Main Menu
User Menu

Ha-214 / MK10A (Ha-42-21)

ハ214 (ハ42-21)

     
Název:
Name:
Micubiši Ha-214 (Ha-42-21)
Originální název:
Original Name:
三菱 ハ214 (ハ42-21)
Kategorie:
Category:
hvězdicový motor
Výrobce:
Producer:
三菱重工業株式会社 - Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki-Kaisha, Kobe
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Použití:
Use:
Mitsubishi Ki-67-II,
Rikugun Ki-93
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
18
Hmotnost:
Weight:
1260 kg
Celková délka:
Overall Length:
1842 mm
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
1340 mm
Celková výška:
Overall Height:
- mm
Vrtání:
Bore:
150 mm
Zdvih:
Stroke:
170 mm
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
54,1 l
Palivo:
Fuel:
benzín a oktanovým číslem 90
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
nízkotlaké vstřikování paliva
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,7 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování jednostupňovým dvourychlostním odstředivým kompresorem.
Chlazení:
Cooling:
vzduchem
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1839 kW při 2600 ot/min
Poznámka:
Note:
Výkony:
vzletový: 1 839 kW (2 500 k) při 2 600 ot./min při plnícím tlaku 0,8 baru (+600 mm Hg)
maximální:
I. převodový stupeň kompresoru 1 692 kW (2 300 k) v h= 2 000 m při 2 500 ot./min a plnícím tlaku 0,4 baru (+300 mm Hg)
II. převodový stupeň kompresoru 1 471 kW (2 000 k) v h= 6 400 m při 2 500 ot./min a plnícím tlaku +300 mm Hg.


Motor byl vybaven zařízením pro vstřik vody a metanolu.


Ventilový rozvod OHV, jeden sací a jeden výfukový ventil v každé hlavě válce.
Zdroje:
Sources:
Matsuoka Hisamitsu and Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005, ISBN 4-89522-461-9.
https://ja.wikipedia.org/wiki/
https://rikukaigunki.nobody.jp/engine/mitubisi.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Ha-214-MK10A-Ha-42-21-t85910#317755Verze : 0
MOD