Main Menu
User Menu

Curtiss P-3A Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss P-3A Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-3A Hawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1928 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1927
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
918 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1238 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9.63 m
Délka:
Length:
6.86 m
Výška:
Height:
2.67 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-3 o výkonu 306 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
246.2 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
220.5 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9.1 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7010 m
Dolet:
Range:
550.4 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x 7,62mm kulomet Browning
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p3.html
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aerofiles.com/_curtx.html

Curtiss P-3A Hawk - XP-3A č.1 - přestavěný P-1A

XP-3A č.1 - přestavěný P-1A
Curtiss P-3A Hawk - XP-3A č.2 - první P-3A poté, co byl použit k vývoji motorového prstence NACA.

XP-3A č.2 - první P-3A poté, co byl použit k vývoji motorového prstence NACA.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-3A-Hawk-t84499#310672Verze : 0
MOD
Stejně jako americké námořnictvo bylo i armádní letectvo z počátku nerozhodné, zda preferovat hvězdicové či řadové motory. Hvězdicový motor byl úspěšně použit v P-12, a tak letectvo pověřilo Curtiss, aby ověřil možnost úpravy Curtissu Hawk. Byl pro to vyčleněn P-1A 26-300, který měl pod označením XP-3 dostat experimentální motor Curtiss R-1454 o výkonu 291 kW. Ten se ale ukázal být nespolehlivým, a přestavba proto neproběhla. Místo toho v říjnu 1927 dostal Pratt & Whitney R-1340-1 Wasp, a byl přejmenován na XP-3A, tovární označení Model 34N. Po předání armádě dostal pokusné označení XP-451, a byl použit k testům různých raných podob motorového prstence NACA.

Lehčí motor umožnil XP-3A lepší rychlost stoupání a větší dostup, a armáda 27. prosince 1927 objednala dalších pět strojů, 28-189/193, pro provozní testy. Ty byly také armádě předány s odkrytými motory, dodatečně dostaly prstence typu Townend. Z prvního z P-3A se později stal XP-3A číslo 2 a byl také použit k vývoji prstence NACA. S těsným krytem NACA a velkým vrtulovým kuželem byl v roce 1929 nasazen v otevřené části Národních leteckých závodů, kde, pilotován R. G. Breenem, získal druhé místo s rychlostí 300 km/h. Poražen byl "civilistou" Dougem Davisem na Travel Air R. Z obou XP-3A se později staly XP-21, a 28-189 skončil jako P-1F.

Co se týče ostatních P-3A, testy nedokázaly přesvědčit armádu natolik, aby koupila další hvězdicovým motorem poháněné Hawky, a zůstala tak u řadových motorů. Naopak námořnictvo ve stejné době jako první větší námořní verzi Hawku objednalo F6C-4 právě s hvězdicovým motorem.
Curtiss P-3A Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-3A-Hawk-t84499#423973Verze : 0
MOD