RUS - Russo-Balt C 1914 Grauen

Руссо-Балт Ц 1914 Грауэна
     
Název:
Name:
Russo-Balt C 1914 Grauen Russo-Balt C 1914 Grauen
Originální název:
Original Name:
Руссо-Балт Ц 1914 Грауэна
Výrobce:
Producer:
podvozek/chasis - Rusko-baltický vagonový závod, Riga /
panceřování/armour - Ižorské závody - provoz 2, Kolpino /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1914-DD.10.1914
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
8
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.09.1914
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
2960 kg 6526 lb
Celková délka:
Overall Length:
4500 mm 14ft 9,16in
Celková šířka:
Overall Width:
1980 mm 6ft 5,95in
Celková výška:
Overall Height:
2000 mm 6ft 6,73in
Světlá výška:
Ground Clearance:
260 mm 10,24in
Rozvor:
Wheelbase:
3305 mm 130,12in
Rozchod:
Track:
? mm -
? -
Brzdová soustava:
Braking System:
mechanická, bubnové brzdy mechanical, drum brakes
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pancéřování:
Armour:
nýtované
- čelo, bok - 5 mm
- strop, záď - 3 - 3,5 mm
riveted
- front, side - 0.20 in
- top, rear - 0.12 - 0.14 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
benzínový čtyřválec o objemu 4 501 ccm, vodou chlazený, 29,4 kW (40 k) při 1500 ot/min gasoline, water-cooled six-cylinder, swept volume 275 cu in, 39 bhp at 1500 rpm
Převodovka:
Gearbox:
mechanická 4+1 mechanical 4+1
Spojka:
Clutch:
? ?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
96 l 21.12 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
40 km/h 24.9 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
3x 7,62 mm Maxim vz.1910, 9000 nábojů 2x 7,62 mm Maxim M1910, 9 000 rounds
Uživatelské státy:
User States:
(různé strany obč. války v Rusku)
(various parties in the Russian Civil War)
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
http://ru.wikipedia.org/
Kolomiec M.:Broněavtomobili Rossiji, http://auto.rin.ru/
Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
http://tehno.claw.ru/
http://bibliotekar.ru/rus/106.htm
URL : https://www.valka.cz/RUS-Russo-Balt-C-1914-Grauen-t88570#505443 Verze : 0
Obrněný automobil Russo-Balt C 1914


17.08.1914 bylo na schůzce ministra války gen.adj. Suchomlinova s plukovníkem gardy Dobržanským dohodnuto vytvoření 1.kulometné roty pancéřových automobilů pro průzkum, podporu jednotek, průlomy a uzavírání nepřátelských průlomů. Nehledně na název měla být vozidla jednotky vybavena jak kulomety (lehká), tak kanony (těžká). Jako podvozek pro první sérii lehkých automobilů byl vybrán dvounápravový (4x2) podvozek limuzíny Russo-Balt C 24/40 (motor 40 HP) z produkce Rižského závodu na výrobu vagonů. Na konstrukci nástavby se podílel ing.Grauen.
Do Ižorského závodu č.2 bylo z Rigy dodáno osm kusů podvozků s motory a převodovkami č.NN 530, 532-535, 538, 539 a 542. Na ně byla namontována nýtovaná nástavba s pancéřového plechu o tloušťce od 5 mm (čelo, boky) do 3 mm (strop, záď). Nástavba byla nýtovaná, na dobu svého vzniku s moderně řešenými sklony. Jako výzbroj sloužily dva pevně lafetované kulomety 7,62 Maxim 1910 v čelním a zadním pancíři a jeden přenosný pro střelbu s bočních střílen. Toto uspořádání i bez otočné věže zajišťovalo kruhový obstřel. Zásoba munice činila 9 000 nábojů. Osádka (4-5 mužů) nastupovala do vozidla bočními a zadnimi dvířky, k pozorování sloužily průhledy. Na střeše bojového prostoru byl rozměrný dvoudílný poklop. Disky kol byly chráněny pancéřovými kryty. Zážehový čtyřválec o objemu 4 501 ccm měl výkon 40 HP při 1500-1800 ot/min a při průměrné rychlosti 40 km/h (max.60 km/h) spotřebu 25 l na 100 km. Obsah nádrže byl 96 kg benzínu, celková hmotnost vozidla činila 2 960 kg.

Vozidla byla u zkoušek kladně hodnocena a již na sklonku roku 1914 se objevují v sestavě jednotek 2. armády.





Zdroj
http://ru.wikipedia.org/
Kolomiec M.:Broněavtomobili Rossiji, http://auto.rin.ru/
Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
http://tehno.claw.ru/

RUS - Russo-Balt C 1914 Grauen - Russo-Balt typ C 1914
čtyřpohledový nákres

Russo-Balt typ C 1914
čtyřpohledový nákres

URL : https://www.valka.cz/RUS-Russo-Balt-C-1914-Grauen-t88570#329159 Verze : 1
Russo-Balt C 1914




Zdroj
Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
http://ru.wikipedia.org/

RUS - Russo-Balt C 1914 Grauen - Limuzína Russo-Balt C 24/40

Limuzína Russo-Balt C 24/40
RUS - Russo-Balt C 1914 Grauen - OA Russo-Balt
severozápadní fronta, únor 1915

OA Russo-Balt
severozápadní fronta, únor 1915

RUS - Russo-Balt C 1914 Grauen - OA Russo-Balt 
přehlídka 1. automobilní kulometné roty, Petrohrad, 19.10. 1914

OA Russo-Balt
přehlídka 1. automobilní kulometné roty, Petrohrad, 19.10. 1914

URL : https://www.valka.cz/RUS-Russo-Balt-C-1914-Grauen-t88570#329160 Verze : 0
Russo-Balt C 1914





Zdroj
Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000

RUS - Russo-Balt C 1914 Grauen - OA Russo-Balt C 1914
maskovaný větvemi, oblast Krasnyš, podzim 1915

OA Russo-Balt C 1914
maskovaný větvemi, oblast Krasnyš, podzim 1915

RUS - Russo-Balt C 1914 Grauen - OA Russo-Balt C 1914
odtah poškozeného vozidla, jaro 1915

OA Russo-Balt C 1914
odtah poškozeného vozidla, jaro 1915

URL : https://www.valka.cz/RUS-Russo-Balt-C-1914-Grauen-t88570#329162 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více