Název: Name: | Republic P-47D Thunderbolt | |
Originální název: Original Name: | Republic P-47D Thunderbolt | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.09.1942-DD.MM.1945 Republic Aviation Corp., Farmingdale, New York DD.MM.1942-DD.MM.194R Republic Aviation Corp., Evansville, Indiana | |
Období výroby: Production Period: | DD.09.1942-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 12603: 105 P-47D-1-RE 42-7853/7957 445 P-47D-2-RE 42-7958/8402 300 P-47D-5-RE 42-8403/8702 350 P-47D-6-RE 42-74615/74964 250 P-47D-10-RE 42-74965/75214 400 P-47D-11-RE 42-75215/75614 496 P-47D-15-RE 42-75615/75814, 42-76119/76364 254 P-47D-16-RE 42-75865/76118 298 P-47D-20-RE 42-25274/25322, 42-76365/76614 216 P-47D-21-RE 42-25323/25538 850 P-47D-22-RE 42-25539/26388 385 P-47D-25-RE 42-26389/26773 611 P-47D-27-RE 42-26774/27388 750 P-47D-28-RE 44-19558/20307 800 P-47D-30-RE 44-20308/21107 114 P-47D-1-RA 42-22250/22363 200 P-47D-2-RA 42-22364/22563 100 P-47D-3-RA 42-22564/22663 200 P-47D-4-RA 42-22664/22863 250 P-47D-11-RA 42-22864/23113 157 P-47D-15-RA 42-23143/23299 29 P-47D-16-RA 42-23114/23142 187 P-47D-20-RA 43-25254/25440 224 P-47D-21-RA 43-25441/25664 889 P-47D-23-RA 43-25665/25753, 42-27389/28188 250 P-47D-26-RA 42-28189/28438 1028 P-47D-28-RA 42-28439/29466 1800 P-47D-30-RA 44-32668/33867, 44-89684/90283 665 P-47D-40-RA 44-90284/90483, 45-49090/49554 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4618 1) kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5906 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8800 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12.43 m | |
Délka: Length: | 11.02 m | |
Výška: Height: | 4.47 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 27.87 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-2800-21 o výkonu 1491 kW, nebo Pratt & Whitney R-2800-63 o výkonu 1491 kW a nouzovém výkonu 1690 kW, nebo Pratt & Whitney R-2800-59 o výkonu 1491 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1155 l (D-1/D-23) 1400 l (D-25/D-40) 1x 757 l přídavná nádrž 2-3x 284, 416 nebo 568 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 703.3 2) km/h v 7468 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 482.8 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14.1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4.43) min do 4572 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12802 m | |
Dolet: Range: | 764.4 4) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1657.6 km | |
Výzbroj: Armament: | 8x 12,7mm kulomet Browning v křídle 1x 227kg bomba (od D-5) 2x 227kg nebo 554kg bomba (od D-15) 2x 3 výmetnice M10 pro 4.5in neřízenou raketu (od D-25) 10x neřízená raketa HVAR (od D-40) | |
Uživatelské státy: User States: | (Thunderbolt Mk.I / Mk.II) | |
Poznámka: Note: | D-1-RE - jako C-5-RE, ale s větším počtem regulačních klapek chlazení motoru, pancéřový plát za přístrojovou deskou, malé úpravy palivového systému, vrtule Curtiss Electric C542S-A6 D-1-RA - v podstatě shodné s C-5-RE D-2-RE, D-2-RA - demontovaný kryt turbokompresoru D-3-RA - obdoba D-2-RE s úpravami kyslíkové a palivové soustavy D-4-RA - turbokompresor C-21, vstřikování vody do motoru D-5-RE - turbokompresor C-21, vstřikování vody do sání motoru, mírně vyklenuté břicho s se závěsníkem pro palivovou nádrž nebo 227kg bombu D-6-RE - menší úpravy elektroinstalace D-10-RE - motor R-2800-63 s kompresorem C-23, zjednodušené nabíjení zbraní D-11-RE, RA - automatické vstřikování vody D-15-RE, RA - závěsníky pod křídly, odhazovatelný překryt kabiny D-16-RE, RA - přizpůsobení pro vysokooktanový benzín D-20-RE, RA - úprava elektrického vybavení, změna vyhřívání; od strojů této verze obvykle vynechávána kamufláž D-22-RE - vrtule Hamilton Standard Hydromatic 24E-50-65 D-23-RA - vrtule Curtiss Electric C542S D-25-RE - kapkovitá kapina a snížený hřbet, zvětšení kapacity nádrže, možnost nést dva svazky raketometů M10 "Bazooka", vrtule Hamilton Standard Hydromatic 25E-50 D-26-RA - shodný s D-25-RE, ale vrtule Curtiss D-27-RE - motor R-2800-59, vrtule Curtiss D-28-RE, RA - vrtule Curtiss, změny v uspořádání pilotního prostoru D-30-RE, RA - křidélka s tupější náběžnou hranou, deskové aerodynamické brzdy, úprava závěsníků D-40-RA - zvětšen kýl před svislou ocasní plochou, možnost nést rakety HVAR RE - Farmingdale, RA - Evansville Data v tabulce platí pro blok D-30. 1) D-2 4518 kg, D-22 4601 lb 2) D-2 661,4 km/h v 6096 m, D-22 712,9 km/h v 8839 m 3) D-2 6 min, D-22 4,8 min 4) D-2 644 km | |
Zdroje: Sources: | Velek, Martin; Roman, Valerij. Republic P-47 Thunderbolt. MBI, Praha 1997. ISBN 80-902238-0-X. Stafford, Gene B. Thunderbolt in Action, Aircraft No.18. Squadron/Signal Publications, Warren 1975. Davis, Larry. P-47 Thunderbolt in Action, Aircraft No.208. Squadron/Signal Publications, Carrollton. ISBN 978-0-89747-542-6. Gronczewski, Tomasz; Skulski, Przemyslaw. P-47 Thunderbolt Razorback. ACE Publication, Wroclaw 1992. Jane's Fighting Aircraft of World War II, Crescent Books, New York 1989. ISBN 0-517-67964-7. Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, New York,1964. http://joebaugher.com/usaf_fighters/p47_4.html http://www.aerofiles.com/_repub.html http://www.americancombatplanes.com/p47_1.html www.nationalmuseum.af.mil |
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#414820Verze : 0
Aubi
MOD
P-47D-22-RE Thunderbolt (Thunderbolt Mk.I) (AD-N, HD173) létal od dubna do června 1945 ve stavu 113. perutě v Barmě.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Republic / Seversky |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | HD173 |
Taktické označení / imatrikulace | AD-N |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 113. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1944 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#393667Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
P-47D-28-RE Thunderbolt (Thunderbolt Mk.II) (NV-K, KJ278, sériové číslo USAF 44-29458), který v roce 1944 operoval u 79. perutě RAF z letiště Wangjing v indickém státě Manipur.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Republic / Seversky |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | KJ278 / 44-29458 |
Taktické označení / imatrikulace | NV-K |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 79. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1944 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#393658Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
P-47D Thunderbolt (Thunderbolt Mk.II) (KW-V, KL883) z výzbroje 34. perutě, letiště Zayatkwin, barmské bojiště, říjen 1945. V této době již Britové na amerických strojích upouštěli od aplikace vlastních kamufláží.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Republic / Seversky |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | KL883 |
Taktické označení / imatrikulace | KW-V |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 34. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.10.1945 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#393663Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
P-47D-28 Thunderbolt (sériové číslo 42-28505, "64", "My Baby"), pilot Capt. Alvaro Jay Hunter, 40. stíhací peruť, 35. stíhací skupina, Nová Guinea, 1944.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Republic / Seversky |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 42-28505 |
Taktické označení / imatrikulace | 64 |
Jméno stroje | My Baby |
Jednotka | 40. stíhací peruť [1942-1950] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1944 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#397934Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
.
Jeden ze dvou prvních P-47D-15-RE, které od Američané předali Britům v Indii. V únoru 1944 jej převzala 301 Maintenance Unit v Maráčí. Na horních a bočních plochách kombinace barev Olive Drab (špinavě hnědozelená) a Sea Grey (mořská šedá), spodní plochy světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Republic / Seversky |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | FL 731 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.02.1944 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Jeden ze dvou prvních P-47D-15-RE, které od Američané předali Britům v Indii. V únoru 1944 jej převzala 301 Maintenance Unit v Maráčí. Na horních a bočních plochách kombinace barev Olive Drab (špinavě hnědozelená) a Sea Grey (mořská šedá), spodní plochy světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#402338Verze : 0
Rad
MOD
.
P-47D-22-RE britského sériového čísla HB 982 (původní americký seriál 42-25914) sloužil na podzim 1944 u britské 135. peruti v jihovýchodní Asii. Tento letoun byl však již v prosinci zničen při havárii. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr barev tmavé zelené (Dark Green) a tmavé zemité (Dark Earth). Spodní plochy kryje střední mořská šedá (Medium Sea Grey). Na obrázku jsou na křídlech nedopatřením nakresleny kokardy o průměru 406 mm, které se zaváděly od dubna 1944, avšak zobrazený stroj nosil ještě původní znaky o průměru 813 mm. Bílé doplňky (pásy na křídlech a kormidlech a bílý prstenec motorového krytu) sloužily k rychlé identifikaci "cizí-vlastní" vlastními pozemními jednotkami.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Republic / Seversky |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | HB 982 |
Taktické označení / imatrikulace | D |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 135. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR podzim 1944 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
P-47D-22-RE britského sériového čísla HB 982 (původní americký seriál 42-25914) sloužil na podzim 1944 u britské 135. peruti v jihovýchodní Asii. Tento letoun byl však již v prosinci zničen při havárii. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr barev tmavé zelené (Dark Green) a tmavé zemité (Dark Earth). Spodní plochy kryje střední mořská šedá (Medium Sea Grey). Na obrázku jsou na křídlech nedopatřením nakresleny kokardy o průměru 406 mm, které se zaváděly od dubna 1944, avšak zobrazený stroj nosil ještě původní znaky o průměru 813 mm. Bílé doplňky (pásy na křídlech a kormidlech a bílý prstenec motorového krytu) sloužily k rychlé identifikaci "cizí-vlastní" vlastními pozemními jednotkami.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#405805Verze : 0
Rad
MOD
.
P-47D-30-RE britského sériového čísla KJ 302 (seriál USAAF 44-20312) sloužil v jihovýchodní Asii u britské 42. perutě v posledních dnech války. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr barev tmavé zelené (Dark Green) a tmavé zemité (Dark Earth). Spodní plochy kryje střední mořská šedá (Medium Sea Grey). Stroj nese menší variantu výsostného označení (kokardy o průměru 406 mm)platnou od dubna 1944. Bílé doplňky (pásy na křídlech a kormidlech a bílý prstenec motorového krytu) sloužily k rychlé identifikaci "cizí-vlastní" vlastními pozemními jednotkami.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Republic / Seversky |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | KJ 302 |
Taktické označení / imatrikulace | AWP |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 42. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1945 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
P-47D-30-RE britského sériového čísla KJ 302 (seriál USAAF 44-20312) sloužil v jihovýchodní Asii u britské 42. perutě v posledních dnech války. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr barev tmavé zelené (Dark Green) a tmavé zemité (Dark Earth). Spodní plochy kryje střední mořská šedá (Medium Sea Grey). Stroj nese menší variantu výsostného označení (kokardy o průměru 406 mm)platnou od dubna 1944. Bílé doplňky (pásy na křídlech a kormidlech a bílý prstenec motorového krytu) sloužily k rychlé identifikaci "cizí-vlastní" vlastními pozemními jednotkami.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#405812Verze : 0
Rad
MOD
Osobní letoun Col. Kearbyho, P-47D-4-RE (sériové číslo 42-22668) nazvaný Fiery Ginger IV. Za řízením tohoto stroje také Kearby vzlétl 5. března 1944 ke své poslední akci.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Republic / Seversky |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Kearby, Neel Ernest |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 42-22668 |
Taktické označení / imatrikulace | 419 |
Jméno stroje | Fiery Ginger IV |
Jednotka | 348. stíhací skupina [1942-1946] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 05.03.1944 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#420106Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
P-47D-21 (sériové číslo 43-25434, "Joey"), pilot Lt. William Mathis, 19th Fighter Squadron, 318th Fighter Group, Saipan, červen 1944.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Republic / Seversky |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 43-25434 |
Taktické označení / imatrikulace | F |
Jméno stroje | Joey |
Jednotka | 318. stíhací skupina [1942-1946] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.06.1944 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#417958Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Stroj Mexických vzdušných síl nad Filipínami. Expedičná jednotka Escuadrón 201.
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Republic / Seversky |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#414567Verze : 0
wlasto
MOD
Vyzbrojovanie muníciou štyroch 12,7 mm guľometov umiestnených v ľavom krídle Republic P-47D Thunderbolt. V pozadí ďalší P-47 s kabínou typu "Razorback". Na snímku úplne vpravo dole vidieť pilota s dobre viditeľným podpažným puzdrom na zbraň, pravdepodobne Colt 1911.
histomil.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#536902Verze : 0
Panzer
MOD
Nemeckým protilietadlovým delostrelectvom (Flak) poškodený Republic P-47D Thunderbolt (42-76436, CP-D) tesne po pristátí na letisku Cardonville, Francúzsko, 16.06.1944.
Stroj patril 367. FS, 358. Fighter Group. Pilot, podľa mena zrejme českého pôvodu, Lt. Jacob C. Blazicek bol zranený a po pristátí stratil vedomie. Na prvom snímku je pilot ešte v kabíne navalený tvárou na zameriavač a hasiči zalievajú hasiacou zmesou prevádzkové tekutiny vytekajúce z lietadla, aby zabránili ich prípadnému vzplanutiu.
Na druhom snímku pozemný personál vyťahuje bezvládne telo pilota z kabíny, pričom je zreteľne vidieť krvavé poranenie tváre. Všimnite si na druhom snímku "od ruky" namaľované invázne pruhy na krídlach. Je dobre vidieť ich nerovnakú šírku.
Pristávacia plocha je pokrytá kovovými roštami pre spevnenie povrchu.
https://www.pinterest.com/pin/573012752563374204/
Stroj patril 367. FS, 358. Fighter Group. Pilot, podľa mena zrejme českého pôvodu, Lt. Jacob C. Blazicek bol zranený a po pristátí stratil vedomie. Na prvom snímku je pilot ešte v kabíne navalený tvárou na zameriavač a hasiči zalievajú hasiacou zmesou prevádzkové tekutiny vytekajúce z lietadla, aby zabránili ich prípadnému vzplanutiu.
Na druhom snímku pozemný personál vyťahuje bezvládne telo pilota z kabíny, pričom je zreteľne vidieť krvavé poranenie tváre. Všimnite si na druhom snímku "od ruky" namaľované invázne pruhy na krídlach. Je dobre vidieť ich nerovnakú šírku.
Pristávacia plocha je pokrytá kovovými roštami pre spevnenie povrchu.
https://www.pinterest.com/pin/573012752563374204/
http://waralbum.ru/103705/
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#539157Verze : 1
Panzer
MOD
P-47D-28-RE Thunderbolt (serial 44-20107) patriaci 66th Fighter Squadron, 57th Fighter Group, Grosseto, Taliansko, 1944. Tento stroj s označením "Toots" pilotoval Lt. Joe Angelone, stojaci pri lietadle. Všimnite si kamene podložené pod kolesami namiesto zaisťovacích klinov.
www.mission4today.com
www.mission4today.com
p-47.database.pagesperso-orange.fr
www.ww2incolor.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#539221Verze : 1
Panzer
MOD
Výzva pre plastikových modelárov
- P-47D pilota Lt Edwina L. Kinga z 347th Squadron, 350th Fighter Group. Po zásahu protilietadlového delostrelectva došlo k masívnemu úniku oleja, napriek tomu pilot úspešne so strojom pristál. Taliansko, 12.01.1945.
www.mission4today.com

www.mission4today.com
https://www.pinterest.com/pin/46936021089123893/
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#539611Verze : 1
Panzer
MOD
Republic P-47D, s/n 44-19566, kód MX-X patriaci 82nd Fighter Squadron, 78th Fighter Group, letisko Duxford, Anglicko, 26.08.1944.
zadná strana fotografie
zbierka autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
zadná strana fotografie
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#539818Verze : 2
Panzer
MOD
Republic P-47D Thunderbolt
![]()
![]()



URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#20857Verze : 0
Admin
MOD
Zobrazený P-47D-40-RA (sériové číslo 45-49192) byl vyroben v továrně Republicu v Evansville v roce 1945 a následně přidělen Velitelství leteckého výcviku (Air Training Command). Od roku 1984 je součástí sbírek The Fighter Collection a po své renovaci u Fighter Rebuilders v kalifornském Chinu létá ve zbarvení osobního letounu Lt. Col. Ben Maya (226671/MX-X/No Guts No Glory!), velitele 82. FS ze sestavy 78. FG. (©Radek Havelka)
![]()


URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#319988Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Republic P-47D Thunderbolt (KL216 / 45-49295)
Muzeum RAF, 17.11.2017
Muzeum RAF, 17.11.2017
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Republic P-47D Thunderbolt |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#588516Verze : 0
MART.in
MOD
Na tomto stroji P-47D-28-RE MX-X od 82. stíhací perutě, 78. stíhací skupiny USAAF létali dva piloti:
s přezdívkou "Iron Ass" - Pilot: Jack J. Oberhansly
s přezdívkou "No Guts - No Glory !" - Pilot: Benjamin I. Mayo Jr.
s přezdívkou "Iron Ass" - Pilot: Jack J. Oberhansly
s přezdívkou "No Guts - No Glory !" - Pilot: Benjamin I. Mayo Jr.
p-47.database.pagesperso-orange.fr
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#644996Verze : 3
Jirka Cooper
MOD
Republic P-47D-28-RE, s/n 44-20230, 53rd Fighter Squadron, 36th Fighter Group, RAF Mount Farm, léto 1944
![]()
Zdroj: www.facebook.com

Zdroj: www.facebook.com
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47D-Thunderbolt-t86361#690034Verze : 0
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.