Název: Name: | RD-1 | |
Originální název: Original Name: | РД-1 | |
Kategorie: Category: | raketový motor na kapalné palivo | |
Výrobce: Producer: | Státní vědecko-výrobní centrum M.V.Chruničeva Государственный научно-производственный центр имени М.В.Хруничева | |
Období výroby: Production Period: | XX.XX.1944- XX.XX.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | XX.XX.1944 | |
Použití: Use: | raketový stíhací přepadový letoun / rocket fighter-interceptor Běrezňak - Isajev BI-1 | |
Technické údaje: Technical Data: | | |
Počet spalovacích komor: Number of combustion chambres: | 1 | |
Hmotnost: Weight: | ? kg | |
Celková délka: Overall Length: | ? mm | |
Celková šířka / Maximální průměr: Overall Width / Maximum Diameter: | ? mm | |
Regulace tahu: Thrust control: | ne | |
Podávání paliva: Fuel feed: | přetlakový cyklus | |
Chlazení: Cooling: | regenerativní chlazení | |
Typ vstřikovače: Injector type: | sprchový typ | |
Počet trysek: Number of jets: | 37 palivových 48 pro okysličovadlo | |
Zapalování: Ignition: | elektrický oblouk | |
Pohonné hmoty: Driving fuel: | kapalné dvousložkové | |
Palivo: Fuel: | letecký petrolej | |
Okysličovadlo: Oxidant: | AK (kyselina dusičná) | |
Poměr palivo / okysličovadlo: Proportion fuel / oxidant: | ? | |
Výkony a provozní hodnoty: Performance and operational values: | | |
Maximální tah: Maximum Thrust: | 1100 N 01) | |
Specifický impulz: Specific impulse: | 200 Ns/kg 01) | |
Výtoková rychlost: Efflux velocity: | ? m/s | |
Tlak ve spalovací komoře: Pressure in combustion chambre: | 1621200 Pa | |
Teplota ve spalovací komoře: Temperature in combustion chambre: | ? °C | |
Poměr tah / hmotnost: Proportion thrust / weight: | ? | |
Životnost: Lifetime: | 33 min | |
Poznámka: Note: | - vícenásobné použití - plynulá regulace tahu: od 400 N do 1100 N 01) - maximální doba nepřetržité práce: 200 s 01) - na úrovni hladiny moře 02) - ve vzduchoprázdnu | |
Zdroje: Sources: | Raketové motory na tekutá paliva - http://www.lpre.de Isajev, A.M. - První kroky ke kosmickým motorům, vydavatelství Mašinostrojenie, Moskva 1978 Státní vědecko-výrobní centrum M.V.Chruničeva - http://www.khrunichev.ru/main.php?id=19&nid=16 |
URL : https://www.valka.cz/SOV-KRM-RD-1-t91033#340301Verze : 0
KRM RD-1
RD-1_009.jpg - Spolupracovníci OKB na podzim 1944 (čtvrtý zprava v horní řadě A.M.Isajev)
RD-1_009.jpg - Spolupracovníci OKB na podzim 1944 (čtvrtý zprava v horní řadě A.M.Isajev)
URL : https://www.valka.cz/SOV-KRM-RD-1-t91033#340430Verze : 0
KRM RD-1
RD-1_010.jpg - Postup při spouštění raketového motoru:
A) Plynová páka se přesune ze základní do mezilehlé polohy, pracovní kapaliny začaly zaplňovat chladicí okruhy, otevřel se první spouštěcí ventil, spustil se elektrický obloukový startovací zapalovač, zapnulo se časové relé.
B) Komponenty paliva a okysličovadla se vznítily od elektrického oblouku startovacího zapalovače, od takto vzniknuvšího tlaku sepnulo pneumatické tlakové relé, otevřel se druhý startovací ventil, ze spalovací komory se odsunuly elektrody startovacího zapalovače, pracovní kapaliny (palivo a okysličovadlo) vyplnily celý chladicí okruh a začaly proudit přes ventily drenážního rozdělovače.
C) Uplynulo 2,5 sekundy od začátku spouštění raketového motoru, ventily drenážního rozdělovače se uzavřely, pohonné kapaliny protekly do vstřikovacích trysek spalovací komory a motor začal pracovat.
RD-1_010.jpg - Postup při spouštění raketového motoru:
A) Plynová páka se přesune ze základní do mezilehlé polohy, pracovní kapaliny začaly zaplňovat chladicí okruhy, otevřel se první spouštěcí ventil, spustil se elektrický obloukový startovací zapalovač, zapnulo se časové relé.
B) Komponenty paliva a okysličovadla se vznítily od elektrického oblouku startovacího zapalovače, od takto vzniknuvšího tlaku sepnulo pneumatické tlakové relé, otevřel se druhý startovací ventil, ze spalovací komory se odsunuly elektrody startovacího zapalovače, pracovní kapaliny (palivo a okysličovadlo) vyplnily celý chladicí okruh a začaly proudit přes ventily drenážního rozdělovače.
C) Uplynulo 2,5 sekundy od začátku spouštění raketového motoru, ventily drenážního rozdělovače se uzavřely, pohonné kapaliny protekly do vstřikovacích trysek spalovací komory a motor začal pracovat.
URL : https://www.valka.cz/SOV-KRM-RD-1-t91033#340431Verze : 0
KRM RD-1
RD-1_014.jpg - Popis a umístění nátrubků na raketovém motoru s elektrickým obloukovým zapalováním:
1) Nátrubek přívodu okysličovadla na vstřikovací trysky spouštěcího bloku.
2) Nátrubek přívodu paliva na vstřikovací trysky spouštěcího bloku.
3) Nátrubek měřiče tlaku ve spalovací komoře.
4) Nátrubek trativodu paliva.
5) Nátrubek trativodu okysličovadla.
6) Nátrubek přívodu okysličovadla.
7) Nátrubek trativodu paliva.
8) Nátrubek přívodu paliva.
9) Vypouštěcí nátrubek okysličovadla.
10) Vypouštěcí nátrubek paliva.
RD-1_014.jpg - Popis a umístění nátrubků na raketovém motoru s elektrickým obloukovým zapalováním:
1) Nátrubek přívodu okysličovadla na vstřikovací trysky spouštěcího bloku.
2) Nátrubek přívodu paliva na vstřikovací trysky spouštěcího bloku.
3) Nátrubek měřiče tlaku ve spalovací komoře.
4) Nátrubek trativodu paliva.
5) Nátrubek trativodu okysličovadla.
6) Nátrubek přívodu okysličovadla.
7) Nátrubek trativodu paliva.
8) Nátrubek přívodu paliva.
9) Vypouštěcí nátrubek okysličovadla.
10) Vypouštěcí nátrubek paliva.
URL : https://www.valka.cz/SOV-KRM-RD-1-t91033#340434Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.