Curtiss F8C-1 Falcon

Curtiss OC-1 Falcon
     
Název:
Name:
Curtiss F8C-1 Falcon Curtiss F8C-1 Falcon
Originální název:
Original Name:
Curtiss F8C-1 Falcon
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.02.1928 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.02.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6 (A7671-7672, A7945-7948)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1777 kg 3918 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.58 m 38ft
Délka:
Length:
7.90 m 25ft 11in
Výška:
Height:
3.20 m 10ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
32.52 m2 350 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340 Wasp o výkonu 317 kW
dvoulistá kovová vrtule Curtiss-Reed
Pratt & Whitney R-1340 Wasp, power 425 hp
two-blade propeller Curtiss-Reed
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
221.3 km/h v ? m 137.5 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185.1 km/h v 0 m 115 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5273 m 17300 ft
Dolet:
Range:
608.3 km 378 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet ve spodním křídle
1x 7,62mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff
2x fixed .30 machine gun in the lower wing
1x .30 Lewis machine gun on Scarff ring
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
Bowers, P. M.: Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8
Jones, LLoyd S.: U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7
http://www.aerofiles.com/_curt.html
http://www.airwar.ru/enc/fww1/f8c.html

Curtiss F8C-1 Falcon -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F8C-1-Falcon-t84534#310793 Verze : 0
V roce 1927 vypsala letecká složka americké námořní pěchoty požadavek na nový dvoumístný stroj, který měl být schopen stíhání, střemhlavého bombardování i průzkumu. Podle nich mimo jiné vznikl projekt firmy Curtiss, vytvořený jako modifikace řady O-1 Falcon stavěné pro armádu. Vzhledem k požadavkům byly uplatněny prvky z bitevní verze, A-3 - do spodního křídla byly umístěny dva kulomety, střílející těsně mimo okruh vrtule, a pod křídlo také bylo možno umístit pumové závěsníky. Protože námořnictvo v této době začalo preferovat vzduchem chlazené motory, drak byl upraven pro motor Wasp (podobně pro armádu vznikl prototyp XA-4), jinak ale základní konstrukce zůstala stejná - kostra z nýtovaných hliníkových trubek, horní křídlo s vnějšími panely ubíhajícími dozadu. Některé prameny tvrdí, že kulomety v křídlech se objevily až u následující varianty, F8C-3.

30. června byly objednány byly tři stroje, dva z nich (A7671 a A7672) byly dokončeny jako prototypy XF8C-1 (třetí jako dost odlišný XF8C-2), s označením pro stíhací typ zvoleným hlavně proto, že námořnictvo v této době nemělo jinou kategorii vhodnou pro střemhlavé bombardéry. Oba XF8C-1 byly dokončeny na počátku roku 1928, a vzápětí byly následovány dalšími čtyřmi F8C-1 (A7945-7948). A7671 brzy přišel o X v názvu a byl poslán s pozorovací letkou VO-10M do Číny jako součást expedičního sboru, chránícího mezinárodní čtvrť v Šanghaji, a později sloužil u VO-8M v San Diegu. Krátce po převzetí námořní pěchotou byly všechny stroje přejmenovány na pozorovací OC-1, a společně s navazující variantou, F8C-3 neboli OC-2, nasazeny u již jmenovaných jednotek a u VO-7M v Nikaragui. Poslední OC-1, A7947, byl vyřazen v dubnu 1935. Druhý z prototypů, A7672, prošel podobnou službou jako A7671, a v říjnu 1930 byl přestavěn na prototyp XOC-3. V této podobě na něm byla testována instalace motoru Chieftain, s trupem zaobleným po vzoru armádního XO-16. Jako XOC-3 sloužil až do svého vyřazení v dubnu 1932.
Curtiss F8C-1 Falcon -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F8C-1-Falcon-t84534#427729 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více