Název: Name: | Curtiss AT-4 Hawk | |
Originální název: Original Name: | Curtiss AT-4 Hawk | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1927-DD.MM.1929 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1927-DD.MM.1927 AT-4 DD.MM.1929-DD.MM.1929 P-1D | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 36 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1926 XAT-4 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 838 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1127 1) kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.63 m | |
Délka: Length: | 7.09 2) m | |
Výška: Height: | 2.59 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23.41 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | AT-4: Wright V-720 o výkonu 134 kW P-1D: Curtiss V-1150-3 o výkonu 324 kW dvoulistá vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 202.8 3) km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 172.2 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4.8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | 861 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | P-1D: 1x 7,62mm kulomet Browning | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | P-1D: 1) 1338 kg 2) 6,96 m 3) 251 km/h | |
Zdroje: Sources: | Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8. Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965. United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961. Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964. Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8. http://home.att.net/~jbaugher1/p1.html www.nationalmuseum.af.mil http://www.aerofiles.com/_curt.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
P-1D - přestavěný AT-4
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-AT-4-Hawk-t84510#310703Verze : 0
Aubi
MOD
V roce 1924 se americká armáda rozhodla na základě některých svých hlavních stíhacích typů vytvořit pokračovací cvičný letoun tím, že do nich umístí motor o nižším výkonu. První prototyp Curtiss vytvořil z P-1A 26-296, který byl kvůli tomu pozdržen v továrně, zástavbou motoru Wright-Hispano E (novým označením V-720), z prvoválečných zásob. Vizuálně hlavní rozdíl představoval sotva poloviční chladič, který vystupoval jen mírně pod trup. Armádě byl dokončený stroj předán v červenci 1926 pod označením XAT-4.
V říjnu 1926 bylo objednáno 40 sériových strojů (27-88/97 a 27-213/242), první z nich dorazily k cvičným jednotkám na Kelly Field v květnu 1927. Jako původem stíhací stroje mely ale AT-4 zbytečně robustní konstrukci, která také znamenala velkou hmotnost pro tak slabý motor a velice slabé výkony, a byly dokonce považovány za nebezpečné pro nezkušené piloty. Po krátké službě tedy bylo 35 AT-4 opět přestavěno zástavbou motorů D-12 do podob odpovídající stíhacím P-1B, a byly také vyzbrojeny jedním kulometem. Po přestavbě byly přejmenovány na P-1D, navzdory stíhacímu označení ale nadále sloužily na Kelly Field v Texasu jako pokročilé cvičné.
Posledních pět strojů z původní čtyřicetikusové objednávky nebylo dokončeno jako AT-4, ale jako AT-5 s motory Wright J-5.
V říjnu 1926 bylo objednáno 40 sériových strojů (27-88/97 a 27-213/242), první z nich dorazily k cvičným jednotkám na Kelly Field v květnu 1927. Jako původem stíhací stroje mely ale AT-4 zbytečně robustní konstrukci, která také znamenala velkou hmotnost pro tak slabý motor a velice slabé výkony, a byly dokonce považovány za nebezpečné pro nezkušené piloty. Po krátké službě tedy bylo 35 AT-4 opět přestavěno zástavbou motorů D-12 do podob odpovídající stíhacím P-1B, a byly také vyzbrojeny jedním kulometem. Po přestavbě byly přejmenovány na P-1D, navzdory stíhacímu označení ale nadále sloužily na Kelly Field v Texasu jako pokročilé cvičné.
Posledních pět strojů z původní čtyřicetikusové objednávky nebylo dokončeno jako AT-4, ale jako AT-5 s motory Wright J-5.
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss AT-4 Hawk |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-AT-4-Hawk-t84510#423906Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.