Název: Name: | Experimentální dvoumotorový plovákový letoun Jokošo | Experimental Yokosho Twin-engined Seaplane |
Originální název: Original Name: | ? | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.04.1916 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.04.1916 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1916 pouze pojíždění na hladině | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 20,000 m | 65ft 7,39in |
Délka: Length: | 12,000 m | 39ft 4,43in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | ? ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Salmson 2M-7 vodou chlazený hvězdicový sedmiválec o výkonu 147 kW (200 k) v h= 0 m při 1 250 ot/min. Vrtule dvoulisté dřevěné. | Salmson 2M-7 seven-cylinder water-cooled radial engine rated at 197 hp at sea level at 1,250 rpm, driving a two-bladed wooden propellers |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 130 km/h v 0 m | 80.8 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x torpédo ráže 355,6 mm o hmotnosti 350 kg | One Torpedo a 14-inch torpedo weighing 771 lb. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 4,0 h Význam tohoto hydroplánu spočívá v tom, že se jednalo o první dvoumotorový letoun postavený v Japonsku. V roce 1914 se Čukuhei Nakadžima začal zaobírat myšlenkou na svržení upraveného torpéda z letounu a v dubnu roku 1916 dokončil tento dvouplošný dvoumotorový hydroplán celodřevěné konstrukce, osádka seděla v otevřené kabině za sebou. Výzbroj mělo tvořit zkrácené torpédo ráže 356 mm, používané na torpédových člunech. V Japonsku nebyl v té době zcela jistě žádný pilot, který by viděl dvoumotorový letoun. Poručík Nakadžima prohlašoval, že se jedná o nejrychlejší a nejsilnější letoun v Japonsku, to se nepodařilo potvrdit, neboť letoun byl testován pouze při pojíždění po vodní hladině, nenašel se nikdo, kdo by se pokusil o vzlet. Letoun byl později uložen v jižním hangáru na námořní základně v Oppamě. | Endurance: 4 hours This aeroplane has significance in being was the first twinengined aeroplane built in Japan, but, once completed, no one would fly it. Chikuhei Nakajima was intrigued with the idea of launching torpedoes from aircraft, pursued this idea, beginning in about 1914. To explore this concept, he designed an aeroplane for this purpose in April 1916 at the Yokosuka Naval Arsenal. When the aeroplane was completed it was claimed to be the most powerful and the fastest aeroplane in Japan. This Seaplane was tested only water taxiing, and the aeroplane was eventually stored in the South Hangar at Oppama. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 archiv autora |