Název: Name: | Aiči E16A1 11 | Aichi E16A1 11 |
Originální název: Original Name: | 水上侦察机「瑞云」 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.01.1944-DD.MM.1944 Aichi Aircrafts, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1944-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 193 E16A1 11/E16A1 12 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1943 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2715 kg | 5986 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3800 kg | 8378 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,810 m | 42ft 0,32in |
Délka: Length: | 10,833 m | 35ft 6,5in |
Výška: Height: | 4,791 m | 15ft 8,62in |
Plocha křídla: Wing Area: | 28,02 m2 | 301.6 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 135,71 kg/m2 | 27.8 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK8A Kinsei 51 (Ha-33-51), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 956 kW (1 300 k), 883 kW (1 200 k) v h= 3 000 m a 809 kW v h= 6 200 m. Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami o průměru 3 300 mm. | Mitsubishi MK8A Kinsei 51 (Ha-33-51) fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 1,282 hp for take-off, 1,183 hp at 9,845 ft and 1,085 hp at 20,340 ft, driving a three-blade constant-speed metal propeller of the diameter 10ft 10in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 200 l | 264 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 439 km/h v 5500 m | 272.8 mph in 18045 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 333 km/h v 5000 m | 206.9 mph in 16404 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,0 m/s | 1968.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,53 min do 3000 m | 4,53 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 1180 km | 733.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2400 km | 1491.3 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm 1x pohyblivý kulomet Type 2 ráže 13 mm na konci kabiny. Pumy: 1x 250 kg nebo 4x 60 kg | Two fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 2 cannons in the wing mounted and one flexible rear-firing 0.512 inch Type 2 machine-gun for observer. Bomb load: 551 lb bomb under fuselage. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 水上侦察机「瑞云」 - Plovákový průzkumný letoun Zuiun model 11 瑞雲 - Zuiun - Oblak přinášející štěstí (jap.) Spojenecké kódové jméno: Paul Jednotky: 301. Kokutai, 634. Kukutai a Jokosuka Kokutai | 水上侦察机「瑞云」 - Floatplane reconnaissance aircraft Zuiun Model 11 瑞雲 - Zuiun - "Auspicious Cloud" Allied reporting name "Paul") Units alloacated: 301st, 634th and Yokosuka Kokutais. The E16A1 was accepted by the Navy in August 1943 as the Navy Reconnaissance Seaplane Zuiun (Auspicious Cloud) Model 11 (Type numbers having been abandoned for security reasons). Early production aircraft used the same Kinsei 51 engine as the prototype, which was later replaced by the Kinsei 53. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 David Donald, The Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes & Nobles Books rok 1997, ISBN-10: 0760705925 Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X http://avions.legendaires.free.fr/e16a.php http://avia.russian.ee/air/japan/aichi_e16a.html http://www.airwar.ru/enc/sww2/e16a.html www.republika.pl http://avions.legendaires.free.fr/e16a.php archiv autora |