Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
SU-5-2
Originální název:
Original Name:
СУ-5-2
Kategorie:
Category:
samohybná houfnice
Výrobce:
Producer:
Leningradský závod pokusného strojírenství S. M. Kirova, Leningrad /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1+9
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1934
Osádka:
Crew:
1+4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
10050 kg
Celková délka:
Overall Length:
4840 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2440 mm
Celková výška:
Overall Height:
2560 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
380 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
T-26 (licence Armstrong-Siddeley)
- čtyřdobý, zážehový čtyřválcový boxer,
o objemu 6 600 cm3
Výkon:
Power:
66 kW při 2100 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
5+1, mechanická
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
28 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
15 km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
170 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
32 °
Boční náklon:
Side Slope:
35 °
Překročivost:
Trench Crossing:
2 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,75 m
Brodivost:
Fording Depth:
0,8 m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
vz.1910/30 (12,8/L)
- ráže: 122 mm
- odměr: 30°
- náměr: -5°, +60°
- úsťová rychlost: 335 m/s
Vedlejší:
Secondary:
-
Uživatelské státy:
User States:
SSSR
Poznámka:
Note:
objem nádrží: 182 litrů
pancéřování: 6-15 mm
Zdroje:
Sources:
SVIRIN, M.: Samochodky Stalina, Eksmo, Moskva 2008
KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999
KOLOMIJEC, Maksim: T-26-ťažolaja suďba legkogo tanka, Eksmo, Moskva 2007
URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-5-2-t86257#330771Verze : 0
MOD
V roku 1934 bol rozbehnutý projekt vytvorenia typovej rady samohybných diel na podvozku ľahkého tanku T-26. Z podvozku bola odstránená veža a na vzniknutom mieste mali byť do malých otvorených nadstavieb lafetované rôzne druhy diel. Hrúbka pancierovania nadstavieb mala dosahovať 6-15 mm. Podľa druhu použitej výzbroje sa SU-5 delí na tri verzie.
Hlavným konštruktérom bol S.Ginsburg. Bolo vyrobená overovacia séria 15 kusov strojov všetkých verzií. Počet vyrobených kusov tej ktorej verzie nieje známy (niektoré zdroje tvrdia, že vzniklo po 5 kusov z každej verzie). Stroje boli vyrobené v Leningrade, v závode č.185 S.M.Kirova. Stroje prešli vojenskými skúškami a boli i prijaté do výzbroje, ale sériovo sa nazačali vyrábať. Veľké kanóny boli pre podvozok neúmernou záťažou a dochádzalo k častým poruchám. Udáva sa, že stroje bojovali pri Chalkin Gole a neskôr v obliehanom Leningrade.

Zdroje:
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 4, SSSR 1919-1945 II.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2002, ISBN 80-86158-18-7
https://rkkaww2.armchairgeneral.com/

Převzato z původního příspěvku od autora: brano při dělení tématu SU-5, cimbal 16.07.2009
URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-5-2-t86257#319506Verze : 0
MOD
SU-5-2



Zdroj
BARJATINSKIJ, M.B.: Legkij tank T-26, Broněkolekcija-Spec. No.2, Modělist-Konstruktor Moskva, 2003

SOV - SU-5-2 - SU-5-2
čtyřpohledový nákres

SU-5-2
čtyřpohledový nákres

SOV - SU-5-2 - SU-5-2
přehlídka v Chabarovsku 1937

SU-5-2
přehlídka v Chabarovsku 1937

URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-5-2-t86257#326012Verze : 0
MOD
SU-5-2



Výzbroj tvorila divízna húfnica vzor 1910/30 ráže 122 mm L/12,8. Odmer mal hodnotu 15° na obe strany, námer v rozsahu -3° až +60°.
SOV - SU-5-2 -


SOV - SU-5-2 -


SOV - SU-5-2 -


SOV - SU-5-2 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-5-2-t86257#73718Verze : 0
MOD