Micubiši Ki 21-IIb [Sally, Gwen]

Mitsubishi Ki-21-IIb / キ21-II乙 九七式重型爆击机
     
Název:
Name:
Micubiši Ki 21-IIb Mitsubishi Ki 21-IIb
Originální název:
Original Name:
キ21-II乙 九七式重型爆击机
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1944 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
688
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1942
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6170 kg 13603 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9710 kg 21407 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
10565 kg 23291 lb
Rozpětí:
Wingspan:
22.500 m 73ft 9.8in
Délka:
Length:
16,000 m 52ft 5.9in
Výška:
Height:
4,350 m 14ft 3,25in
Plocha křídla:
Wing Area:
69,60 m2 752.4 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
139,51 kg/m2 28.57 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši typ 100 Ha-101 o vzletovém výkonu 1 103 kW (1500 k)
vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček
Mitsubishi Type 100 Ha-101, power 1480 hp
three-blade metal variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3 135 l 690 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
485 km/h v 4720 m 302 mph in 15486 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
380 km/h v 5000 m 236 mph in 16405 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6,0 m/s 1181.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13,25 min do 6000 m 13,25 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32800 ft
Dolet:
Range:
1500 km 932.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2700 km 1677.7 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 1 ráže 12,7 mm ve hřbetní střelecké věži
4 - 5x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm na těchto pozicích
1x příď
2x boční okna
1x spodní střeliště
1x dálkově ovládané střeliště na zádi
Pumový náklad 750 - 1 000 kg
4-5x 0.303 in flexible Type 89 Model 1 machine guns in nose, ventral, beam and tail positions
1x 0.50 in Type 1 Heavy Machine Gun in dorsal turret
2,205 lb bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- 九七式重爆撃機 / Kyunana-shiki jubakugekiki / Armádní těžký bombardovací letoun typ 97 model 2b
- Spojenecké kódové jméno - Gwen / Sally
- Poslední verze typu Ki-21, byl odstraněn dlouhý "skleník" na hřbetě a na jeho místě je instalována mechanicky ovládaná střelecká věž.
- 九七式重爆撃機 / Kyunana-shiki jubakugekiki / Army Type 97 Heavy Bomber, Model IIB
- Allied codename: "Gwen" / "Sally"
- Final production version based on Ki-21-IIa with modified canopy, clear upper cabin replaced by rotating turret.
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, rok 1990 ISBN-13: 978-1557505637
www.xs4all.nl
http://www.j-aircraft.com/faq/ki21.htm
www.ww2aircraft.net
http://www.airwar.ru/enc/bww2/ki21.html
koapp.narod.ru
avia.russian.ee
http://www.go2war2.nl/artikel/163/3
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-IIb-Sally-Gwen-t8539#103354 Verze : 0
Mitsubishi Ki-21-IIb
- / - / Gwen or Sally
九七式重爆撃機 / Kyunana-shiki jubakugekiki / Armádní těžký bombardovací letoun typ 97 model 2b


Historie:
Mitsubishi Ki-21-IIa byl vyráběn od prosince 1940 měl vyšší výkony než předchozí verze a to díky novým výkonnějším motorům Mitsubishi Ha-101 o výkonu 1 520 koní, po vyhodnocení zkušeností od bojových útvarů byl odsraněn charakteristický skleník a na hřbet byla posazena střelecká věž s kulometem typ 1 ráže 12,7 mm s 1 026 náboji.
Dále byla zlepšena ochrana trupových nádrží. Letadlo se vyrábělo do září 1944 a v této verzi bylo vyrobeno 1 282 ks. Pro verzi Ki-21-IIb spojenci začali používat kódové jméno Gwen, až později se zjistilo, že to je verze Sally.
Operační nasazení: Tyto verze byly použity jak v Číně tak i v bojích proti spojeneckým vojskům na úzení Siamu, Thajska a Filipín, kde Sally odváděla poměrně dobrou práci, ale například při nasazení nad Barmou, kde bylo protivníkovo stíhací letectvo se Sally dostala do pozice poměrně snadného cíle. Po roce 1942 je již zastaralým a nevyhovujícím typem, ale náhrada za ni nebyla k dispozici.
Letouny Ki-21-I a Ki-21-II byly upravovány do podoby civilních dopravních strojů MC 21-I a MC 21-II, samozřejmě již bez střelišť. Ki-21 sloužil také jako zdroj konstrukčních celků pro vojenský dopravní Mitsubishi Ki-57 Topsy.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-IIb-Sally-Gwen-t8539#219166 Verze : 0
Krásná fotografie Ki-21-IIb Sally za letu nad mořem
Micubiši Ki 21-IIb [Sally, Gwen] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-IIb-Sally-Gwen-t8539#103357 Verze : 0
Náčrteky Mitsubishi Ki-21-IIb
Micubiši Ki 21-IIb [Sally, Gwen] -


Micubiši Ki 21-IIb [Sally, Gwen] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-IIb-Sally-Gwen-t8539#103355 Verze : 0
.
Micubiši Ki 21-IIb [Sally, Gwen] - Ki 21-IIb Gwen, který sloužil v létě 1944 u 3. chútai 14. sentai (3. letky 14. pluku). 14. sentai tehdy operoval v oblasti Jižního Pacifiku. Stroj nesl kamufláž na horních a bočních plochách tvořenou tenkými nastříkanými provazci tmavé zelené na kovovém povrchu letounu.

Ki 21-IIb Gwen, který sloužil v létě 1944 u 3. chútai 14. sentai (3. letky 14. pluku). 14. sentai tehdy operoval v oblasti Jižního Pacifiku. Stroj nesl kamufláž na horních a bočních plochách tvořenou tenkými nastříkanými provazci tmavé zelené na kovovém povrchu letounu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-IIb-Sally-Gwen-t8539#584332 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více