Název: Name: | Supermarine Seafire F Mk.III | Supermarine Seafire F Mk.III |
Originální název: Original Name: | Supermarine Seafire F Mk.III | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.194R Westland Aircraft Ltd., Yeovil DD.MM.1943-DD.MM.194R Cunliffe-Owen Aircraft Ltd., Eastleigh | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1943-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1263 (všech Seafirů Mk.III dohromady) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.11.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2814 kg | 6204 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3221 kg | 7100 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3465 kg | 7639 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,227 m | 36ft 10in |
Délka: Length: | 9,119 m | 29ft 11in |
Výška: Height: | 3,490 m | 11ft 5,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,48 m2 | 242 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 143,27 kg/m2 | 29.34 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin 55, kapalinou chlazený dvanáctiválec, přeplňovaný jednostupňovým jednorychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 884 kW, bojový výkon 1 096 kW v h= 2 820 m při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 1,103 baru (1,09 atm). Vrtule čtyřlistá Rotol R12/4F5 s konstantními otáčkami o průměru 3 276 mm | Rolls-Royce Merlin 55, twelve-cylinder liquid-cooled Vee, single-speed single-stage supercharged engine, rated 1,185 hp at take-off, combat 1,470 hp at 3,000 rpm, +16 lb/sq.in boost, 9,250 ft, driving a four blade Rotol type R12/4F5/4 constant-speed propeller of 10ft 9in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 386 l ve vnitřních nádržích a 136 l nebo 205 l v jedné přídavné zavěšené pod trupem a nebo 409 l v neodhazovatelné přídavné nádrži pod trupem (pro přelety). | 85 UK gallons internal tanks and 30 or 45 or 90 UK gallons in one drop tanks under fuselage. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 564.9 km/h v 3200 m | 351 mph in 10500 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 354.1 km/h v 4572 m | 220 mph in 15000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13.2 m/s | 2600 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,15 min do 6096 m | 8,15 min to 20000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10851 m | 35600 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1247.2 km | 775 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm, s 120 nebo 145 náboji na hlaveň 4x kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm s 350 náboji na hlaveň Pumový náklad: 1x 227 kg puma pod trupem nebo 2x 113 kg pumy pod křídly. | Two fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.II cannons, 120 or 145 rpg and four fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine guns, 350 rpg. Bomb load: One 500lb bomb under a fuselage or two 250 lb bombs under a wings. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Supermarine Type 358. Verze vyrobená v největším množství, oproti předešlé verzi (Mk.II) byla největší změna v použití ručně sklápených křídel (křídlo se před kanóny sklopilo nahoru, podruhé před koncovým obloukem zase dolů). Díky tomu bylo možno umístit na letadlovou loď více strojů. Po složení křídel se šířka (nechci psát rozpětí) změnšíla na 4 100 mm. Po přibližně 150 vyrobených strojích byly merliny 55 nahrazeny motory Merlin 55M se sníženou výškovostí. Většina letadel byla také dodána s křídly se zmenšeným rozpětím. Tato verze byla označena jako Seafire L Mk.III. Start mohl být usnadněn pomocnými startovacími raketovými motory RATOG. | Supermarine Type 358. The major version of the Seafire to enter service was the F Mk.III in November 1943. This was the first version to be fitted with a folding wing which allowed below deck stowage for the first time. The initial batch of the F Mk.III were quickly replaced by the Seafires L Mk.III with the low rated Merlin 55M engine. |
Zdroje: Sources: | Len Bachelor, Profile Publications, Profile No. 221., Supermarine Seafire (Merlins), Windsdor 1971, Book number: 032668. www.classicwarbirds.co.uk www.wwiivehicles.com http://spitfirestory.com/supermarine_seafire.html http://www.spitfires.ukf.net/home.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |