URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#464350
Verze : 0
Reklama
SS-Obergruppenführer und General der Polizei / zastupující říšský protektor Reinhard Eugen Tristan Heydrich
narozen: 7.3. 1904 v Halle zemřel: 4.6. 1942 na následky atentátu v Praze
v březnu 1922 vztoupil do německého námořnictva (elitní flotila) v r. 1926 povýšen do hodnosti poručíka prosinec 1930 seznámení s Linou von Osten 1.7. 1931 vstoupil do NSDAP 1.9. 1931 šéfem SD v Mnichově 26.12. 1931 svatba s Linou von Osten r. 1932 se stal SS-Standartenführerem v březnu 1933 SS-Oberführerem r. 1934 zástupcem Heinricha Himmlera a velitelem pruského gestapa r. 1936 šéfem SIPO
27.9. 1941 přebírá úřad zastupujícího říšského protektora v Protektorátu Böhmen und Mähren 19.11. 1941 mu Emil Hácha předal 7 klíčů od klenotnice s korunovačními klenoty 20.1. 1942 předseda konference ve Wannsee 27.5. 1942 na Heydricha spáchán atentát
5.6. 1942 jeho tělo převezeno na Pražský hrad 7.6. 1942 první pohřeb 9.6. 1942 druhý pohřeb
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#27401
Verze : 1
Heyedrichův Mercedes po atentátu
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#74646
Verze : 0
Protektorátní známka z roku 1943, na které je vyobrazen R. Heydrich - konkrétně jeho posmrtná maska.
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#237057
Verze : 0
Reklama
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#402732
Verze : 0
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#402763
Verze : 0
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#402767
Verze : 0
Diskuse
Z důležitých funkcí které Heydrich zastával vypadla jedna důležitá, od roku 1938 až do své smrti byl šéfem Interpolu. Stal se jím nedlouho po anschlusu rakouska a v roce 1940 přeložil sídlo vedení Interpolu z Vídně do Berlína. Archivy Interpolu se zřejmě nacistům mimořádně hodily.
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#82842
Verze : 0
Oficiální verze tvrdí, že se prezidentem Interpolu stal až v roce 1940 (pramen: R. Heydrich: Ein Leben der Tat)
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#85502
Verze : 0
Nechci se hádat, ale v dokumentu který běžel před pár týdny tvrdili že se šéfem stal po krátkém intermecu již v roce 1939, v roce 38 to byl někdo jiný (zřejmě ne tak dobrá nacista) a RH se snažil o převzetí této instituce především pro její archivy a komunikační síť. Vzhledem k tomu že zmíněný dvojdílný dokument se odvolával na oficiální zdroje Interpolu, nemám mu důvod nevěřit běžel na ČT2 v době přelomu roku vždy myslím v úterý (2 díly). O jeho éfování vím už dlouho, byla o tom zmínka v jedné švédské publikaci kterou jsem četl asi před 20 lety, ale nevěděl jsem termín a délku jeho "vlády" zde tomu bylo věnováno relativně dost prostoru.
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#85504
Verze : 0
Pokud máte zájem, na stránkách http://stevenlehrer.com/heydrich_talks.htm si můžete poslechnout zvukový záznam Heydrichova projevu z 28.4.1942 při příležitosti předání sanitního vlaku jako daru Hitlerovi.
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#89162
Verze : 0
Prezidentom Interpolu bol Heydrich od roku 1940 do roku 1942 - viď zdroj najpovolanejší - oficiálnu stránku Interpolu v časti Former Presidents of Interpol
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#89165
Verze : 0
Často se objevuje názor, že vinu za Heydrichovo zranění nese jeho řidič Johannes Klein, který místo aby šlápl na plyn - zastavil. Jenže! Pokud Heydrich nařídil zastavit, pak mohl Klein jako SS-Oberscharführer jen těžko neuposlechnout rozkaz SS-Obergruppenführera a generála policie.
Heydrich také aktivně provozoval pětiboj. Dvakrát si při něm zlomil nos při pádu z koně. Těžko snášel porážky. Jednou na mistrovství Německa po porážce v šermu srazil svého soupeře na zem. V roce 1936 byl členem olympijského výboru her v Berlíně.
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#98433
Verze : 1
Chtěl bych se zeptat na typ Heydrichova vozu .
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#151967
Verze : 0
Heydrich užíval služební vůz Mercedes 320 B, opatřený poznávací značkou SS-3 a vlaječkami SS a říšského protektora. Vůz nebyl pancéřován.
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#160538
Verze : 0
to Anastasia můžeš doložit to střetnutí s RAF? pokud vím RH si odbyl svou krátkou epizodu jako stihač na východní frontě (létal na Bf-109E s runou S) a pokud jsem měl možnost zjistit byl to jeho jediné bojové nasazení. O bojích s RAF se tedy dá s úspěchem pochybovat. Kde by je asi potkal? Byl ostatně na stíhače poměrně starý a neslavil žádné úspěchy, u jednotky nebyl nijak oblíben a na rozdíl od ostatních pilotů po akci neodpočíval ve společnosti ostatních ale vyřizoval agendu které se ani v nasazení na frontě nevzdal.
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#160562
Verze : 0
Vůz RH se s největší pravděpodobností zachoval (pokud to jde dokázat) je v ČR a byl na výstavě cca před rokem v VHÚ která se vztahovala k atentátu. Vůz nebylo možno identifikovat na 100% protože není známo sériové číslo původního, ale poškození (dnes už dávno opravená) stejně jako typ a původ vozu odpovídají. Heydrich vlastně zemřel na otravu krve (nebo sněť)vyvolanou nečistotami ketré se do rány dostaly z čalounění vozu, boba vybuchla vně vozu a RH byl zraněn úlomky karoserie (sama nálož neměla kovový obal). Byl sice operován ale bez úspěchu, němci naštěstí neměli k dispozici penicilin.
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#160565
Verze : 0
Citace - bitaxe :
to Anastasia můžeš doložit to střetnutí s RAF?
Před nějakou dobou sem ze zvědavosti hledal nějaký informace o RH jako pilotovi. Udělal sem si pár poznámek.
Během bojů o Norsko podnikl několik průzkumných letů nad Anglii a Skotsko v Me110 - za to dostal bronzovou "Přezku operačního létání" a "Železný kříž II. třídy".
1941 zařazen k Jagdgeschwader 77, základna Wangerooge, zde létal na Bf109 E7 v barvách SS - poškodil Bf109 při parkování v hangáru.
13.května 1940 havaroval při startu z letiště Stavanger - zranil si nohy a Bf109 byl na sešrotování.
Himmler mu několikrát zakázal létat. Na začátku Operace Barbarossa podnikl přes zákaz několik "tajných" letů se svým soukromým Bf109 ze základny Balti - získal stříbrnou "Přezku operačního létání", "Železný kříž I. třídy" a "Wound badge (odznak za zranění)".
22.června 1941 útočil na most přes Dněstr u Janopolu - byl sestřelen flakem, musel přistát za frontou bez podvozku a pak přeplavat řeku za svýma. Hitler zuřil, že by Heydrich mohl padnout do ruského zajetí.
Odvolal Heydricha z fronty a poslal pro něho speciální komando Sk 10a od Einzatzgruppe D, které ho přivedlo zpátky.
O nějakých jeho úspěších během pilotování ani slovo, jediný letadla který dokázal zničit byly ty jeho vlastní.
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#160567
Verze : 0
Jen dotaz o Bf 110 je psáno jak letěl? Jako pilot nebo jako střelec? Nechce se mi věřit že by pilotoval.
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#160578
Verze : 0
Poprvé letěl jako střelec 12. září 1939 v bombardovací KG55. To bylo během útoku na Polsko.
O těch průzkumných letech nad Anglii píšou "An ME 110 was also piloted by Heydrich, flying over England and Scotland on reconnaisance missions." (ISBN 0953757765) - takže ho uvádí jako pilota. Jenže jinde je to zpochybněný, protože údajně měl licenci pouze na jednomotorová letadla, takže pilotovat nemohl.
Pilotní bojový výcvik dokončil u 6. Staffel/JG 77 v Kristiansand-Kjevik na jihu Norska v polovině dubna 1940 a sloužil tam jako pilot necelý měsíc. Z této doby existuje několik fotografií Heydricha s letadlem, ale všechny jsou to s Bf109. JG77 pokud vím ve stavu žádné Me110 neměla.
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#160596
Verze : 0
Právě to jsem kdysi četl (to o jednomotorácích) proto mi pilotáž Bf 110 přijde nepravděpodobná, byť ten popis "jeden Me 110 byl pilotován také Heydrichempři letu nad anglií a skotskem na průzkumných misích" se tváří že pilotem tam byl. Navíc všude jsem narazil na poznámky že "nebyl nejlepší pilot" a podobné, což vzhledem k jeho postavení (a tomu kdo se zmiňoval) spíš lze chápat že jako pilot nebyl nic moc. Bohužel o téhle části jeho života moc podkladů nemám.
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#160603
Verze : 0
Heydrich měl osobní letadlo Deaky, se kterým se účastnil soutěží v letecké akrobacii. Nad Britskými ostrovy létal s Me110 s vybavením pro letecké snímkování. Na východní frontě byl sestřelen u Berjoziny a osvobozen úderným komandem. Získal stříbrnou sponu a údajně také Dubový kříž I. třídy.
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#160680
Verze : 0
Co to je dubový kříž?
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#160693
Verze : 0
Heydrichovo zranění de facto skutečně způsobil řidič Klein, protože osobní strážci (jímž byl) jsou vycvičení v podobných případech nereagovat na rozkazy a co nejdříve dostat svěřenou osobu do bezpečí. Kdyby dupl na plyn, nejenže by patrně přejel Gabčíka, ale Kubiš by v žádném případě nestihl úspěšně hodit bombu. Klein se dopustil další chyby, když opustil RH a vydal se pronásledovat Gabčíka, který ho nakonec postřelil.
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#169764
Verze : 0
Citace - bitaxe :
Vůz RH se s největší pravděpodobností zachoval (pokud to jde dokázat) je v ČR a byl na výstavě cca před rokem v VHÚ která se vztahovala k atentátu. Vůz nebylo možno identifikovat na 100% protože není známo sériové číslo původního, ale poškození (dnes už dávno opravená) stejně jako typ a původ vozu odpovídají.
v nedavne dobe se objevila informace o dalsim vozu tohoto typu, ktery se mel nachazet v Dansku. I jeho majitel tvrdi, ze jde o vuz, ve kterem byl spachan atentat.
URL : https://www.valka.cz/Heydrich-Reinhard-t9123#533198
Verze : 1
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.