Název: Name: | Mil Mi-8P | |
Originální název: Original Name: | Миль Ми-8П | |
Kategorie: Category: | dopravní vrtulník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1965-DD.MM.1993 Kazaňský letecký závod č. 387, Kazaň / DD.MM.1981-DD.MM.198R Ulan-Udenský letecký závod, Ulan-Ude / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1965-DD.MM.1993 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~200 Mi-8P/Mi-8S | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.09.1962 V-8A | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 7000 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 11570 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 12000 kg | |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 25,24 m | |
Délka trupu: Fuselage Length: | 18,30 m | |
Šířka trupu: Fuselage Width: | ? m | |
Celková výška: Overall Height: | 5,65 m | |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 21,29 m | |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 3,91 m | |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 355,93 m2 | |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 11,99 m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Izotov TV2-117 o vzletovém výkonu 1103 kW/1500 k nebo Izotov TV2-117A o vzletovém výkonu 1103 kW/1500 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1879-2615 l 2x 915 l pomocná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 250 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 225 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Statický dostup: Static Ceiling: | ? m | |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 4200 m | |
Dolet: Range: | 425 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 910 km | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 20-28 cestujících 4000 kg nákladu 3000 kg podvěšeného nákladu | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | - | |
Vybavení: Equipment: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ? ? | |
Poznámka: Note: | - mezi uživateli mohou být i uživatelé Mi-8S/PS | |
Zdroje: Sources: | Марковский, В., Приходченко, И. Незаменимый Ми-8 - полвека в строю. Эксмо, Москва 2012. ISBN 978-5-699-57879-5. Мороз, Сергей. Многоцелевой вертолет Ми-8. Издательский центр Экспринт, Москва 2005. ISBN 5-94038-073-5. Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Эксмо, Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9. Якубович, Николай. Боевые вертолеты СССР и России. Эксмо, Москва 2013. ISBN: 978-5-699-61542-2. ruslet.webnode.cz russianplanes.net |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-8P-Kod-NATO-Hip-C-t91215#373392Verze : 1
buko1
MOD
Značení Mi 8 je někdy trochu komplikované,tak jak někdy u nich dochází k přestavbám a přeznačení, ale pokud se mi podařilo zjistit tak oficiálně by mělo být T transportní s lavicemi/kulatá okna,v zádu rozměrná vrata/.Verze P - čistě dopravní pro cestující vyráběn v několika provedeních podle počtu cestujících/hranatá okna,nemá zadní vrata,místo nich sklopné dveře se schůdky,kabina s čalouněním a odhlučněním/.U naší armády sloužilo snad pouze Péčko 0210,a zřejmě taky čisté P 0815 ,ale ve verzi pro 18,22 a 28 ho používala rovněž vládní letka tedy správně LSFMV(letecká správa federálního ministerstva vnitra ) a následně po ní policie. Rusové počítali od počátku vzniku Mi-8 rovněž s VIP úpravou.Salon mohl být zastavěn jak do verze T,pak se značil S a pokud byl vestavěn do P tak značen PS.Verze PS vychází přímo s Péčka jen má místo sedaček pohodlná křesla .Byla vyráběna ve verzi PS7,PS9,PS11(počet cestujících).U nás používány jen poslední dvě a to jak armádou tak LS FMV.V roce 1985 převzal od LSFMV jedno P v provedení pro 18 cestujících v.č.10822 B-8022 Slov-air OK-ZXP a v roce 1988 druhé P v provedení pro 22 cestujících v.č.10826 B-8426 u Slovairu OK-EXR.To je výchozí tedy oficiální značení jak k nám přicházeli T,P a PS9 a PS11.Během provozu se však někdy interiéry měnili .Armáda ČR dnes označuje své PS-11 jako S.Mi 9 0001 je označován za Mi-8T.Snažím se to dát do tabulky ty přepravní verze Mi-8
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-8P-Kod-NATO-Hip-C-t91215#331645Verze : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft19965.htm
Období | - |
Výrobce | Mil |
Typ letounu | Mil Mi-8P [Kód NATO: Hip-C] |
Kamufláž | Prototypová |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | SSSR-06181 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Čtvrtý prototyp, V-8AP, jako prototyp Mi-8P na letecké výstavě v Paříži 1965.
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-8P-Kod-NATO-Hip-C-t91215#614584Verze : 0
Aubi
MOD
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft19965.htm
Období | - |
Výrobce | Mil |
Typ letounu | Mil Mi-8P [Kód NATO: Hip-C] |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | RA-25775 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-8P-Kod-NATO-Hip-C-t91215#614585Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.