Název: Name: | Mikojan-Gurevič I-1 | Mikoyan-Gurevich I-1 |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич И-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1953-DD.MM.1956 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1953-DD.MM.1956 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 16.02.1955 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7030 kg | 15498 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,00 m | 29ft 6,32in |
Délka: Length: | 12,70 m | 41ft 8in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 25,16 m2 | 270.82 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 279,4 kg/m2 | 57.23 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-7 o tahu 34,57 kN / 51,34 kN s přídavným spalováním Klimov VK-7F o tahu 41,19 kN / 61,49 kN s přídavným spalováním | Klimov VK-7, thrust 7771 lb / 11541 lb with afterburner Klimov VK-7F, thrust 9259 lb / 13823 lb with afterburner |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2025 l 2x 760 l přídavná nádrž | 445 Imp gal / 535 US gal 2x 167 Imp gal / 201 US gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1483 km/h v 10800 m | 921.5 mph in 35433 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3 min do 10000 m | 3 min to 32808 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17000 m | 55774 ft |
Dolet: Range: | 1800 km | 1118.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2500 km | 1553.4 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon N-37D ráže 37 mm, 50 nábojů 2x kanon NR-23 ráže 23 mm, 100 nábojů každý 2x raketnice ORO-190 pro neřízenou raketu TRS-190 Strela ráže 190 mm 2x raketnice ORO-57 s 8 raketami ARS-57 Skvorec ráže 57 mm nebo 2x 100kg nebo 250kg puma | 1x 37 mm N-37D cannon, 50 rounds 2x 23 mm NR-23 cannon, 100 rounds each 2x ORO-190 rocket launcher for TRS-190 Strela unguided rocket or 2x ORO-57 rocket pod with 8 57 mm ARS-57 Skvorec rockets or 2x 221 lb or 551 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Na základě MiGu-19 se rozběhl vývoj těžkého nadzvukového stíhače, jehož první exemplář dostal označení I-1 (interně I-370). Tento letoun převzal z typu MiG-19 křídlo, avšak disponoval jen jedním motorem Klimov VK-7. Tato pohonná jednotka byla později nahrazena výkonnějšími typy. | - |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-19: The Soviet Union's First Supersonic Jet Fighter. Midland Publishing, Hinckley 2003. ISBN 1-85780-149-0. Якубович, Николай. Первые сверхзвуковые истребители Миг-17 и МеГ-19. Яуза, Москва 2014. ISBN 978-5-699-70410-1. Vraný, Jiří; Hurt, Zdeněk; Hornát, Jiří; Skala, Stanislav. Ilustrovaná historie letectví, Bristol Beaufighter/Mikojan Gurjevič MiG-19/Letov Š-328. Naše vojsko, Praha 1991. ISBN 80-206-0203-8. ruslet.webnode.cz |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |