Kamov Ka-50 Čornaja akula [Kód NATO: Hokum-A]

Kamov Ka-50 Black Shark
Камов Ка-50 Чёрная акула
     
Název:
Name:
Kamov Ka-50 Kamov Ka-50
Originální název:
Original Name:
Камов Ка-50
Kategorie:
Category:
bitevní vrtulník attack helicopter
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1991-DD.MM.2006 Arseněvské letecké výrobní sdružení Progress N. I. Sazykina, Arseněv
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1991-DD.MM.1999
DD.MM.2006-DD.MM.2006
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
9 (1991-1999)
2 (2006)
První vzlet:
Maiden Flight:
23.07.1982 (V-80)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
souosé rotory twin coaxial rotors
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
7700 kg 16976 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9800 kg 21605 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
10800 kg 23810 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
15,86 m 52 ft ⅜ in
Délka trupu:
Fuselage Length:
14,21 m 46 ft 7 ½ in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
7,341) m 24 ft 1 in1)
Celková výška:
Overall Height:
4,93 m 16 ft 2 ⅛ in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
14,452) m 47 ft 4 ⅞ in2)
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
- m -
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
327,65 m2 3526.8 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
- m2 - ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový turboshaft
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
TV3-117VMA
- vzletový výkon jednoho motoru: 1765 kW (2400 k)
TV3-117VMA
- take-off power output of one engine: 2367 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1487 kg 3278 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
310 km/h v ? m 193 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
265 km/h v ? m 165 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
103) m/s 19703) ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
5500 m 18045 ft
Dolet:
Range:
5204) km 3234) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
11605) km 7215) mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
- -
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
kanón 2A42 se zásobou 460 kusů munice

maximální hmotnost výzbroje 2000 kg na 4 závěsnících

neřízené rakety:
- 2x B-13 (10x S-13)
- 4x B-8V20 (80x S-8)
- 4x S-24

protizemní řízené střely:
- 12x 9M121 Vichr
- 2x Ch-25ML

kanonové podvěsy:
- 2x UPK-23-250

pumy:
- 4x FAB-100
- 4x FAB-250
- 4x FAB-500
- 4x RBK-250
- 4x RBK-500
- 4x ZB-500
- 4x KMGU
2A42 gun with 460 rounds of ammunition

maximum armament weight of 4409 lb on 4 hardpoints

unguided rockets:
- 2x B-13 (10x S-13)
- 4x B-8V20 (80x S-8)
- 4x S-24

air-to ground missiles:
- 12x 9M121 Vikhr
- 2x Ch-25ML

gun pods:
- 2x UPK-23-250

bombs:
- 4x FAB-100
- 4x FAB-250
- 4x FAB-500
- 4x RBK-250
- 4x RBK-500
- 4x ZB-500
- 4x KMGU
Vybavení:
Equipment:
zaměřovací systém I-251V Škval I-251V Shkval targeting system
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
kódové označení NATO: Hokum-A

1) rozpětí křídla
2) spodní rotor; horní rotor 14,43 m
3) vertikální v 2500 m
4) bez přídavných nádrží
5) s přídavnými nádržemi

Článek Ka-50 "Black Shark"
NATO reporting name: Hokum-A

1) wing span
2) lower rotor; upper rotor 47 ft 4 ⅛ in
3) vertical at 8200 ft
4) without external tanks
5) with external tanks

Article Ka-50 "Black Shark"
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-50-Cornaja-akula-Kod-NATO-Hokum-A-t871#4955 Verze : 0
Ka-50

Jednomiestny dvojmotorový stroj s koaxiálnymi trojlistovými protibežnými rotormi, určený na ničenie obrnených a ďalších pozemných cieľov a na boj s niektorými typmi vzdušných cieľov. Vyznačuje sa vysokou odolnosťou proti účinkom protilietadlových zbraní. Skriňa trupu je zhotovená z niekoľkých vrstiev veľmi odolných kompozitných umelohmotných materiálov. Pilotná kabína je chránená dvoma vrstvami oceľového panciera. Možnosť inštalácie zariadenia na zníženie IČ vyžarovania motorov. Ka-50 je ako prvý vrtuľník na svete vybavený záchranným systémom umožňujúcim katapultáž z kabíny po predchádzajúcom odstrelení rotorových listov a horného prekrytu kabíny. Ka-50 má integrovaný navigačno - strelecký komplex so štyrmi nezávislými počítačmi. jeho súčasťou je termovízna kamera, optoelektronický zameriavač a laserový diaľkomer / ožarovač cieľov. Stroj má zariadenie na príjem kódovaných digitálnych informácií v reálnom čase. Na pravom boku trupu je lafetovaný upravený kanón 2A42 kalibru 30 mm so zásobou 500 nábojov a možnosťou voľby podávania dvoch typov munície. Prídavná výzbroj sa umiestňuje na 4 zbraňové závesníky pod krídlom s rozpätím 7,34 m. Zvyčajný variant výzbroje tvorí 2 x 6 PTRS 9M120 Vichr na vonkajších a 2 x 20 neriadených rakiet S-8 kalibru 80 mm v raketniciach B-8V20 na vnútorných závesníkoch. Namiesto PTRS možno zavesiť dve B-8V20. K ďalšej podvesnej výzbroji patria ťažké neriadené rakety S-24 kalibru 240 mm, letecké zápalné pumy FAB-100/500, napalmové kontajnery ZB-500, kontajnerové pumy RBK-250/500, kazetové kontajnery KMGU a kanónové kontajnery UPK-23-250 s dvojkanónom GŠ-23L alebo univerzálne zbraňové kontajnery GUV.
URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-50-Cornaja-akula-Kod-NATO-Hokum-A-t871#95029 Verze : 0
Po dlouhých letech se znovu rozběhly práce na rozestavěných strojích Ka-50 a možná budou i stavěny zcela nové.
V továrně Progress ve městě Arsenjev (ruský Dálný východ) se od minulého roku (2005) pracuje na třech rozestavěných trupech, které zde stály plných 6 let. První z nich se pak dostal do vzduchu 18.srpna 2006.

Pokud nahlednéme trochu do historie, tak výroba Ka-50 poprvé v této továrně začala již v roce 1991 a tento typ byl 25.srpna 1995 prezidentem
zaveden do služby. Dokončeno bylo 9 kusů první série, část z nich byla dodána 344. středisku pro bojový a konverzní výcvik armádního letectva (Army Aviation's 344th Combat and Conversion Training Center) v Toržoku, část zůstala kanceláři Kamov pro testování. Po dodávce těchto strojů se ale financování zastavilo a tak na výrobní lince zůstalo stát dalších 9 strojů.
Další platby (podle generálního ředitele závodu Progress Jurije Denisenka) pak přisly až v roce 2006 a tehdy také začaly další práce na rozestavěných strojích. V roce 2006 se plánuje dokončení tří z rozestavěnch strojů, první z nich je již testován továrním pilotem
společnosti Kamov Alexandrem Smirnovem.
V roce 2007 se plánuje dostavba dalších dvou kusů a zbývající čtyři budou zřejmě dokončeny jako varianta Ka-52.

Podle ministra obrany Sergeje Ivanova (ve vyjádření 26.srpna při návštěve na ruském Dálném východě) bude kromě již dokončovaných tří strojů vyrobeno 12 kusů Ka-50 Black Shark do roku 2015. Všechny mají zřejmě být určeny pro Hlavní ředitelství tajných služeb ministerstva obrany a pro plnění zvláštních úkolů, včetně boje s terorismem.

Zdroj: AFM December 2006
URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-50-Cornaja-akula-Kod-NATO-Hokum-A-t871#202018 Verze : 0
.
Kamov Ka-50 Čornaja akula [Kód NATO: Hokum-A] - První Ka-50, které byly nasazeny během 2. války v Čečensku (1999-2009), na přelomu let 2000 a 2001, byly podle svědků dodány v celočerné kamufláži. Terpve další stroje, které byly nasazeny v zimě 2001, nesly kamufláž sestávající z nepravidelných polí olivově zelené, světle zelené a černé na horních a bočních plochách, zatímco spodní plochy byly světle modré.

První Ka-50, které byly nasazeny během 2. války v Čečensku (1999-2009), na přelomu let 2000 a 2001, byly podle svědků dodány v celočerné kamufláži. Terpve další stroje, které byly nasazeny v zimě 2001, nesly kamufláž sestávající z nepravidelných polí olivově zelené, světle zelené a černé na horních a bočních plochách, zatímco spodní plochy byly světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-50-Cornaja-akula-Kod-NATO-Hokum-A-t871#459245 Verze : 0
Ka-50 "Hokum".
Kamov Ka-50 Čornaja akula [Kód NATO: Hokum-A] -


Kamov Ka-50 Čornaja akula [Kód NATO: Hokum-A] -


Kamov Ka-50 Čornaja akula [Kód NATO: Hokum-A] -


URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-50-Cornaja-akula-Kod-NATO-Hokum-A-t871#18099 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více