Zugsführer Adolf Bláha
* 06. 12. 1893, Plzeň, Čechy
+ 12. 04. 1957, Praha, Čechy
Pilot K. u K. Luftfahrtruppe
Jednotky: Flik 1, Flik 3J
Narodil se 6. prosince 1893 v Plzni. V březnu 1917 nastupuje do letecké školy v Clostenburgu. Po jejím absolvování dostává rakouské pilotní osvědčení číslo 958, dne 10. srpna 1917. Následně je poslán k Flik 1 ve Vídeňském Novém Městě. Po nějaké době je přeložen k Flik 3J. Velitelem Flik 3J byl od 9. června 1918 do konce války Oberleutnant Friedrich Navratil.
Vyhlášení konce války ho zastihlo na letišti v Innsbrucku, kam byla jednotka začátkem listopadu 1918 přesunuta z Jižních Tyrol.
Dne 21. listopadu 1918 dezertoval s druhým osobním letadlem velitele jednotky, s letadlem Albatros D.III (Oef) 253.116. Spolu s ním dezertoval Zugsführer Béla Mayer s letadlem Albatros D.III (Oef) 253.114. Oba pravděpodobně důsledkem navigační chyby za špatného počasí přistáli ve Schlieren u Curychu ve Švýcarsku. Zde byly piloti internováni. Až v březnu 1919 byl Adolf Bláha propuštěn a vrátil se do Čech, kde vstoupil do armádního letectva.
Dne 2. října 1919, obdržel četař Adolf Bláha od MNO 1.000 franků na výdaje spojené s přelétnutím stroje Albatros ze Švýcarska. 28. října 1919 stroj převzal a druhý den v poledne 29. října 1919 odstartoval. Po čtyř hodinách letu přistál v Plzni. Dne 1. listopadu 1919 přelétl stroj do Prahy na letiště ve Kbelích. Ráno 3. listopadu 1919 s letounem havaroval při pokusu o nouzové přistání. Letoun byl krom motoru zcela zničen. On byl jen lehce zraněn.
Ve armádě zůstal až do roku 1925, kdy odešel do zálohy. Bydlel v Praze a zemřel 12. dubna 1957. Byl držitelem československého "pilotského" diplomu č. 131.
Zdroje:
www.feudal.cz
Vlastní poznámky
* 06. 12. 1893, Plzeň, Čechy
+ 12. 04. 1957, Praha, Čechy
Pilot K. u K. Luftfahrtruppe
Jednotky: Flik 1, Flik 3J
Narodil se 6. prosince 1893 v Plzni. V březnu 1917 nastupuje do letecké školy v Clostenburgu. Po jejím absolvování dostává rakouské pilotní osvědčení číslo 958, dne 10. srpna 1917. Následně je poslán k Flik 1 ve Vídeňském Novém Městě. Po nějaké době je přeložen k Flik 3J. Velitelem Flik 3J byl od 9. června 1918 do konce války Oberleutnant Friedrich Navratil.
Vyhlášení konce války ho zastihlo na letišti v Innsbrucku, kam byla jednotka začátkem listopadu 1918 přesunuta z Jižních Tyrol.
Dne 21. listopadu 1918 dezertoval s druhým osobním letadlem velitele jednotky, s letadlem Albatros D.III (Oef) 253.116. Spolu s ním dezertoval Zugsführer Béla Mayer s letadlem Albatros D.III (Oef) 253.114. Oba pravděpodobně důsledkem navigační chyby za špatného počasí přistáli ve Schlieren u Curychu ve Švýcarsku. Zde byly piloti internováni. Až v březnu 1919 byl Adolf Bláha propuštěn a vrátil se do Čech, kde vstoupil do armádního letectva.
Dne 2. října 1919, obdržel četař Adolf Bláha od MNO 1.000 franků na výdaje spojené s přelétnutím stroje Albatros ze Švýcarska. 28. října 1919 stroj převzal a druhý den v poledne 29. října 1919 odstartoval. Po čtyř hodinách letu přistál v Plzni. Dne 1. listopadu 1919 přelétl stroj do Prahy na letiště ve Kbelích. Ráno 3. listopadu 1919 s letounem havaroval při pokusu o nouzové přistání. Letoun byl krom motoru zcela zničen. On byl jen lehce zraněn.
Ve armádě zůstal až do roku 1925, kdy odešel do zálohy. Bydlel v Praze a zemřel 12. dubna 1957. Byl držitelem československého "pilotského" diplomu č. 131.
Zdroje:
www.feudal.cz
Vlastní poznámky