Název: Name: | Jokošo č. 8 | Yokosho No.8 |
Originální název: Original Name: | 横廠 8番 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1913-DD.10.1913 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1913-DD.10.1913 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1913 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 580 kg | 1279 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,020 / 10,970 m | 46ft / 36ft |
Délka: Length: | 8,458 m | 27ft 9in |
Výška: Height: | 2,496 m | 8ft 2,26in |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | ? ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Curtiss O kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o výkonu 56 kW. Vrtule dvoulistá dřevěná tlačná s pevným úhlem náběhu vrtulových listů | 75 hp Curtiss 0 eight-cylinder water-cooled vee engine, driving a two-bladed wooden pusher propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 82 km/h v 0 m | 51 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 1372 m | 4500 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Experimentální námořní plovákový letoun. Více historie letounu. | Experimental Japanese-Navy-Type Seaplane This aeroplane is claimed to be the japanese Navy's first aeroplane of original design. It closely followed the lines of the classic Curtiss pusher. Differences were that it had unequal span with the ailerons mounted on the top wing. The cockpit nacelle design was influenced by Maurice Farman aeroplanes. Only one aeroplane of this type was built because during test flights it was found to have quite heavy controls. By this time, the Japanese Navy owned three Curtiss seaplanes and four Maurice Farman seaplanes, therefore this Navy built aeroplane became unofficially known as the Navy No.8 Aeroplane |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 archiv autora |