URL : https://www.valka.cz/SOV-BT-1-Christie-M1930-t87957#370746Verze : 0
cimbal
MOD
BT-1 (Christie M1930)
Dle některých autorů takto byly nazývány dva Christieho prototypy M1930 (M1931) bez věží, které i s výrobní dokumentací zakoupil sovětský podnik Amtorg (zástupce I.A. Chalepskij) za částku 160 000 USD. Částka nebyla vyplacena celá z důvodů chybějících věží. Vozidla, proclená jako zemědělské traktory, byla do SSSR dopravena v lednu 1931 lodí a převezena do charkovské lokomotivky ChPZ Im. Kominterny - Továrna 183. Tam bylo jedno rozebráno a druhé (číslo korby No 2051) podrobeno 14.03.1931 až 16.05.1931 zkouškám na polygonu v Kubince a 17.05. až 13.06.1931 jízdním zkouškám po okolí.
Při zkouškách, kde se místo věže používalo 800kg závaží, bylo zjištěno, že dvoučlenná osádka je schopna do vozidla nastoupit do 20 vteřin přes otvor místo věže (řidičův průhled byl příliš úzký). Montáž a demontáž pásů dokázala zvládnout za 44 a 35 minut. Vozidlo, vážící 9360 kg, bylo schopno s motorem Liberty V12 dosáhnou rychlosti do 70 km/h. Při jízdních zkouškách bylo s mnoha poruchami (motor, podvozek) najeto 1000 km, většinou po kolech.
V některé literatuře najdeme i označení Original I a II. Tato vozidla posloužila jako předloha pro řadu lehkých kolopásových tanků BT.
Dále měl být dodán v roce 1932 prototyp tzv. Létajícího tanku M1932, ale z tohoto obchodu vinou americké strany sešlo.
Zdroj
Dle některých autorů takto byly nazývány dva Christieho prototypy M1930 (M1931) bez věží, které i s výrobní dokumentací zakoupil sovětský podnik Amtorg (zástupce I.A. Chalepskij) za částku 160 000 USD. Částka nebyla vyplacena celá z důvodů chybějících věží. Vozidla, proclená jako zemědělské traktory, byla do SSSR dopravena v lednu 1931 lodí a převezena do charkovské lokomotivky ChPZ Im. Kominterny - Továrna 183. Tam bylo jedno rozebráno a druhé (číslo korby No 2051) podrobeno 14.03.1931 až 16.05.1931 zkouškám na polygonu v Kubince a 17.05. až 13.06.1931 jízdním zkouškám po okolí.
Při zkouškách, kde se místo věže používalo 800kg závaží, bylo zjištěno, že dvoučlenná osádka je schopna do vozidla nastoupit do 20 vteřin přes otvor místo věže (řidičův průhled byl příliš úzký). Montáž a demontáž pásů dokázala zvládnout za 44 a 35 minut. Vozidlo, vážící 9360 kg, bylo schopno s motorem Liberty V12 dosáhnou rychlosti do 70 km/h. Při jízdních zkouškách bylo s mnoha poruchami (motor, podvozek) najeto 1000 km, většinou po kolech.
V některé literatuře najdeme i označení Original I a II. Tato vozidla posloužila jako předloha pro řadu lehkých kolopásových tanků BT.
Dále měl být dodán v roce 1932 prototyp tzv. Létajícího tanku M1932, ale z tohoto obchodu vinou americké strany sešlo.
Zdroj
Magnuski J., Kolomijec M.: Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996
PEJČOCH, Ivo, PEJS, Oldřich: Obrněná technika 3, SSSR 1919-1945 I.část, ARES, Praha 2002
BARJATINSKIJ,m., KOLOMIEC, M.:Legkie tanku BT-2 i BT-5, Broněkollekcija 1/1996, Modělist-Konstruktor, Moskva 1996
ŽELTOV,I.,PAVLOV,I.,PAVLOV,M.: TANKI BT-časť 1, Armada 9, EksPrint, Moskva 1998
PAVLOV, M.; ŽELTOV, I.; PAVLOV I.: Tanky BT, Eksprint, Moskva 2001
www.battlefield.ru
URL : https://www.valka.cz/SOV-BT-1-Christie-M1930-t87957#326264Verze : 2
cimbal
MOD
Reklama
BT-1 (M1930)
M1930 (BT-1) při zkouškách na NIVT polygonu v Kubince, jaro 1931
Zdroj
Kolomiec M.: Legkie tanki BT, Eksmo, Moskva 2007
M1930 (BT-1)
pohled zepředu
M1930 (BT-1)
pohled zboku
M1930 (BT-1)
pohled zhora
M1930 (BT-1)
při jízdě na kolech
M1930 (BT-1) při zkouškách na NIVT polygonu v Kubince, jaro 1931
Zdroj
Kolomiec M.: Legkie tanki BT, Eksmo, Moskva 2007
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
M1930 (BT-1)
pohled zepředu
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
M1930 (BT-1)
pohled zboku
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
M1930 (BT-1)
pohled zhora
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
M1930 (BT-1)
při jízdě na kolech
URL : https://www.valka.cz/SOV-BT-1-Christie-M1930-t87957#326266Verze : 0
cimbal
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.