Název: Name: | AM-70 | |
Originální název: Original Name: | AM-70 | |
Kategorie: Category: | mostní automobil | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR VOP-026, Šternberk | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp / prototype | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.2008 | |
Obsluha: Crew: | 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | | |
Podvozek: Chassis: | Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | ? kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 33 700 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 12 500 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 3 350 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 3 530 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 380 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 1 950 mm - 3 250 mm - 1 450 mm | |
Rozchod: Track: | 2 072 mm (přední nápravy), 2 072 mm (zadní nápravy) | |
Pohon: Propulsion: | | |
Typ: Type: | Tatra T3C-928-90 - vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3 - počet válců: 8 - objem válců: 12 667 cm3 - maximální točivý moment: 2100 Nm při 1000 ot/min - maximální výkon: 300 kW při 1800 ot/min | |
Převodovka: Gearbox: | Tatra 14 TS 210 - synchronizovaná převodovka - počet rychlostí (vpřed+vzad): 14+2 | |
Spojka: Clutch: | MFZ 1x430 - jednolamelová s průměrem 430 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 420 l | |
Výkony: Performance: | | |
Rychlost na silnici: Road Speed: | 85 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | ? l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 600+ km (?) | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | | |
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | 15°/18° | |
Svah: Gradient: | 30° | |
Boční náklon: Side Slope: | 25° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,5 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,75 m | |
Nástavba: Superstructure: | nůžkový most se zatížitelností v třídě MLC 70: - délka mostního pole: 13 500 mm - šířka mostního pole: 4 000 mm - délka podpěr: 5 650 mm - maximální délka mostu: 108 m (8 polí) - průjezd pásové techniky do hmotnosti: 63 500 kg - průjezd návěsové soupravy do hmotnosti: 73 020 kg | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Infodeska, IDET 2009 |
URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-70-automobil-mostni-t84844#322545Verze : 3
Martin Smíšek
MOD
AM-70
Automobil mostní AM-70 je určen k přemosťování suchých i vodních překážek pro potřeby přepravy techniky s parametry v MLC 70 (Military Load Classification) dle STANAG 2021. K tomu využívá vezené mostní konstrukce, která umožňuje plynulé spojování jednotlivých mostních polí. Mostní automobil je vybaven buldozerovou radlicí, která je určená k úpravám terénu pro stavbu mostu a pro úpravy příjezdových komunikací.
Souprava čtyř vozidel AM-70 je schopna zřídit most na pevných podpěrách o celkové délce 54 metrů k zabezpečení přepravy tankové a automobilní vojenské techniky přes suché i mokré překážky s maximální hloubkou do 5,65 metru. Zatížitelnost ocelového mostu v MLC 70 podle STANAG 2021 zaručuje přejezd pásových vozidel do 63,5 tuny a tahačů s podvalníkem do 73,02 tuny do rychlosti 20 km/h.
Řešení projektu bylo zahájeno v červenci 2005 a ukončeno v prosinci 2008. Náklady za celou dobu řešení programu činily 82 856 000 Kč (vše hrazeno z veřejných financí). Jako hlavní řešitel působila vyškovská divize VTÚPV státního podniku VOP-026. Výrobu zajišťoval jeho mateřský závod ve Šternberku.
Konstrukce nůžkového mostu přímo vychází z koncepce použité u mostního automobilu AM-50. Zesílením bylo dosaženo zatížitelnosti mostu ve třídě MLC-70, k dalším rozdílům patří úprava podpěr do tvaru A a použití hydraulických prvků (místo mechanických) pro pokládání/zvedání mostu. Nástavba je namontována na podvozku Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R s kabinou o balistické ochraně Level 1 podle STANAG 4569.
Vojskové zkoušky mostního automobilu AM-70 byly ukončeny zhruba na konci dubna 2009. Vyroben byl pouze jeden automobil a tři mosty. Jeden z nich byl zřejmě (neopravitelně ?) poškozen při zkouškách a nakonec měl skončit v areálu VOP-026 ve Šternberku. 151. ženijní prapor má ve své výzbroji pouze jediný automobil AM-70 a dva mosty.
(VOP 026 / VTÚPV)
(VOP 026 / VTÚPV)
(VOP 026 / VTÚPV)
(VOP 026 / VTÚPV)
Automobil mostní AM-70 je určen k přemosťování suchých i vodních překážek pro potřeby přepravy techniky s parametry v MLC 70 (Military Load Classification) dle STANAG 2021. K tomu využívá vezené mostní konstrukce, která umožňuje plynulé spojování jednotlivých mostních polí. Mostní automobil je vybaven buldozerovou radlicí, která je určená k úpravám terénu pro stavbu mostu a pro úpravy příjezdových komunikací.
Souprava čtyř vozidel AM-70 je schopna zřídit most na pevných podpěrách o celkové délce 54 metrů k zabezpečení přepravy tankové a automobilní vojenské techniky přes suché i mokré překážky s maximální hloubkou do 5,65 metru. Zatížitelnost ocelového mostu v MLC 70 podle STANAG 2021 zaručuje přejezd pásových vozidel do 63,5 tuny a tahačů s podvalníkem do 73,02 tuny do rychlosti 20 km/h.
Řešení projektu bylo zahájeno v červenci 2005 a ukončeno v prosinci 2008. Náklady za celou dobu řešení programu činily 82 856 000 Kč (vše hrazeno z veřejných financí). Jako hlavní řešitel působila vyškovská divize VTÚPV státního podniku VOP-026. Výrobu zajišťoval jeho mateřský závod ve Šternberku.
Konstrukce nůžkového mostu přímo vychází z koncepce použité u mostního automobilu AM-50. Zesílením bylo dosaženo zatížitelnosti mostu ve třídě MLC-70, k dalším rozdílům patří úprava podpěr do tvaru A a použití hydraulických prvků (místo mechanických) pro pokládání/zvedání mostu. Nástavba je namontována na podvozku Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R s kabinou o balistické ochraně Level 1 podle STANAG 4569.
Vojskové zkoušky mostního automobilu AM-70 byly ukončeny zhruba na konci dubna 2009. Vyroben byl pouze jeden automobil a tři mosty. Jeden z nich byl zřejmě (neopravitelně ?) poškozen při zkouškách a nakonec měl skončit v areálu VOP-026 ve Šternberku. 151. ženijní prapor má ve své výzbroji pouze jediný automobil AM-70 a dva mosty.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(VOP 026 / VTÚPV)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(VOP 026 / VTÚPV)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(VOP 026 / VTÚPV)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(VOP 026 / VTÚPV)
URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-70-automobil-mostni-t84844#312768Verze : 8
Martin Smíšek
MOD
AM-70 (F 43-07) nedlouho po skončení vojskových zkoušek, květen 2009.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-70-automobil-mostni-t84844#312772Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
AM-70 na IDETu 2011
Podle ústní informace ve výzbroji AČR je jeden prototyp automobilního mostního pokladače a dva prototypové mosty.
Jeden z mostů je vybaven výsuvnou hydraulickou opěrou pro práci do maximální hloubky dna 5 m.
Fotografie vlastní.
Infodesky IDET 2011.
Pravá strana mostního pokladače.
Vojenské evidenční číslo vozidla.
Pravá strana v kabině vozidla. Výrobní štítek firmy Tatra.
Pravá strana vozidla. Výrobní číslo umístěné na rámu dveří pancéřové kabiny.
Levá strana vozidla. Výrobní štítek nástavby vozidla.
Levá strana vozidla. Výrobní štítek rámu mostního pokladače.
Výrobní štítek nůžkového mostu s opěrami.
Výrobní štítek radlice.
Podle ústní informace ve výzbroji AČR je jeden prototyp automobilního mostního pokladače a dva prototypové mosty.
Jeden z mostů je vybaven výsuvnou hydraulickou opěrou pro práci do maximální hloubky dna 5 m.
Fotografie vlastní.
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Infodesky IDET 2011.
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pravá strana mostního pokladače.
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Vojenské evidenční číslo vozidla.
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pravá strana v kabině vozidla. Výrobní štítek firmy Tatra.
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pravá strana vozidla. Výrobní číslo umístěné na rámu dveří pancéřové kabiny.
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Levá strana vozidla. Výrobní štítek nástavby vozidla.
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Levá strana vozidla. Výrobní štítek rámu mostního pokladače.
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Výrobní štítek nůžkového mostu s opěrami.
Období | - |
Typ stroje | CZE - AM-70 (automobil mostní) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Výrobní štítek radlice.
URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-70-automobil-mostni-t84844#400908Verze : 0
Jiří Tintěra
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.