Curtiss P-3A Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss P-3A Hawk Curtiss P-3A Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-3A Hawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1928 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1927
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
918 kg 2024 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1238 kg 2730 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.63 m 31ft 7in
Délka:
Length:
6.86 m 22ft 6in
Výška:
Height:
2.67 m 8ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2 252 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-3 o výkonu 306 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Pratt & Whitney R-1340-3, 410 hp
two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
246.2 km/h v 0 m 153 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
220.5 km/h v ? m 137 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9.1 m/s 1800 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7010 m 23000 ft
Dolet:
Range:
550.4 km 342 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,62mm kulomet Browning 2x .30 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p3.html
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aerofiles.com/_curtx.html

Curtiss P-3A Hawk - XP-3A č.1 - přestavěný P-1A

XP-3A č.1 - přestavěný P-1A
Curtiss P-3A Hawk - XP-3A č.2 - první P-3A poté, co byl použit k vývoji motorového prstence NACA.

XP-3A č.2 - první P-3A poté, co byl použit k vývoji motorového prstence NACA.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-3A-Hawk-t84499#310672 Verze : 0
Stejně jako americké námořnictvo bylo i armádní letectvo z počátku nerozhodné, zda preferovat hvězdicové či řadové motory. Hvězdicový motor byl úspěšně použit v P-12, a tak letectvo pověřilo Curtiss, aby ověřil možnost úpravy Curtissu Hawk. Byl pro to vyčleněn P-1A 26-300, který měl pod označením XP-3 dostat experimentální motor Curtiss R-1454 o výkonu 291 kW. Ten se ale ukázal být nespolehlivým, a přestavba proto neproběhla. Místo toho v říjnu 1927 dostal Pratt & Whitney R-1340-1 Wasp, a byl přejmenován na XP-3A, tovární označení Model 34N. Po předání armádě dostal pokusné označení XP-451, a byl použit k testům různých raných podob motorového prstence NACA.

Lehčí motor umožnil XP-3A lepší rychlost stoupání a větší dostup, a armáda 27. prosince 1927 objednala dalších pět strojů, 28-189/193, pro provozní testy. Ty byly také armádě předány s odkrytými motory, dodatečně dostaly prstence typu Townend. Z prvního z P-3A se později stal XP-3A číslo 2 a byl také použit k vývoji prstence NACA. S těsným krytem NACA a velkým vrtulovým kuželem byl v roce 1929 nasazen v otevřené části Národních leteckých závodů, kde, pilotován R. G. Breenem, získal druhé místo s rychlostí 300 km/h. Poražen byl "civilistou" Dougem Davisem na Travel Air R. Z obou XP-3A se později staly XP-21, a 28-189 skončil jako P-1F.

Co se týče ostatních P-3A, testy nedokázaly přesvědčit armádu natolik, aby koupila další hvězdicovým motorem poháněné Hawky, a zůstala tak u řadových motorů. Naopak námořnictvo ve stejné době jako první větší námořní verzi Hawku objednalo F6C-4 právě s hvězdicovým motorem.
Curtiss P-3A Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-3A-Hawk-t84499#423973 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více