Název: Name: | Supermarine Spitfire LR Mk.II | |
Originální název: Original Name: | Supermarine Spitfire LR Mk.II | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.1942 Castle Bromwich Aircraft Factory, Castle Bromwich | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~ 60 (přestavěno z Mk.IIA / converted from Mk.IIA) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.04.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2399 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3062 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,227 m | |
Délka: Length: | 9,119 m | |
Výška: Height: | 3,784 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22.48 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 128,78 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin XII, kapalinou chlazený danáctiválec o vzletovém výkonu 876 kW, 783 kW v h= 3 960 m. Vrtule trojlistá Rotol CS s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 270 mm | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 382 l v trupových nádržích a 182 l v nádrži pod levým křídlem | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 532.7 km/h v 4999 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 313.8 km/h v 6096 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9266 m | |
Dolet: Range: | 1086.3 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 8x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm, uložených v křídlech (po 350 nábojích) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - Supermarine Type 343 - Doprovodný stíhací letoun s dlouhým doletem - nasazen u 66., 118., 152., 234. a 501. peruť RAF | |
Zdroje: Sources: | Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey: My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK, rok 1985, ISBN: 0 946184 186 William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter, An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398 Peter Caygill, Spitfire Mk.I-V, Bojové legendy, Nakladatelství Jan Vašut s. r. o., rok 2004, ISBN 80-7236-320-4 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 Philip J. R. Moyes, Supermarine Spitfire I & II, Aircraft Profile No.41., rok 1967 www.historyofwar.org www.xs4all.nl http://www.airwar.ru/enc/fww2/spit2.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-Mk-II-t91250#341041Verze : 0
Vláďa
MOD
Supermarine Spitfire LR Mk.II
Stručná historie:
Letoun Spitfire byl skvělou záchytnou stíhačkou, pro tuto roli byl navržen a stavěn, jakmile měl být použit pro útoky nad okupovanou Evropou, bylo nutno nějakým způsobem zvýšit zásobu paliva. Prvním takovým pokusem byla instalace pevné přídavné palivové nádrže o objemu 182 litrů pod levé křídlo (pod pravým byl chladič kapaliny). První pokusy se prováděly na Spitfiru Mk.IA (K9791) a podobná nádrž, ale menší (136 l) byla používána na Spitfirech PR Mk.IC.
V době, kdy bylo nutno zajistit dálkový stíhací doprovod bombardérům Handley Page Hampden útočícím na Brestský poloostrov nebo na Holandsko, bylo takto upraveno asi 60 Spitfirů Mk.IIA. Výsledkem byla varianta Supermarine Spitfire LR (long range - dlouhý dolet) Mk.IIA. Úprava to však nebyla povedená, zvýšil se čelní odpor letounu, vzrostla hmotnost a klesla ovladatelnost.
Piloti s tímto letounem nelétali rádi. Letoun byl nestabilní a o poznání také pomalejší. Při vzletu bylo nutno, překonávat velkou silou snahu o vybočení vlevo. RAF tyto letouny brzy vyřadilo z operační služby. Delší dolet Spitfirů byl později řešen podtrupovými nádržemi o různém objemu.
Použité prameny:
Peter Caygill, Spitfire Mk.I-V, Bojové legendy, Nakladatelství Jan Vašut s. r. o., rok 2004, ISBN 80-7236-320-4
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Philip J. R. Moyes, Supermarine Spitfire I & II, Aircraft Profile No.41., rok 1967
www.historyofwar.org
archiv autora
Stručná historie:
Letoun Spitfire byl skvělou záchytnou stíhačkou, pro tuto roli byl navržen a stavěn, jakmile měl být použit pro útoky nad okupovanou Evropou, bylo nutno nějakým způsobem zvýšit zásobu paliva. Prvním takovým pokusem byla instalace pevné přídavné palivové nádrže o objemu 182 litrů pod levé křídlo (pod pravým byl chladič kapaliny). První pokusy se prováděly na Spitfiru Mk.IA (K9791) a podobná nádrž, ale menší (136 l) byla používána na Spitfirech PR Mk.IC.
V době, kdy bylo nutno zajistit dálkový stíhací doprovod bombardérům Handley Page Hampden útočícím na Brestský poloostrov nebo na Holandsko, bylo takto upraveno asi 60 Spitfirů Mk.IIA. Výsledkem byla varianta Supermarine Spitfire LR (long range - dlouhý dolet) Mk.IIA. Úprava to však nebyla povedená, zvýšil se čelní odpor letounu, vzrostla hmotnost a klesla ovladatelnost.
Piloti s tímto letounem nelétali rádi. Letoun byl nestabilní a o poznání také pomalejší. Při vzletu bylo nutno, překonávat velkou silou snahu o vybočení vlevo. RAF tyto letouny brzy vyřadilo z operační služby. Delší dolet Spitfirů byl později řešen podtrupovými nádržemi o různém objemu.
Použité prameny:
Peter Caygill, Spitfire Mk.I-V, Bojové legendy, Nakladatelství Jan Vašut s. r. o., rok 2004, ISBN 80-7236-320-4
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Philip J. R. Moyes, Supermarine Spitfire I & II, Aircraft Profile No.41., rok 1967
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-Mk-II-t91250#341049Verze : 0
Vláďa
MOD
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20323-3.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Supermarine Spitfire Mk.II |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-Mk-II-t91250#538172Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.