Aiči D1A2-K [Susie]

Aichi D1A2-K
愛知 D1A2-K
     
Název:
Name:
Aiči D1A2-K Aichi D1A2-K
Originální název:
Original Name:
九六練習用爆撃機(D1A2-K)
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1941 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
68 konverzí
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1522 kg 3355 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2200 kg 4850 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,400 m 37ft 4,81in
Délka:
Length:
9,300 m 30ft 6,13in
Výška:
Height:
3,410 m 11ft 2,25in
Plocha křídla:
Wing Area:
34,70 m2 373.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
63,41 kg/m2 12.99 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Hikari 1 o vzletovém výkonu 537 kW (730 k) a 493 kW (670 k) v h= 3 500.
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 000 mm
Nakajima Hikari 1, nine-cylinder air-cooled radial, rated at 720 hp for take-off and 661 hp at 11,485 ft,
driving a two-blade fixed-pitch propeller with a diameter of 9ft 10,11in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
535 l 118 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
315 km/h v 3000 m 192 mph in 10499 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
230 km/h v 1000 m 137.9 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,3 min do 3000 m 7,3 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7020 m 23031 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Type 92 ráže 7,69 mm
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,69 mm
Pumový náklad: do 310 kg (1x250 kg pod trupem a 2x30 kg pod křídly).
One fixed forward-firing 0.303 inch Type 92 machine-guns in the engine cowling and
one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun.
Bomb-load: Up to 683 lb bombs (One 551 lb bomb under the fuselage, and two 66 lb bombs under the wings).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
九六練習用爆撃機(D1A2-K) Námořní cvičný bombardér Typ 96 (D1A2-K)
Spojenecké kódové jméno Susie
九六練習用爆撃機(D1A2-K) Navy Type 96 Trainer Carrier Bomber (D1A2-K)
Allied code name was "Susie"
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, p. 268-270, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, Reprinted, 1990, ISBN: 0-87021-313-X
Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press; Anapolis, rok 1990, ISBN: 1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Lubomír Vejřík, Vzestup a pád orlů Nipponu 1931-1941 Prolog, Vydání Svět křídel Cheb, první vydání, rok 1994, ISBN 80-85280-26-4
L+K 20/1987, str. 25, Václav Němeček, Letadla 39-45, Aichi D1A
http://www.combinedfleet.com/ijna/d1a.htm
http://www.aviastar.org/air/japan/aichi_d1a.php
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=561
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=573
http://avia.russian.ee/air/japan/aichi_d1a.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-D1A2-K-Susie-t86279#319710 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více