Název: Name: | De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI | |
Originální název: Original Name: | De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.02.1943-DD.MM.1945 The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hatfield DD.MM.1943-DD.MM.194R The Standard Motor Co., Ltd., Coventry DD.MM.194R-DD.MM.194R Airspeed Ltd., Christchurch | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1943-DD.MM.1945 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2289: 1168 de Havilland 1065 Standard Motors 56 Airspeed | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.06.1942 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6506 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8845 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 10096 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 16.510 m | |
Délka: Length: | 12.340 m | |
Výška: Height: | 3.810 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 42.18 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 209.697 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin 21 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 954,5 kW (1 298 k) při 3 000 ot/min a bojovém výkonu 1 111 kW (1 511 k) ve výšce 3 810 m a při plnícím tlaku 1,103 baru (110 kPa) nebo Rolls-Royce Merlin 23 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 037 kW (1 409 k) při 3 000 ot/min a bojovém výkonu 1 070 kW (1 455 k) ve výšce 3 353 m a plnícím tlaku 1,103 baru (110 kPa), nebo Rolls-Royce Merlin 25 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 201 kW (1 632 k) při 3 000 ot/min a bojovém výkonu 1 126 kW (1 531 k) ve výšce 2 819 m a plnícím tlaku 1,241 baru (124 kPa). Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 059 l + 302 l v pomocné nádrži v trupu 2x 227 l nebo 2x 454 l v přídavných nádržích | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 608.3 km/h v 3962 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 410.4 km/h v 4572 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14.5 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | min do m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10058 m | |
Dolet: Range: | 1939.3 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2985.3 km | |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm se 150 náboji na hlaveň - pod trupem 4x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm s 500 náboji na hlaveň - v přídi. Pumová zátěž: 4x 227 kg nebo 8x neřízené rakety o hmotnosti po 27 kg | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | 24 strojů používáno v ČSR pod označením B-36 | |
Zdroje: Sources: | Squadron/Signal. Aircraft №127,139. Mosquito in Action www.vicflintham.co.uk www.britishaircraft.co.uk http://www.airwar.ru/enc/fww2/dh98_nf.html www.xs4all.nl http://www.jaapteeuwen.com/ww2aircraft/.../MOSQUITO.htm 1000aircraftphotos.com - foto archiv autora http://vojenstvi.cz/vasedotazy_23.htm |
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#225606Verze : 0
Vláďa
MOD
Mosquito FB Mk.VI (PZ464, P-PY) v poválečné kamufláži z výzbroje 84. perutě RAF nasazené v oblasti jihovýchodní Asie, 1946.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | De Havilland |
Typ letounu | De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | PZ464 |
Taktické označení / imatrikulace | P-PY |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 84. peruť RAF [1920-1953] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1946 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#569042Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
Mosquito FB Mk.VI (HR405, NE-A) z výzbroje 143. perutě RAF, Banffské křídlo, únor 1945. Letoun používala osádka F/O A. V. Randell a F/O R. R. Rawlins.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | De Havilland |
Typ letounu | De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | HR405 |
Taktické označení / imatrikulace | NE-A |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 143. peruť RAF [1941-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.02.1945 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#569040Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
.
Mosquito FB Mk.VI sériového čísla NS823 s kódem SM-H sloužil u 305. polské perutě. Dne 25. ledna 1944 byl jedním ze dvou strojů této jednotky, které vykonaly první bojový let perutě na tomto typu (předtím peruť létala na B-25 Mitchell). Let však nebyl úspěšný, protože stroje se musely vrátit kvůli špatnému počasí. Stroj nese na všech plochách nátěr střední mořskou šedou spolu s tmavě zelenými poli na horních a částečně bočních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | De Havilland |
Typ letounu | De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | NS823 |
Taktické označení / imatrikulace | SM H |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 305. peruť RAF [1940-1947] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 25.01.1944 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Mosquito FB Mk.VI sériového čísla NS823 s kódem SM-H sloužil u 305. polské perutě. Dne 25. ledna 1944 byl jedním ze dvou strojů této jednotky, které vykonaly první bojový let perutě na tomto typu (předtím peruť létala na B-25 Mitchell). Let však nebyl úspěšný, protože stroje se musely vrátit kvůli špatnému počasí. Stroj nese na všech plochách nátěr střední mořskou šedou spolu s tmavě zelenými poli na horních a částečně bočních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#611845Verze : 0
Rad
MOD
.
Mosquito FB Mk. VI (B-36), sériové číslo RF838, volací znak IY-12, 1. letka Leteckého pluku 24 "Biskajského", Plzeň 1947. Letoun nesl standardní marking RAF: horní a část bočních ploch kryly nepravidelné plochy barev tmavá zelená a oceánská šedá, spodní plochy (a část bočních) střední mořská šedá. Kódová písmena bílá s tenkým černým lemem, výsostné znaky bíle lemované, vrtulové kužely červené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | De Havilland |
Typ letounu | De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | RF838 |
Taktické označení / imatrikulace | IY-12 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letecký pluk 24 [1946-1948] |
Základna | Plzeň-Bory, Letiště |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1946 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Mosquito FB Mk. VI (B-36), sériové číslo RF838, volací znak IY-12, 1. letka Leteckého pluku 24 "Biskajského", Plzeň 1947. Letoun nesl standardní marking RAF: horní a část bočních ploch kryly nepravidelné plochy barev tmavá zelená a oceánská šedá, spodní plochy (a část bočních) střední mořská šedá. Kódová písmena bílá s tenkým černým lemem, výsostné znaky bíle lemované, vrtulové kužely červené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#433729Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
Osádka Russ Bannock a Robert Bruce
Mosquito FB Mk.VI sériového čísla HR147 s kódem TH-Z a jménem "Hairless Joe" sloužil u 406. kanadské perutě. Šlo o osobní stroj velitele perutě Russe Bannocka. Emblém na přídi i systém zaznamenávání sestřelů několikrát změnil svoji podobu, tato odpovídá začátku roku 1945. Stroj nese na všech plochách nátěr střední mořskou šedou spolu s tmavě zelenými poli na horních a částečně bočních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | De Havilland |
Typ letounu | De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Bannock, Russell |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | HR147 |
Taktické označení / imatrikulace | TH Z |
Jméno stroje | Hairless Joe |
Jednotka | 406. (kanadská) peruť RAF [1941-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.01.1945 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Mosquito FB Mk.VI sériového čísla HR147 s kódem TH-Z a jménem "Hairless Joe" sloužil u 406. kanadské perutě. Šlo o osobní stroj velitele perutě Russe Bannocka. Emblém na přídi i systém zaznamenávání sestřelů několikrát změnil svoji podobu, tato odpovídá začátku roku 1945. Stroj nese na všech plochách nátěr střední mořskou šedou spolu s tmavě zelenými poli na horních a částečně bočních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#611849Verze : 1
Rad
MOD
Lehká bombardovací Mosquita FB Mk.VI (čs. označení B-36) od 1. letky Leteckého pluku 24 "Biskajského" na letišti Plzeň-Bory. V popředí stroj MM416 (IY-10). Od Velké Británie bylo získáno celkem 24 Mosquit FB Mk.VI (B-36) a dva kusy cvičné verze T Mk.III (CB-36).
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#25315Verze : 0
Fotografie Mosquita FB Mk.VI ve výzbroji 1. perutě RAAF letiště Morotai Island.
zdroj uveden výše
zdroj uveden výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#225607Verze : 0
Vláďa
MOD
Mosquito FB Mk.VI MM417/EG-T 487. peruti. Při útoku na odpalovací rampy V-1 u Les Hayes byl 26. 3. 1944 zasažen flakem a musel nouzově přistát u Hunsdonu.
Zdroj:
anonymous-generaltopics.blogspot.com
www.dehavilland.ukf.net
Zdroj:
anonymous-generaltopics.blogspot.com
www.dehavilland.ukf.net
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#352868Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.