Název: Name: | Kawasaki Ki 102a (Kó) | Kawasaki Ki 102a (Ko) |
Originální název: Original Name: | 川崎 キ102甲・五式複座戦闘機 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 Kawasaki Aircraft, Ltd., Akashi | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1944-DD.08.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 21 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1944 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5150 kg | 11354 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7150 kg | 15763 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,570 m | 51ft 0,99in |
Délka: Length: | 11,450 m | 37ft 6,79in |
Výška: Height: | 3,650 m | 11ft 11,69in |
Plocha křídla: Wing Area: | 34,00 m2 | 365.97 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 210,29 kg/m2 | 43.07 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-112-II Ru vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný turbokompresorem Ru-102, vzletový výkon 1 103 kW (1 500 k), 735 kW (1 000 k) v h= 10 000 m při 2 500 ot./min. Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm. | Mitsubishi Ha-112-II Ru, fourteen-cylinder, air-cooled two-row radial engine turbosuperchargers Ru-102, rated at 1,479 hp at take-off, 986 hp at 32,810 ft at 2,500 rpm, driving a three-bladed constant-speed propellers of the diameter 9ft 10,11in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 630 l a 2x 200 l v přídavných nádržích | 358 .5 UK galons and 88 Uk gallons in two drop tanks |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 580 km/h v 10000 m | 360.4 mph in 32808 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,5 min do 5000 m | 7,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13000 m | 42651 ft |
Dolet: Range: | 2000 km | 1242.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón Ho-203 ráže 37 mm v přídi s 35 granáty v bubnovém zásobníku a 2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm pod trupem s 200 granáty pro každý Pumový náklad: 4x 50 kg puma. | One fixed forward-firing 1,457 inch Ho-203 cannon in a nose with 35 rounds and two fixed forward-firing 0.79 inch Ho-5 cannons on the nose, 200 rpg. Bomb load: Four 110 lbs boms. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Rikugun Koku Hombu požadovala výkové stíhací letouny, proto bylo upraveno šest předsériových bitevních Ki-102b na výškové stíhací Ki-102a, letouny dostaly turbokomresorem přeplňované motory Ha-112-II Ru. Letouny byly poměrně úspěšné a tak bylo rozhodnuto, že se z výrobní linky stáhne 20 draků Ki-102b a dokončí se jako stíhací. Do kapitulace se podařilo dokončit pouze 15 letadel. | The Imperial Japanese Army still anxious to procure a twin-engine high-altitude fighter, Kawasaki modified six of the preproduction Ki-102s to serve as prototypes of such an interceptor. This differed from the attack fighter by having improved two-seat accommodation, a revised tail unit and Mitsubishi Ha-112-II Ru engines with turbochargers. Successful testing of this version in mid-1944 resulted in a high-priority production order, but problems with the turbocharged engine resulted in only about 15 being delivered to the army before the war ended. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 Famous Airplanes Of The World, Army Experimental Fighters, No.24, Bunrindo Co. Ltd. Nakano, rok 1990 L+K 24/1986, Václav Němeček, Letadla 39-45, Kawasaki Ki-102. http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=322 www.warbirdsresourcegroup.org www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki102.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Kawasaki Ki 102a [Randy] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |