Název: Name: | Jokošo Typ Mo (Malý plovákový letoun) | |
Originální název: Original Name: | 横廠 タイプのモー | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1913-DD.MM.1913 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1913-DD.MM.1913 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | malý počet / small number | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1913 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 650 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 855 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 15,500 m | |
Délka: Length: | 10,140 m | |
Výška: Height: | 3,800 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 56,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 15,268 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Renault vzduchem chlazený vidlicový osmiválec o vzletovém výkonu 51,5 kW (70 k). Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu vrtulových listů v tlačném uspořádání. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 85.3 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 65 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,0 min do 500 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | Bomby neznámé hmotnosti. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 3,0 h První dva plovákové letouny Maurice Farman určené pro námořnictvo byly do Japonska dovezeny a následně sestaveny na námořní základně v Oppamě v roce 1912. Námořnictvo tyto stroje předvedlo v říjnu a v listopadu 1912. Další dva byly zakoupeny pro letecký výcvik pro tento účel byly používány dosti dlouhou dobu. Tato poměrně jednoduchá konstrukce byla brzy okopírována námořním arzenálem v Jokosuce (Jokošo), tento výrobce tak dodal malý počet ke čtyřem dovezeným Farmanům. Námořní letouny byly opatřeny dvěma dřevěnými plováky typu Tellier. V září 1914 zahájilo Japonsko útok na německou námořní základnu Tsingtao. Japonci do této kampaně brzy zařadili i tři dovezené Farmany, který doplnily ještě jedním dovezeným Farmanem označeným jako Velký hydroplán. Letouny operovaly z nosiče hydroplánů Wakarniya. S malým opožděním se do leteckých útoků zapojil i jeden Malý Farman vyrobený v Japonsku. Tyto letouny provedly 49 náletů a svrhly na německou základnu a na lodě uvnitř základny během dvou měsíců 199 pum. Nutno říci, že jejich hlavní cíl - křižník Kaiserin Elisabeth nebyl ani jednou zasažen, ale leteckým náletům je přičteno potopení malého torpédového člunu. | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 flyingmachines.ru archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-Typ-Mo-Maly-t87174#323089Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.