Název: Name: | Messerschmitt Bf 108 A | Messerschmitt Bf 108 A |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 108 A | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | other category |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.1935 Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 7 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 27.04.1934 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 560 kg | 1235 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1060 kg | 2337 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,31 m | 33ft 9,91in |
Délka: Length: | 8,06 m | 26ft 5,31in |
Výška: Height: | 2,10 m | 6ft 10,68in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,00 m2 | 172.22 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 66,25 kg/m2 | 13.57 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hirth HM 8 U o výkonu 165 kW/225 koní Vrtule trojlistá stavitelná VDM | Hirth HM 8 U, power 222 hp three-bladed variable-pitch propeller VDM |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 301 km/h v ? m | 187 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 265 km/h v ? m | 164.7 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4 min do 1000 m | 4 min to 3281 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | 13123 ft |
Dolet: Range: | 800 km | 497.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | • Letoun měl celokovovou konstrukci a zatahovací podvozek • Pro konstrukci Bf 108 bylo použito sportovního letounu BFW M 37. který byl stavěn pro Rumunsko • Tyto dvoumístné stroje se v roce 1934 zúčastnily závodu Challenge de Tourisme International, ale neumístnily se dobře • Německá sportovní pilotka Elly Beinhorn dala letounu Bf 108 jméno Taifun | - |
Zdroje: Sources: | Hitchcock, Thomas H. Taifun, Monogram Close-Up 5. Monogram Aviation Publications, Boylston 1979. ISBN 0-914144-05-7. Fleischer, Seweryn. Messerschmitt Bf 108 Taifun. Wydawnictwo Militaria, Warszawa 2002. ISBN 83-7219-126-3. Nowarra, Heinz J. Die deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 3: Flugzeugtypen Henschel-Messerschmitt. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5467-9. www.eads.net http://de.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Bf_108 www.preservedaxisaircraft.com http://www.cofe.ru/avia/M/photos_avia_M-73.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Fotografie ze závodu Challenge de Tourisme International