Curtiss P-2 Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss P-2 Hawk Curtiss P-2 Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-2 Hawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1926 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 (25-420/424)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1925
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
915 kg 2018 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1301 kg 2869 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
6.58 m 21ft 7in
Délka:
Length:
6.96 m 22ft 10in
Výška:
Height:
2.62 m 8ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2 252 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1400 o výkonu 373 kW
dvoulistá kovová vrtule
Curtiss V-1400, power 500 hp
two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
276.8 km/h v 0 m 172 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11 m/s 2170 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3.5 min do 1981 m 3.5 min to 6500 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6995 m 22950 ft
Dolet:
Range:
643.7 km 400 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,62mm kulomet Browning 2x .30 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p2.html
www.nationalmuseum.af.mil

Curtiss P-2 Hawk - Podoba bez turbokompresoru

Podoba bez turbokompresoru
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-2-Hawk-t84498#310669 Verze : 0
Curtiss P-2 (firemním označením Model 34B) bylo armádní označení pro pět P-1 Hawk (25-420/424), které dostaly místo standardního motoru D-12 motor Curtiss V-1400. První vzlet P-2 se uskutečnil v prosinci 1925. Vyšší výkon motoru umožnil patřičné zvýšení výkonů, motor se ale ukázal jako nespolehlivý a po méně než roce provozu byly stroje 25-421, 422 a 424 přestavěny na standardní P-1A. První z P-2, 25-420, dostal turbokompresor, který umožnil zvýšit výkon motoru až na 447 kW, a na zemi stavitelnou vrtuli Hamilton. V této podobě pod označením XP-2 dosáhl rychlosti 289,7 km/h ve výšce 6100 m a maximální dostup se zvýšil na 7315 m, ale problémy motoru znemožnily další vývoj.


Z P-2 25-423 se stal poté, co dostal motor V-1570 Conqueror, prototyp XP-6.
Curtiss P-2 Hawk - XP-2 s turbokompresorem

XP-2 s turbokompresorem
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-2-Hawk-t84498#423964 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více