Main Menu
User Menu

Curtiss F8C-4 Helldiver

     
Název:
Name:
Curtiss F8C-4 Helldiver
Originální název:
Original Name:
Curtiss F8C-4 Helldiver
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1930 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
26 (A8314, A8421/8445)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1929 XF8C-4
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1140 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1713 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1922 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9.75 m
Délka:
Length:
7.92 m
Výška:
Height:
3.10 m
Plocha křídla:
Wing Area:
28.61 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-88 o výkonu 336 kW
dvoulistá kovová vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
515 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
220.5 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
186.7 km/h v 1829 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5.2 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6 min do 1524 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6035 m
Dolet:
Range:
727.4 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet Browning v horním křídle
2x dvojitý 7,62mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff

227 kg bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
Bowers, P. M.: Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8
Jones, LLoyd S.: U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7
https://www.aerofiles.com/_curt.html
https://www.airwar.ru/enc/fww1/f8c.html

Curtiss F8C-4 Helldiver -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F8C-4-Helldiver-t84535#310794Verze : 0
MOD
V dubnu 1929 byl námořnictvu předán druhý prototyp Helldiveru, označený XF8C-4. Od předchozího XF8C-2 se z vnějšku odlišoval hlavně nahrazením ostruhy kolečkem s olejopneumatickým odpružením. Brzy poté byl následován pětadvaceti sériovými stroji, které v průběhu roku 1930 nastoupily do služby u stíhací letky VF-1B na letadlové lodi USS Saratoga. Letové vlastnosti a odolná konstrukce původně piloty nadchly natolik, že přehlíželi nedostatky konstrukce, které se ale brzy projevily. Hlavním problémem byl výrazný pokles ve výkonech mezi prototypy a plně vybavenými sériovými stroji, které nedokázaly držet krok se svými jednomístnými protějšky a při letech ve smíšené formaci, kterou vyžadovala taktika se jim jednomístné stroje musely přizpůsobovat. Problémy činily také přehřívající se motory, nedostatečný dolet a potah ocasních ploch, který se při střemhlavém letu trhal. Nehodily se tak k hlavnímu úkolu, pro který byly objednány, a již v lednu 1932, tedy po roce provozu, byly přesunuty k námořní letecké rezervě v Long Beach, kde vydržely až do poloviny 30. let. Další stroje, mezitím objednané jako upravené F8C-5, byly dokončeny bez přistávacích háků a přiděleny námořní pěchotě. Pověst VF-1B ale zatím dosáhla Hollywoodu, a letka a její Helldivery si zahrála ve filmu, příznačně nazvaném Hell Divers, jehož hlavní hvězdou byl Clark Gable.
Curtiss F8C-4 Helldiver -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F8C-4-Helldiver-t84535#428490Verze : 0
MOD