Main Menu
User Menu

De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.20

     
Název:
Name:
De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.20
Originální název:
Original Name:
De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.20
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1948-DD.06.1949 The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hatfield
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1948-DD.06.1949
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
18 konverzí
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1948
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - Standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3458 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5742 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11.58 m
Délka:
Length:
9.37 m
Výška:
Height:
2.69 m
Plocha křídla:
Wing Area:
24.34 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
de Havilland Goblin 2 o tahu 13.79 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
846.5 km/h v 9144 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
563.3 km/h v 9144 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
21.8 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
13259 m
Dolet:
Range:
1834.7 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný 20mm kanon Hispano Mk.V
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Jackson, A.J. de Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2
https://www.vectorsite.net/avvamp_1.html
www.lietadla.com

De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.20 -


De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.20 -


URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-100-Sea-Vampire-F-Mk-20-t91542#342187Verze : 0
MOD
Britské námořnictvo se od počátku o Vampire také zajímalo. V továrně v Christchurchi proto byl upraven třetí prototyp Vampiru, LZ551, tak, aby byl schopen operací z paluby letadlové lodi. Dostal klapky s větší plochou, záchytný hák zatahovaný nad trysku motoru Goblin 2 a dvoudílný překryt kabiny. 3. prosince 1945 "Sea Vampire" poprvé přistál na letadlové lodi Ocean u ostrova Wight. FAA se na základně testů ale rozhodlo zatím z vampiru neudělat prvoliniové letadlo, uznalo ho ale za vhodný cvičný a testovací stroj usnadňující přechod do proudového věku. Na počátku roku 1947 proto objednalo sérii, označenou Sea Vampire F Mk.20. Tyto stroje měly vyztužený trup, zvětšené brzdící klapky, lépe odpružený a masivnější podvozek a také hranatá křídla z FB.5. Původně bylo objednáno 30 strojů, nakonec ale námořnictvo převzalo jen 18 z nich, všechny přestavěné z F.3 nebo FB.5. Vampiry byly u pilotů oblíbené při přistávání, problém ale byl s nimi vzlétnou, pokud nebyl použit katapult. Sea Vampire F.20 sloužil až do roku 1956-1957, kdy byly nahrazeny čistě cvičnými dvoumístnými vampiry T.22.

Trochu kuriozitou byly experimenty s přistáváním na letadlové lodi na břicho, původně prováděné s jedním upraveným F.I v prosinci 1947, které mělo prokázat případné zlepšení výkonů s odstraněným těžkým podvozkem. Přistání na gumou pokrytou palubu ale dopadlo špatně, letadlo bylo na odpis. Námořnictvo si přesto objednalo v roce 1948 dva Sea Vampire F.21, které se až na další vyztužení břicha a dalších namáhaných částí nelišily od F.20. Testy probíhaly na HMS Warrior v letech 1948-1949, ale navzdory slibným výsledkům nedošly k praktickému uplatnění.
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-100-Sea-Vampire-F-Mk-20-t91542#349266Verze : 0
MOD