Supermarine Spitfire PR Mk.IG

Supermarine Spitfire PR Mk.VII
     
Název:
Name:
Supermarine Spitfire PR Mk.VII Supermarine Spitfire PR Mk.VII
Originální název:
Original Name:
Supermarine Spitfire PR Mk.IG
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.194R Vickers-Armstrongs Aircraft Ltd., (Supermarine Division), Eastleigh
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
45
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2298 kg 5066 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2986 kg 6583 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,227 m 36ft 10in
Délka:
Length:
9,119 m 29ft 11in
Výška:
Height:
3.472 m 11ft 4.75in
Plocha křídla:
Wing Area:
22.48 m2 242 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
132,83 kg/m2 27.21 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin 45, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 884 kW (1 201 k) a bojovém výkonu 1 130 kW (1 536 k) ve výšce 3 353 m.
Vrtule trojlistá Rotol Type RX5/2 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 290 mm.
Rolls-Royce Merlin 45 , twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,185 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,515 hp at 3,000 rpm at 11,000 ft for combat power,
driving a three-blade Rotol Type RX5/2 constant-speed propeller of 10ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
interní nádrže 518 l (218+168+132) internal fuel 114 UK gal (48+37+29)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
598 km/h v 5944 m 371.6 mph in 19500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
505 km/h v ? m 313.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
24,84 m/s 4889.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7.2 min do 6096 m 7.2 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11247 m 36900 ft
Dolet:
Range:
1055.7 km 656 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
8x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm (350 nábojů). Eight fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns in the wing leading edges, 350 rounds each..
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Kamery 1x F.24 s ohniskovou vzdáleností 356 mm, pro šikmé snímkování
2x F.24 pro svislé snímkování jedna se 127 mm a druhá s 356 mm ohniskovou vzdáleností
- ozbrojený taktický foto-průzkumný letoun pro malé výšky
- Nenesl rádio, na jeho místě byla šikmo uložená kamera
- první letouny Mk.I PR typ G byly upraveny ze Spitfirů Mk.IA, u kterých byly motory vyměněny za výkonněší Merliny 45, pozdější stroje byly upraveny ze Spitfirů Mk.VA
- do trupu byla instalována další nádrž paliva o objemu 132 litrů.
- Několik letounů létalo se světle růžovou kamufláží, tato barva měla letoun maskovat za úsvitu nebo při západu slunce, kdy byly mraky ozářeny sluncem - červánky. Piloti toto zbarvení neměli v oblibě a raději létali s klasickou kamufláží.
- 140.peruť
It carried one obliquely mounted F.24 camera with a 14in focal length, which could face to the left or right, and two vertically mounted F.24 cameras, one 5 inch and one 14 inch
- Armed low level photo reconnaissance aircraft.

- The first Mk.I PR Gs were converted from Mk IA airframes and their Merlin II engines replaced with Merlin 45s. Late Mk.I PR Gs were converted from Mk. VA airframes.
- A 29 gal fuel tank was fitted just behind the pilot.
- Operations, a number of the aircraft were painted in a very pale pink camouflage colour and others in standard fighter colours.
-140 Squadron
Zdroje:
Sources:
Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey: My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK, rok 1985, ISBN: 0 946184 186
William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter, An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398
Peter Caygill, Spitfire Mk.I-V, Bojové legendy, Nakladatelství Jan Vašut s. r. o., rok 2004, ISBN 80-7236-320-4
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Ted Hooton, Supermarine Spitfire V, Aircraft Profile No 166, Profile Publications, rok 1970
www.spitfiresite.com
http://www.airrecce.co.uk/WW2/recce_ac/RAFAR.html
www.ipmsstockholm.org
www.indopedia.org
www.xs4all.nl
archiv autora

Supermarine Spitfire PR Mk.IG -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-PR-Mk-IG-t91601#342338 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/spitpr1.html

Supermarine Spitfire PR Mk.IG -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-PR-Mk-IG-t91601#538120 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více