Příjmení: Surname: | Muspratt | |
Jméno: Given Name: | Keith Knox | |
Jméno v originále: Original Name: | - | |
Fotografie či obrázek: Photograph or Picture: | ![]() | |
Hodnost: Rank: | Kapitán | |
Akademický či vědecký titul: Academic or Scientific Title: | - | |
Šlechtický titul: Hereditary Title: | - | |
Datum, místo narození: Date and Place of Birth: | 22.12.1897 Bournemouth / | |
Datum, místo úmrtí: Date and Place of Decease: | 16.03.1918 Martlesham Heath / | |
Nejvýznamnější funkce: (maximálně tři) Most Important Appointments: (up to three) | - | |
Jiné významné skutečnosti: (maximálně tři) Other Notable Facts: (up to three) | Stíhací eso 1. sv. války s 8 sestřely Zahynul při letecké havárii | |
Související články: Related Articles: | ||
Zdroje: Sources: | www.theaerodrome.com |
URL : https://www.valka.cz/Muspratt-Keith-Knox-t87603#324994Verze : 0
Rad
MOD
Keith Muspratt byl mladší syn bournemouthského lékaře Charlese D. Muspratta. Studoval nejprve ve Wychwoodu, roku 1911 přešel do školy v Sherborne,
kde zůstal až do konce letního semestru roku 1916. Na škole vynikal ve fotbalu a byl aktivním členem O.T.C. (Officers Training Corps – součást britské armády, která zajišťuje výcvik budoucích důstojnických kádrů na vysokých školách).
Ještě než školu ukončil, získal pilotní licenci. V listopadu 1916 byl zařazen k Royal Flying Corps (tehdejší název armádního letectva) a získal zde „křidélka“- pilotní odznak. Krátce působil jako instruktor, ale v květnu 1917 byl zařazen k 56. peruti , kde létal na letounech S.E. 5.
Ještě v květnu získal první vítězství, když srazil do neřízeného pádu nepřátelský Albatros. 18. srpna se stal esem, když získal pátý potvrzený sestřel. Mezi květnem a říjnem 1917 získal celkem osm potvrzených vítězství, přičemž 23. 9. 1917 se v sestavě letky „B“ 56. perutě účastnil legendárního souboje s německým esem Wernerem Vossem. V tomto souboji mu Voss prostřílel chladič, Muspratt však vyvázl bez zranění. Za své dosavadní úspěchy byl vyznamenán Military Cross. Citace k vyznamenání byla uveřejněna v London Gazette 7. 3. 1918:
„Za zjevnou udatnost a oddané konání povinností. Prokázal velkou iniciativu během ofenzivních operací a zřídka selhal v napadání nepřátelských letadel během ofenzivních hlídek. Zničil několik nepřátelských strojů. Účastnil se více než čtyřiceti ofenzivních hlídek, přičemž většina znamenala velmi prudký boj v nízkých výškách pod těžkou palbou, čímž projevil velkolepý příklad svých schopností, udatnosti a iniciativy.“
Po jeho posledním vítězství, byl stažen z boje a převelen do Anglie jako zalétávací pilot. Zahynul smrtí letce 16. března 1918, když testoval dvoumístný D.H. 9 na letišti v Martlesham Heath. Jeho letadlo se ve vzduchu rozpadlo. Pozorovatel zemřel ihned a Muspratt krátce nato.
Přehled vítězství K. Muspratta:
Prameny:
www.flightglobal.com
www.flightglobal.com
https://en.wikipedia.org/wiki/Keith_Muspratt
www.theaerodrome.com
https://en.allexperts.com/e/k/ke/keith_muspratt.htm
kde zůstal až do konce letního semestru roku 1916. Na škole vynikal ve fotbalu a byl aktivním členem O.T.C. (Officers Training Corps – součást britské armády, která zajišťuje výcvik budoucích důstojnických kádrů na vysokých školách).
Ještě než školu ukončil, získal pilotní licenci. V listopadu 1916 byl zařazen k Royal Flying Corps (tehdejší název armádního letectva) a získal zde „křidélka“- pilotní odznak. Krátce působil jako instruktor, ale v květnu 1917 byl zařazen k 56. peruti , kde létal na letounech S.E. 5.
Ještě v květnu získal první vítězství, když srazil do neřízeného pádu nepřátelský Albatros. 18. srpna se stal esem, když získal pátý potvrzený sestřel. Mezi květnem a říjnem 1917 získal celkem osm potvrzených vítězství, přičemž 23. 9. 1917 se v sestavě letky „B“ 56. perutě účastnil legendárního souboje s německým esem Wernerem Vossem. V tomto souboji mu Voss prostřílel chladič, Muspratt však vyvázl bez zranění. Za své dosavadní úspěchy byl vyznamenán Military Cross. Citace k vyznamenání byla uveřejněna v London Gazette 7. 3. 1918:
„Za zjevnou udatnost a oddané konání povinností. Prokázal velkou iniciativu během ofenzivních operací a zřídka selhal v napadání nepřátelských letadel během ofenzivních hlídek. Zničil několik nepřátelských strojů. Účastnil se více než čtyřiceti ofenzivních hlídek, přičemž většina znamenala velmi prudký boj v nízkých výškách pod těžkou palbou, čímž projevil velkolepý příklad svých schopností, udatnosti a iniciativy.“
Po jeho posledním vítězství, byl stažen z boje a převelen do Anglie jako zalétávací pilot. Zahynul smrtí letce 16. března 1918, když testoval dvoumístný D.H. 9 na letišti v Martlesham Heath. Jeho letadlo se ve vzduchu rozpadlo. Pozorovatel zemřel ihned a Muspratt krátce nato.
Přehled vítězství K. Muspratta:
Poř. č. | Datum | Místo | Čas | Vlastní letoun | Protivník | Klasifikace vítězství | Poznámka |
1 | 24.05.1917 | jižně od Douai | 19.00-20.00 hod. | S.E.5 (A4861) | Albatros D.III | sražen v neřízeném pádu | ve spolupráci s Capt. Crowe, 2/Lt. Hoidge, 2/Lt. Rhys Davids, 2/Lt. Turnbull |
2 | 28.05.1917 | Lecluse | 06.30-07.30 hod. | S.E.5 (A8913) | Albatros D.III | sražen v neřízeném pádu | - |
3 | 17.07.1917 | Roulers-Meninská cesta | 20.15 hod. | S.E.5 (A8913) | Albatros D.V | sražen v neřízeném pádu | ve spolupráci s Capt. Henderson, 2/Lt. Barlow, 2/Lt. Rhys Davids, Lt. Cronyn |
4 | 14.08.1917 | Houthoulstský les | asi 10.00 hod. | S.E.5 (A8944) | dvoumístný letoun | zničen | - |
5 | 18.08.1917 | Becelaere | 06.30-07.30 hod. | S.E.5 (A8944) | dvoumístný letoun | zničen | – |
6 | 22.08.1917 | Jižně od St. Julian | 18.30-19.50 hod. | S.E.5 (A8944) | dvoumístný letoun | zajat | - |
7 | 29.10.1917 | Roulers-Meninská cesta | 18.30-19.50 hod. | S.E.5 (A8944) | Albatros D.V | zničen | - |
8 | 31.10.1917 | Stadenberg | 09.05-11.15 hod. | S.E.5 (A8944) | dvoumístný letoun | zničen | – |
Prameny:
www.flightglobal.com
www.flightglobal.com
https://en.wikipedia.org/wiki/Keith_Muspratt
www.theaerodrome.com
https://en.allexperts.com/e/k/ke/keith_muspratt.htm
URL : https://www.valka.cz/Muspratt-Keith-Knox-t87603#325009Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.