
prototyp s kanonem L-10

T-100
prototyp s kanonem L-10

URL : https://www.valka.cz/T-100-t9322#373806 Verze : 2
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000

T-100 - T-100
čelní pohled na vozidlo, srpen 1939

T-100
čelní pohled na vozidlo, srpen 1939

T-100 - T-100
boční pohled na vozidlo, srpen 1939

T-100
boční pohled na vozidlo, srpen 1939

T-100 - T-100
vozidlo na finské frontě s upravenými blatníky v sestavě 20. tankové brigády, únor 1940

T-100
vozidlo na finské frontě s upravenými blatníky v sestavě 20. tankové brigády, únor 1940

URL : https://www.valka.cz/T-100-t9322#374076 Verze : 2
Soljankin A.G., Pavlov M.V., Pavlov I.V., Želtov I.G.: Sovetskije tjažolije tanki 1917-1941, Ekspint, Moskva 2004

T-100 - T-100
tloušťky a sklony pancíře

T-100
tloušťky a sklony pancíře

URL : https://www.valka.cz/T-100-t9322#379404 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více