Curtiss F8C-3 Falcon

Curtiss OC-2 Falcon
     
Název:
Name:
Curtiss F8C-3 Falcon Curtiss F8C-3 Falcon
Originální název:
Original Name:
Curtiss F8C-3 Falcon
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.02.1928-DD.04.1928 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1928-DD.04.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
21 (A7949/7969)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1928
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1139 kg 2512 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1894 kg 4175 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.58 m 38ft
Délka:
Length:
8.51 m 27ft 11in
Výška:
Height:
3.12 m 10ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
32.52 m2 350 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340 Wasp o výkonu 317 kW
dvoulistá kovová vrtule Curtiss-Reed
Pratt & Whitney R-1340 Wasp, power 425 hp
two-blade propeller Curtiss-Reed
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
218.9 km/h v ? m 136 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
175.4 km/h v ? m 109 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5.1 m/s 1000 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4999 m 16400 ft
Dolet:
Range:
1050.9 km 653 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet v křídlech
1x dvojitý 7,62mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff
2x fixed .30 Browning machine gun in the upper wing
1x twin .30 Lewis machine gun on Scarff ring
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
Bowers, P. M.: Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8
Jones, LLoyd S.: U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7
http://www.aerofiles.com/_curt.html

Curtiss F8C-3 Falcon -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F8C-3-Falcon-t84519#310749 Verze : 0
F8C-3 postavené na jaře 1928 v podstatě odpovídaly předchozí verzi, F8C-1, a lišily se hlavně dodatečným vojenským vybavením. Byly také převzaty námořní pěchotou, u které nahradily již notně olétané DH-4B/O2B-1. Krátce po převzetí byly podobně jako F8C-1 přejmenovány, na OC-2. Jejich nejvýznamnějším uživatelem se stala letka VO-7M, která sloužila v Nikaragui a která je i nasadila jako průzkumné a bitevní v boji proti sandinovským povstalcům. Posledním přeživším OC-2 byl A7952, sešrotovaný v říjnu 1935 po 2511 nalétaných hodinách.


V roce 1929 se stroje VO-7M objevily i ve filmu Flight režiséra Franka Capry. Jednotka zde v podstatě hrála sama sebe v příběhu silně ovlivněném bitvou o Ocotal z července 1927. Tehdy krátce po zahájení Sandinova povstání byla obležena malá mariňácká posádka, které v klíčový okamžik přilétlo na pomoc několik letadel (šlo ovšem ještě o O2B-1, ne o OC-2), které střelbou a střemhlavým bombardováním (šlo o jeden z prvních případů použití této taktiky) útočníky rozprášily. Scénář měl samozřejmě se skutečnými událostmi společného malinko...
Curtiss F8C-3 Falcon - Tři OC-2 patřící k průzkumné letce VO-8M v letu.

Tři OC-2 patřící k průzkumné letce VO-8M v letu.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F8C-3-Falcon-t84519#427823 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více