Main Menu
User Menu

Supermarine Spitfire prototyp

Supermarine Spitfire prototype

     
Název:
Name:
Supermarine Spitfire prototyp
Originální název:
Original Name:
Supermarine Spitfire prototype
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.03.1936 Supermarine Aviation Works (Vickers) Ltd., Woolston
Období výroby:
Production Period:
03.01.1935-18.02.1936 sjednání zakázky - dokončení letounu
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (K5054)
První vzlet:
Maiden Flight:
05.03.1936 někde je uvedeno 06. 03. 1936
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1852 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2431 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11.230 m
Délka:
Length:
9.120 m
Výška:
Height:
3.860 m
Plocha křídla:
Wing Area:
22.48 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
108,14 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin C, kapalinou chlazený dvanáctiválec o vzletovém výkonu 738 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná AirScrew Company s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 430 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
340 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
561.7 km/h v 5121 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12.2 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,85 min do 4572 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10790 m
Dolet:
Range:
930.2 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
8x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm po 300 nábojích na hlaveň
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Prototyp byl zničen při havárii v září 1939.
V průběhu zkušebního období byly provedeny tyto změny:
- Úprava vyústění výfukových rour, tak aby byl získán určitý dopředný tah a nárůst rychlosti o 16 km/h
- Instalace výkonnějšího motoru Rolls-Royce F (Merlin I) o výkonu 772 kW
- Rohové odlehčení směrového kormidla pro odstranění směrové nestability
- Zakrytí podvozkových noh v zataženém stavu
Zdroje:
Sources:
Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey: My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK, rok 1985, ISBN: 0 946184 186
William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398
Philip J. R. Moyes, Supermarine Spitfire I & II, Aircraft Profile No.41., rok 1967
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
https://www.k5054.com/
www.historyofwar.org www.xs4all.nl
archiv autora

Supermarine Spitfire prototyp -


Supermarine Spitfire prototyp -


Supermarine Spitfire prototyp -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-prototyp-t91047#340343Verze : 0
MOD