Thomas T-2

     
Název:
Name:
Thomas T-2 Thomas T-2
Originální název:
Original Name:
Thomas T-2
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1914-DD.MM.1915 Thomas Brothers Aeroplane Co, Ithaca
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1914-DD.MM.1915
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
25
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1914
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
488 kg 1075 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
894 kg 1972 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.97 m 36ft
Délka:
Length:
7.92 m 26ft
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
32.52 m2 350 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss OX-5 o výkonu 67 kW
(prototyp - Austro-Daimler, 67 kW)
Curtiss OX-5, 90 HP
(prototype - Austro-Daimler, 90 HP)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
133.6 km/h v ? m 83 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10 min do 1158 m 10 min to 3800 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990, ISBN 0-87021-233-8
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2
http://www.aerofiles.com/_thomas.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Brothers_T-2
URL : https://www.valka.cz/Thomas-T-2-t89292#332973 Verze : 0
V roce 1914 nastoupil do firmy Thomas Brothers Benjamin Douglas Thomas, který se později stal jejím hlavním návrhářem a který předtím pracoval u Curtisse a ještě předtím v rodné Anglii u Vickerse a Sopwithe. Navzdory stejnému příjmení i zemi původu ale nebyl s bratr Thomasovými příbuzný. Jeho prvním návrhem v novém působišti se stal T-2, který vycházel z Thomasova předchozího díla, Curtissu Model J. Práce začaly ještě v původním sídle firmy v Bathu a první let prototypu proběhl brzy po přestěhování do Ithacy, které skončilo 7. prosince 1914. T-2 měl motor Austro-Daimler o výkonu 67 kW a dvoupříhradová křídla a byl jedním z nejvýkonějších letadel své doby. Zájem o něj proto projevila britská nákupní komuse,která vroce 1915 objednala dvě série po dvanácti strojích (3809-3820, 8269-8280) pro službu u RNAS. Další objednávka nepřišla pravděpodobně kvůli nedostatku motorů OX-5 montovaných do sériových strojů. Později vytvořil B. D. Thomas pro americké námořnictvo SH-4, který měl v podstatě shodný trup, ale plovákový podvozek s centrálním plovákem a dvěma pomocnými, delší trojpříhradová křídla a větší kýlovou plochu. V roce 1916 si námořnictvo objednalo 15 těchto strojů (A-134/136, 395/406), které byly dodány pravděpodobně počátkem roku 1917 a někdy jsou uváděny již pod novým firemním jménem jako Thomas-Morse SH-4.
URL : https://www.valka.cz/Thomas-T-2-t89292#332978 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více