Micubiši 1MF5A

Mitsubishi 1MF5A / 三菱1MF5A
     
Název:
Name:
Micubiši 1MF5A Mitsubishi 1MF5A
Originální název:
Original Name:
三菱1MF5A水上练习
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1928 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
malé množství / small amount
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1928
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
772 kg 1702 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1135 kg 2502 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1290 kg 2844 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,840 m 29ft 0,02in
Délka:
Length:
6,880 m 22ft 6,87in
Výška:
Height:
2,997 m 9ft 9,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
28,89 m2 310.97 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
39,29 kg/m2 8.05 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši "Hi"šiki (Hispano Suiza 8) kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o vzletovém výkonu 221 kW (300 k)
Vrtule dvoulistá dřevěná o průměru 2 743 mm
Mitsubishi "Hi"shiki (Hispano-Suiza) eight-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated at 296 hp for take-off,
driving a two-blade wooden propeller of the diameter 9ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
255 l 56.1 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
225 km/h v 0 m 139.8 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,66 min do 2000 m 4,66 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m 19685 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 2,67 h


Palubní cvičný letoun se zasouvacím? kolovým podvozkem a pod křídly byly dva odpružené nafukovací plováky umožňující nouzové přistání na vodní hladinu.
- Námořní cvičný letoun typ 10-2.
- Námořnictvo předalo šest těchto letadel civilním uživatelům
Endurance: 2 hours 40 minutes


Carrier trainer version with jettisonable wheeled undercarriage and floats under wings to allow safe ditching. Navy designation Type 10-2.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Company Ltd., First Edition (August 1, 1990), ISBN: 1-55750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
http://www.airwar.ru/enc/fww1/1mf.html
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-1MF5A-t86243#319430 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více