Main Menu
User Menu

Jokošo Typ Mo (Malý)

Yokosho Type Mo Small Seaplane / 横廠 タイプのモー

     
Název:
Name:
Jokošo Typ Mo (Malý plovákový letoun)
Originální název:
Original Name:
横廠 タイプのモー
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1913-DD.MM.1913 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1913-DD.MM.1913
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
malý počet / small number
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1913
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
650 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
855 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
15,500 m
Délka:
Length:
10,140 m
Výška:
Height:
3,800 m
Plocha křídla:
Wing Area:
56,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
15,268 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Renault vzduchem chlazený vidlicový osmiválec o vzletovém výkonu 51,5 kW (70 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu vrtulových listů v tlačném uspořádání.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
85.3 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
65 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,0 min do 500 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
Bomby neznámé hmotnosti.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 3,0 h


První dva plovákové letouny Maurice Farman určené pro námořnictvo byly do Japonska dovezeny a následně sestaveny na námořní základně v Oppamě v roce 1912. Námořnictvo tyto stroje předvedlo v říjnu a v listopadu 1912. Další dva byly zakoupeny pro letecký výcvik pro tento účel byly používány dosti dlouhou dobu.


Tato poměrně jednoduchá konstrukce byla brzy okopírována námořním arzenálem v Jokosuce (Jokošo), tento výrobce tak dodal malý počet ke čtyřem dovezeným Farmanům. Námořní letouny byly opatřeny dvěma dřevěnými plováky typu Tellier.


V září 1914 zahájilo Japonsko útok na německou námořní základnu Tsingtao. Japonci do této kampaně brzy zařadili i tři dovezené Farmany, který doplnily ještě jedním dovezeným Farmanem označeným jako Velký hydroplán. Letouny operovaly z nosiče hydroplánů Wakarniya. S malým opožděním se do leteckých útoků zapojil i jeden Malý Farman vyrobený v Japonsku. Tyto letouny provedly 49 náletů a svrhly na německou základnu a na lodě uvnitř základny během dvou měsíců 199 pum. Nutno říci, že jejich hlavní cíl - křižník Kaiserin Elisabeth nebyl ani jednou zasažen, ale leteckým náletům je přičteno potopení malého torpédového člunu.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
flyingmachines.ru
archiv autora

Jokošo Typ Mo (Malý) -


URL : https://www.valka.cz/Jokoso-Typ-Mo-Maly-t87174#323089Verze : 0
MOD