Main Menu
User Menu

Curtiss F8C-1 Falcon

Curtiss OC-1 Falcon

     
Název:
Name:
Curtiss F8C-1 Falcon
Originální název:
Original Name:
Curtiss F8C-1 Falcon
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.02.1928 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.02.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6 (A7671-7672, A7945-7948)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1777 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11.58 m
Délka:
Length:
7.90 m
Výška:
Height:
3.20 m
Plocha křídla:
Wing Area:
32.52 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340 Wasp o výkonu 317 kW
dvoulistá kovová vrtule Curtiss-Reed
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
221.3 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185.1 km/h v 0 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5273 m
Dolet:
Range:
608.3 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet ve spodním křídle
1x 7,62mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
Bowers, P. M.: Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8
Jones, LLoyd S.: U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7
https://www.aerofiles.com/_curt.html
https://www.airwar.ru/enc/fww1/f8c.html

Curtiss F8C-1 Falcon -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F8C-1-Falcon-t84534#310793Verze : 0
MOD
V roce 1927 vypsala letecká složka americké námořní pěchoty požadavek na nový dvoumístný stroj, který měl být schopen stíhání, střemhlavého bombardování i průzkumu. Podle nich mimo jiné vznikl projekt firmy Curtiss, vytvořený jako modifikace řady O-1 Falcon stavěné pro armádu. Vzhledem k požadavkům byly uplatněny prvky z bitevní verze, A-3 - do spodního křídla byly umístěny dva kulomety, střílející těsně mimo okruh vrtule, a pod křídlo také bylo možno umístit pumové závěsníky. Protože námořnictvo v této době začalo preferovat vzduchem chlazené motory, drak byl upraven pro motor Wasp (podobně pro armádu vznikl prototyp XA-4), jinak ale základní konstrukce zůstala stejná - kostra z nýtovaných hliníkových trubek, horní křídlo s vnějšími panely ubíhajícími dozadu. Některé prameny tvrdí, že kulomety v křídlech se objevily až u následující varianty, F8C-3.

30. června byly objednány byly tři stroje, dva z nich (A7671 a A7672) byly dokončeny jako prototypy XF8C-1 (třetí jako dost odlišný XF8C-2), s označením pro stíhací typ zvoleným hlavně proto, že námořnictvo v této době nemělo jinou kategorii vhodnou pro střemhlavé bombardéry. Oba XF8C-1 byly dokončeny na počátku roku 1928, a vzápětí byly následovány dalšími čtyřmi F8C-1 (A7945-7948). A7671 brzy přišel o X v názvu a byl poslán s pozorovací letkou VO-10M do Číny jako součást expedičního sboru, chránícího mezinárodní čtvrť v Šanghaji, a později sloužil u VO-8M v San Diegu. Krátce po převzetí námořní pěchotou byly všechny stroje přejmenovány na pozorovací OC-1, a společně s navazující variantou, F8C-3 neboli OC-2, nasazeny u již jmenovaných jednotek a u VO-7M v Nikaragui. Poslední OC-1, A7947, byl vyřazen v dubnu 1935. Druhý z prototypů, A7672, prošel podobnou službou jako A7671, a v říjnu 1930 byl přestavěn na prototyp XOC-3. V této podobě na něm byla testována instalace motoru Chieftain, s trupem zaobleným po vzoru armádního XO-16. Jako XOC-3 sloužil až do svého vyřazení v dubnu 1932.
Curtiss F8C-1 Falcon -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F8C-1-Falcon-t84534#427729Verze : 0
MOD