Název: Name: | Curtiss F8C-4 Helldiver | |
Originální název: Original Name: | Curtiss F8C-4 Helldiver | |
Kategorie: Category: | víceúčelový bojový letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1929-DD.MM.1930 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1929-DD.MM.1930 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 26 (A8314, A8421/8445) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.04.1929 XF8C-4 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1140 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1713 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1922 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.75 m | |
Délka: Length: | 7.92 m | |
Výška: Height: | 3.10 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 28.61 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1340-88 o výkonu 336 kW dvoulistá kovová vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 515 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 220.5 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 186.7 km/h v 1829 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5.2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6 min do 1524 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6035 m | |
Dolet: Range: | 727.4 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,62mm kulomet Browning v horním křídle 2x dvojitý 7,62mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff 227 kg bomb | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0 Bowers, P. M.: Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8 Jones, LLoyd S.: U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7 https://www.aerofiles.com/_curt.html https://www.airwar.ru/enc/fww1/f8c.html |
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss F8C-4 Helldiver |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 1-F-9 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací peruť 1B [1927-1934] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1930 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F8C-4-Helldiver-t84535#310794Verze : 0
Aubi
MOD
V dubnu 1929 byl námořnictvu předán druhý prototyp Helldiveru, označený XF8C-4. Od předchozího XF8C-2 se z vnějšku odlišoval hlavně nahrazením ostruhy kolečkem s olejopneumatickým odpružením. Brzy poté byl následován pětadvaceti sériovými stroji, které v průběhu roku 1930 nastoupily do služby u stíhací letky VF-1B na letadlové lodi USS Saratoga. Letové vlastnosti a odolná konstrukce původně piloty nadchly natolik, že přehlíželi nedostatky konstrukce, které se ale brzy projevily. Hlavním problémem byl výrazný pokles ve výkonech mezi prototypy a plně vybavenými sériovými stroji, které nedokázaly držet krok se svými jednomístnými protějšky a při letech ve smíšené formaci, kterou vyžadovala taktika se jim jednomístné stroje musely přizpůsobovat. Problémy činily také přehřívající se motory, nedostatečný dolet a potah ocasních ploch, který se při střemhlavém letu trhal. Nehodily se tak k hlavnímu úkolu, pro který byly objednány, a již v lednu 1932, tedy po roce provozu, byly přesunuty k námořní letecké rezervě v Long Beach, kde vydržely až do poloviny 30. let. Další stroje, mezitím objednané jako upravené F8C-5, byly dokončeny bez přistávacích háků a přiděleny námořní pěchotě. Pověst VF-1B ale zatím dosáhla Hollywoodu, a letka a její Helldivery si zahrála ve filmu, příznačně nazvaném Hell Divers, jehož hlavní hvězdou byl Clark Gable.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Curtiss F8C-4 Helldiver |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F8C-4-Helldiver-t84535#428490Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.