Goodyear FG-1 Corsair

     
Název:
Name:
Goodyear FG-1 Corsair Goodyear FG-1 Corsair
Originální název:
Original Name:
Goodyear FG-1 Corsair
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1943-DD.MM.194R Goodyear Aircraft Corp., Akron, Ohio
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1943-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~1800
První vzlet:
Maiden Flight:
25.02.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4052 kg 8933 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5476 kg 12073 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6356 kg 14013 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.5 m 41ft
Délka:
Length:
10.16 m 33ft 4in
Výška:
Height:
4.9 m 16ft 1in
Plocha křídla:
Wing Area:
29.17 m2 314 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-2800-8 o vzletovém výkonu 1495 kW
třílistá kovová stavitelná vrtule Hamilton Standard
Pratt & Whitney R-2800-8, take-off power 2000 hp
Three-bladed metal variable-pitch propeller Hamilton Standard
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
897 l
2x 659 l přídavná nádrž
1x 674 l přídavná nádrž
237 US gal
2x 174 US gal drop tank
1x 178 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
635.7 km/h v 6858 m 395 mph in 22500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
292.9 km/h v ? m 182 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14.2 m/s 2800 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,1 min do 6096 m 10,1 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11552 m 37900 ft
Dolet:
Range:
1633.5 km 1015 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2566.9 km 1595 mi
Výzbroj:
Armament:
6x 12,7mm kulomet Browning M2

1x 454kg puma

8x neřízená raketa HVAR (od 295. stroje)
6x .50 Browning M2 machine gun

1x 1000 lb bomb

8x HVAR unguided rocket (from 295th machine)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- smluvní výroba F4U-1 Corsair, odlišné pouze pevnými křídly
- většina odpovídala F4U-1A
- contract-build F4U-1 Corsair without folding wings
- most of them are similar to F4U-1A
Zdroje:
Sources:
Bowman, Martin W. Vought F4U Corsair. Crowood Press, Marlborough 2002. ISBN 1-8612-6492-5.
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Jarski, Adam. F4U Corsair, AJ-Press 1998. ISBN 83-86208-56-2.
Tillman, Barrett. Vought F4U Corsair, Warbird Tech Series Volume 4. Speciality Press North Branch 1996. ISBN 0933424-67-1.
Sullivan, Jim. F4U Corsair in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1977. ISBN 0-89747-028-1.

Goodyear FG-1 Corsair -


URL : https://www.valka.cz/Goodyear-FG-1-Corsair-t89168#372500 Verze : 0
Letecké jednotky vyzbrojené Goodyear FG-1


Obdobie / Period
Jednotka / Unit
Poznámka / Note
23.05.1945-15.11.1946
Bombardovacia-stíhacia peruť 4 (VBF-4)

15.11.1946-XX.05.1947
Stíhacia peruť 2A (VF-2A)







Zdroj: Grossnick, Roy A.: Dictionary of American Naval Aviation Squadrons Volume I - The History of VA, VAH, VAK, VAL, VAP and VFA Squadrons; Naval Historical Center, Department of the Navy, Washington, D.C., 1995
URL : https://www.valka.cz/Goodyear-FG-1-Corsair-t89168#332226 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více