Main Menu
User Menu

Curtiss P-1 Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss P-1 Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-1 Hawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1925 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.MM.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
10 (25-410/25-419)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1925
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
933 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1291 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9.63 m
Délka:
Length:
6.96 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
23.23 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1150-1 o výkonu 324 kW
dvoulistá kovová vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
189 l
189 l přídavná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
262.3 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
218.9 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3.1 min do 1524 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6858 m
Dolet:
Range:
523 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x 12,7mm kulomet Browning
1x 7,62mm kulomet Browning
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://home.att.net/~jbaugher1/p1.html
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aerofiles.com/_curt.html
www.americancombatplanes.com
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-1-Hawk-t84474#310543Verze : 0
MOD
7. května 1925 objednalo americké armádní letectvo 15 strojů odvozených od prototypu XPW-8B. Odlišovaly se jen v detailech, měly hmotově vyvážené směrovky a trochu upravené vzpěry. Pohonná jednotka byla nyní Curtiss D-12C, v novém armádním systému přejmenovaný na V-1150-1 (V- dvouřadý, 1150 - objem válců v kubických palcích, 1. verze), drak ale umožňoval i zástavbu většího 353kW motoru Curtiss V-1400. Novinkou byla také možnost pod trup podvěsit 55galonovou pomocnou nádrž.

První P-1 byl armádě předán v srpnu 1925 a byl používán hlavně pro další vývoj na McCook Field. Na krátkou dobu dostal invertní vzduchem chlazený dvanáctiválec Liberty a v září 1926se ve Filadelfii účastnil Národních leteckých závodů, kde skončil osmý. Poté byl znovu přestavěn, dostal další invertní motor, Wright V-1460, a byl přejmenován na XP-17. Dalších devět P-1 (které byly mimochodem prvními stroji, které obdržely jméno Hawk) bylo přiděleno 27. a 94. stíhací letky na Selfridge Field, kde létaly dalších 5 let.

Posledních pět strojů dostalo již zmíněné motory Curtiss V-1400 a byly považovány za natolik odlišné, že dostaly nové označení, P-2.
Curtiss P-1 Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-1-Hawk-t84474#423761Verze : 0
MOD