Main Menu
User Menu

Thomas-Morse TM-22

Thomas-Morse R-5

     
Název:
Name:
Thomas-Morse R-5
Originální název:
Original Name:
Thomas-Morse R-5
Kategorie:
Category:
jiná kategorie
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1922-DD.MM.1922 Thomas-Morse Aircraft Corp, Ithaca, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1922-DD.MM.1922
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 (68561-68562)
První vzlet:
Maiden Flight:
29.09.1922
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8.84 m
Délka:
Length:
6.02 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
16.17 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Packard 1A-2025 o výkonu 447 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
280 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
AS68562 měl kratší křídlo o 27,62 m s plochou 19,94 m2
Zdroje:
Sources:
Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990, ISBN 0-87021-233-8
http://www.aerofiles.com/_thomas.html
www.airracinghistory.freeola.com
http://www.aviastar.org/air/usa/tmorze_tm-22.php
commons.wikimedia.org

Thomas-Morse TM-22 - Thomas-Morse R-5 68562 se závodním číslem 48, vedle stojí poručík Clayton L.
Bissell, který na tomto stroji dosáhl desátého místa v Pulitzer Trophy 1922

Thomas-Morse R-5 68562 se závodním číslem 48, vedle stojí poručík Clayton L.
Bissell, který na tomto stroji dosáhl desátého místa v Pulitzer Trophy 1922

Thomas-Morse TM-22 - Thomas-Morse R-5 68562

Thomas-Morse R-5 68562
Thomas-Morse TM-22 -


URL : https://www.valka.cz/Thomas-Morse-TM-22-t88679#329928Verze : 0
MOD
Kvůli špatným výsledkům amerických armádních typů v závodech Pulitzerovy ceny v letech 1920 a 1921 byly čtyři firmy pověřeny stavbou nových stíhacích typů, schopných se účastnit na počátku roku 1922 dalších závodů v Detroitu a schopných dosáhnout přes 300 km/h. V Thomas-Morse se rozhodli rozvinout MB-9 a upravit jeho konstrukci pro mnohem silnější motor Packard 1A-2025. Postaveny byly dva prototypy označené TM-22, sériová čísla 68561/68562, které dostaly od armády označení R-5. Šlo také o hornoplošníky s celokovovou konstrukcí, potažené vlnitým plechem, s palivovou nádrží v baldachýnu křídla, přesahující výrazně nad motor, a chladičem a olejovou nádrží umístěnou v oválném tělese zavěšeném mezi nohami podvozku. První R-5 vzlétl 29. září 1922 na Selfridge Field u Detroitu, pilotovaný kapitánem Frankem O'Driscollem "Monkem" Hunterem, a hned projevil problémy s s chlazením. Po výměně chladiče se účastnily oba stroje 14. října třetího ročníku Pulitzerova závodu, který se konal také na Selfridge Field a kterého se účastnilo hned dvanáct vojenských letadel (kromě R-5 také Verville R-1, 3x Verville-Sperry R-3, 2x Loening R-4, 2x Curtiss R-6 a 2x Curtiss CR-2). První R-5 (závodní číslo 47) obsadil jedenácté (s rychlostí 240 km/h) a druhý (pilot poručík Clayton L. Bissell, číslo 48) desáté místo (250 km/h). Vzhledem k tomu, že vítězný letoun, Curtiss R-6, s o třetinu slabším motorem zvládl rychlost 330 km/h, šlo o mizerný výsledek. Oba R-5 byly vráceny na McCook Field, kde byl 68562 jako P-268 testován mezi lednem a červnem 1923. Potom byly oba stroje zničeny při statických testech.
URL : https://www.valka.cz/Thomas-Morse-TM-22-t88679#333345Verze : 0
MOD