Mi-8P 0001

     
Typ:
Type:
Mi-8PS
Výrobce:
Producer:
Kazaňský vrtulníkový závod
Datum výroby:
Date of Production:
DD.MM.2003
Výrobní číslo:
Construction Number:
730001
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
DD.MM.2003-20.10.2017 0001
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
20.10.2017 neznámý
20.10.2017 unknown
Poznámka:
Note:
Vrtulník by v roce 1983 vyroben v SSSR jako Mil Mi-9 Ivolga (Mi-8VKP 0001). V roce 1984 byl přidělen k tehdejší 14. vrl. v Bechyni. Vrtulník sloužil jako záložní vzdušné místo velení jak pro velitele vševojskových, tankových nebo leteckých divizí. V roce 2003 vrtulník přešel pod 24. zDL. ve Kbelích, kde z něj byly postupně odebrány všechny radiostanice, které z vrtulníku dělaly Mi-9. V roce 2005 byl vrtulník přestavěn v LOM Praha na pasažérskou verzi. Do interiéru bylo zabudováno 18 sedaček z letadla L 410 Turbolet. V roce 2009 vrtulník čekala další generální oprava, při které už získala komfortnější odhlučněný interiér a hlavní změnou byla změna barevného schématu z "nato kamufláže" na "vládní" bílo-modro-červené. The helicopter would be manufactured in the USSR in 1983 as the Mil Mi-9 Ivolga (Mi-8VKP 0001). In 1984 he was assigned to the then 14th vrl. in Bechyně. The helicopter served as a backup air command post for commanders of all-army, tank or air divisions. In 2003, the helicopter passed under the 24th LD. in Kbely, where all the radio stations that made the helicopter Mi-9 were gradually removed from it. In 2005, the helicopter was rebuilt in LOM Prague to a passenger version. 18 seats from the L 410 Turbolet aircraft were built into the interior. In 2009, the helicopter was waiting for another overhaul, during which it received a more comfortable soundproof interior, and the main change was the change of color scheme from "NATO camouflage" to "government" white-blue-red.
Zdroje:
Sources:
https://www.airwar.ru/enc/uh/mi8p.html
URL : https://www.valka.cz/Mi-8P-0001-t89324#333105 Verze : 4
     
Stát:
Country:
Česká republika (1993- ) Czech Republic (1993- )
Datum převzetí:
Commissioned:
DD.MM.2003
Datum vyřazení:
Decommissioned:
20.10.2017
Provozovatel:
Operator:
01.12.2003-01.10.2007 242. vrtulníková letka
01.10.2007-20.10.2017 243. vrtulníková letka
01.12.2003-01.10.2007 242nd Helicopter Squadron
01.10.2007-20.10.2017 243rd Helicopter Squadron
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
DD.MM.2003-20.10.2017 0001
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
DD.MM.2003-20.10.2017 standardní (high visibility)
DD.MM.2003-20.10.2017 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.2010-20.10.2017
DD.MM.2010-20.10.2017
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
DD.MM.2003-DD.MM.2010 standardní vojenská
DD.MM.2003-20.10.2017 high visibility
DD.MM.2003-DD.MM.2010 standard military
DD.MM.2010-20.10.2017 high visibility
Barvy:
Colors:
DD.MM.2003-DD.MM.2010 hnědozelená světlá
DD.MM.2003-DD.MM.2010 šedozelená
DD.MM.2010-20.10.2017 bílá
DD.MM.2010-20.10.2017 modrá
DD.MM.2010-20.10.2017 červená
DD.MM.2003-DD.MM.2010 light khaki
DD.MM.2003-DD.MM.2010 grey-green
DD.MM.2010-20.10.2017 white
DD.MM.2010-20.10.2017 blue
DD.MM.2010-20.10.2017 red
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
https://www.airwar.ru/enc/uh/mi8p.html
URL : https://www.valka.cz/Mi-8P-0001-t89324#196297 Verze : 3
Stav z roku 2006, kdy po přestavbě na transportní variantu slouží vrtulník dál u 24. zDL, 242. dl v Kbelech
Mi-8P 0001 -


URL : https://www.valka.cz/Mi-8P-0001-t89324#208292 Verze : 0
foto interiéru
Mi-8P 0001 -


URL : https://www.valka.cz/Mi-8P-0001-t89324#216135 Verze : 0
Mi-9 evidenční číslo 0001, resp. nyní již Mi-8S stejného evidenčního čísla ze stavu 24. zDL, 242. dl na Dni NATO na letišti v Mošnově 15. 9. 2007
Mi-8P 0001 -


URL : https://www.valka.cz/Mi-8P-0001-t89324#231202 Verze : 0
Nová Mi-8P
Mi-8P 0001 -


URL : https://www.valka.cz/Mi-8P-0001-t89324#376148 Verze : 0
.
Mi-8P 0001 - via http://www.flickr.com/photos/czecharmy/

via http://www.flickr.com/photos/czecharmy/

Web autora : http://www.army.cz

URL : https://www.valka.cz/Mi-8P-0001-t89324#414136 Verze : 0
Vlastní foto.
Mi-8P 0001 -


URL : https://www.valka.cz/Mi-8P-0001-t89324#207949 Verze : 0
Mi-9 na CIAFu 2002
Mi-8P 0001 -


URL : https://www.valka.cz/Mi-8P-0001-t89324#233914 Verze : 0
Současná podoba vrtulníku, slouží jako jedna ze salonek. Foto z průletu nad drahou 5.6.2015 v Pardubicích.
Mi-8P 0001 -



Web autora : kuba-lkpd.webgarden.cz

URL : https://www.valka.cz/Mi-8P-0001-t89324#534074 Verze : 0
Ve staré, původní, již značně olétané kamufláži.
Mi-8P 0001 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=399925274633750&set=gm.10157611902625785

Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/Mi-8P-0001-t89324#660460 Verze : 0

Diskuse

Na akú verziu Mi-8 bol prerobený tento vrtuľník? Uvádza sa, že P, alebo PS, ale tie majú štvorcové okná. T verzia to asi nebude, lebo tie sú podľa dostupných informácií vyradené a tento (vraj ?) ešte lieta. Nevie niekto ako to je?
URL : https://www.valka.cz/Mi-8P-0001-t89324#331446 Verze : 0
Hele já bych to moc nehrotil. 0001 byla Mi-9 ,ale rusové ji stejně značili Mi-8VKP a značej tak i Mi-171. Dneska je to podle fotky nahoře normální stará osma se sedačkama a čalouněním, jako by měli být v Mi-8P ,ale okýnka má jako T.Prostě je to osma se sedačkama. Podobnej případ jako ta vaše Mi-8T 2832. Jedinej rozdíl jsou ta okna. Slov-air měl kdysi tuším zase Péčko ve kterém ty sedačky nebyli. Je otázka jestli to někoho někdy napadlo oficiálně ji přeznačit, nebo ji berou jako dopravní Mi-8, nebo dokonce Mi-9. Pro naši tabulku stejně musíme vycházet z označení v jakém byla zavedena a to je Mi-9 (Mi-8VKP). S tím,že by u ní mělo být uvedeno,že ty prastarý kysny z ní v nějakém roce co neznám vyhodili a nandali sedačky a upravili interiér po vzoru verze P.
URL : https://www.valka.cz/Mi-8P-0001-t89324#331452 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více